Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aikaisemmin vastustanut kauneusoperaatioita, mutta mieleni on alkanut vähitellen muuttua, kun 40v alkaa olla mittarissa

Vierailija
04.08.2024 |

Nuorempana en missään nimessä halunnut mitään kauneusleikkauksia tms, vaikka esimerkiksi rintani ovat aina olleet pienet ja hampaatkin mitä sattuu. Nyt tosin hampaissa on purentaan liittyviä vaivoja, joten olen sen suhteen hakeutumassa hoitoon. Sen lisäksi olen myös yhä useammin päätynyt erilaisten klinikoiden sivustoille tutkimaan hinnastoja rintojen suurennukseen/ kiristykseen. Rinnat ovat edelleen pienet, mutta hieman tyhjät, joten kaipaisin hieman täytettä niihin. Taustalla on pari raskautta ja imetystä, joiden jälkeen painoa on saanut pudottaa noin 10 kiloa. Paino pääsi parin vuoden aikana hieman nousemaan (painoindeksin alareunasta melkein lievän ylipainon puolelle), joten nyt olen skarpannut syömisen ja liikkumisen suhteen. Huomaan, että kasvoista on lähtenyt rasvaa ja myös lantiolta ja rinnoista. Sen sijaan vatsassa on edelleen, joten kiinteytymisestä huolimatta kroppa ei edelleenkään näytä siltä miltä toivoisin. Näyttää siltä, että nämä luomukeinot ovat varsin rajalliset ja tästä syystä kirurgin palvelut ovat alkaneet kiinnostaa.

Kaipaisn siis ajatuksia ja kokemuksia rintojen suurennuksesta. Pohdin myös rasvansiirtoa, mutta se on myös kallista ja lopputulos ei välttämättä ole hyvä eikä kestävä. Ajattelen, että näissä operaatioissa on kehitytty niin paljon, että ovat varsin turvallisia. Toki lekkauksessa on aina infektioriski ja nukutus itsessään on riski, mutta enää ne eivät niin paljoa pelota kuin aikaisemmin. Onkohan tämä alkavaa ikäkriisiä.

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toivottua pitää itsensä kunossa kaikin tavoin myös vanhemmalla iällä. Nuorten korjailua en voi ymmärtää, mutta että pyrkii pysymään raikkaana ja samannäköisenä kuin nuorempana ei ole mitään väärää. Paljon kivempi sellaista on katsella. 

Sitä voi myös muuttaa asennettaan, ja oppia näkemään kauneutta myös vanhenevissa piirteissä. Tämäkin on muutenkin jännän kulttuurinen kysymys. Esim. Ranskassa kun valitaan äänestyksillä maan seksikkäin nainen, niin juuri koskaan valinta ei ole alle 40 v. Eikä ne valitut myös ole sellaisia luonnottoman nuoren näköisiä leikeltyjä ja täyteltyjä. Siellä nähdään tietynlaisessa kulahtaneisuudessa ja elämisen jäljissä charmia ja viehättävyyttä. Olipa kyse rakennuksista tai ihmisistä.

Suomessa on nyt viime aikoina ihan kummallisesti menty jenkkilän pahimpien virtausten mukaan nuorennäköisyyspakkomielteeseen,

Eivät nää ole mustavalkoisia kysymyksiä. Tietysti asenne ratkaisee. Silti voi hienovaraisesti korjailla ikääntymisen merkkejä. Ei se ole kaikki tai ei mitään. Itseään voi korjata myös tyylikkäästi, ei tarkoita äärimmäisiä toimenpiteitä. Itse asiassa tällä hetkellä on enemmän vallalla luonnollisempi hienosäätö.

Vierailija
42/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin rinnat neljän lapsen jälkeen. Paras päätös. Ei ole kyse mistään toisille esittelystävaan omassa kehossa viihtymisestä. Siitä on nyt jo yli kymmenen vuotta ja kaikki on hyvin edelleen.

"Korjaaminen" on väärä sana. Tällä sanavalinnalla viestitään, että imettäneet rinnat olisivat jotenkin "pilalla" tai "rikki", että ne tarvitsisivat korjaamista. Eivät tarvitse. Keho muuttuu iän ja elämänvaiheiden myötä ja se on ihan normaalia. Jokainen saa toki tehdä keholleen mitä haluaa ja mistä syystä tahansa, mutta surettaa, että niin moni alistuu kapitalistisiin ulkonäkönormeihin ja teettää noita operaatioita. Omassa kehossa voi myös viihtyä, kun työstää kehonkuvan ongelmat psykologin tms. ammattilaisen kanssa. Tarvitsemme itsemyötätuntoa, kehopositiivisuutta ja feminismiä, emme operaatioita!

Tämä. Mulla paisui raskaus/imetysaikoina rinnat ihan valtaviksi, ja sitten tyhjenivät normaaliin 65C:hen. 2 kertaa tuota, niin onhan niissä tisseissä raskausarpia, ne roikkuu, ja nännit osoittaa kohti maata. Mutta mitä sitten? Ei ne ole mitenkään huonot rinnat, päinvastoin, niillä on pystynyt imettämään kahta lasta! Se saa myös päällepäin näkyä. Vatsanahkaakin jäi löysää raskauksista ja vatsassa on raskausarpia. Minä ajattelen, että kannan niitä ylpeydellä vähän kuin aikoinaan sotilaat taisteluarpiaan. Ne on merkkejä siitä että on eletty ja koettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on aina helppo sanoa kun ei itsellä ole tarvetta. Vähän samoin kuin ne joilla ei itsellään ole lapsia tietävät parhaat kasvatusvinkit. 

Ei kenelläkään ole  t.a.r.v.e.t.t.a.  näille operaatioille. Oma kehoni on muuten kaukana kauneusihanteista. Minulla on ollut riipparit 25-vuotiaasta lähtien, on selluliittiä, kaksoisleukaa, venymisarpia, roikkuvat luomet, olen todella isokokoinen jne. Silti olen täysin tyytyväinen kehooni tällaisena, se on kantanut minut läpi monien vaikeuksien ja kestänyt, vaikka olen aiemmin kohdellut sitä huonosti (syömishäiriö ja alkoholismi tausta, nyt toipumassa syömishäiriöstä ja raittiina olen ollut 6,5 vuotta).

Vierailija
44/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on tässä yhteiskunnassa ja markkinavoimissa, ei ihmisten kehoissa. Meidät saadaan uskomaan, että ikääntyminen on huono juttu ja sen estämiseksi täytyy käyttää järjetön määrä rahaa.

Voi ollappa jossain kulttuurissa missä ikääntyminen on kunnioitettava asia. Esimerkiksi joissain afrikkalaisissa heimoissa riippuvat ja imettämällä "pilatut" rinnat ovat tavoittelemisen arvoinen asia. Kuulemma pahinta mitä voit siinä kulttuurissa toivoa vihamiehellesi(naisellesi), että hänen rintansa eivät alakkaan riippua vaan pysyvät nuorekkaan pyöreinä. Arvostavat äitejä ja äityden mukanaan tuomia muuteksia kehossa. Miksi täällä ei voisi olla samoin?

Vierailija
45/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toivottua pitää itsensä kunossa kaikin tavoin myös vanhemmalla iällä. Nuorten korjailua en voi ymmärtää, mutta että pyrkii pysymään raikkaana ja samannäköisenä kuin nuorempana ei ole mitään väärää. Paljon kivempi sellaista on katsella. 

Sitä voi myös muuttaa asennettaan, ja oppia näkemään kauneutta myös vanhenevissa piirteissä. Tämäkin on muutenkin jännän kulttuurinen kysymys. Esim. Ranskassa kun valitaan äänestyksillä maan seksikkäin nainen, niin juuri koskaan valinta ei ole alle 40 v. Eikä ne valitut myös ole sellaisia luonnottoman nuoren näköisiä leikeltyjä ja täyteltyjä. Siellä nähdään tietynlaisessa kulahtaneisuudessa ja elämisen jäljissä charmia ja viehättävyyttä. Olipa kyse rakennuksista tai ihmisistä.

Suomessa on nyt viime aikoina ihan kummallisesti menty jenkkilän pahimpien

Kyse ei ole korjaamisesta, vaan muokkaamisesta. Ei voi korjata mitään, mikä ei ole rikki.

Vierailija
46/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä parhaiten itseään korjailleista mitään korjauksia edes huomaa. Vertailukohtana käytetää vaan aina niitä ääripäitä ja pilalle menneitä lopputuloksia jotka kaikki huomaa. 

Vierailija
47/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nää ole mustavalkoisia kysymyksiä. Tietysti asenne ratkaisee. Silti voi hienovaraisesti korjailla ikääntymisen merkkejä. Ei se ole kaikki tai ei mitään. Itseään voi korjata myös tyylikkäästi, ei tarkoita äärimmäisiä toimenpiteitä. Itse asiassa tällä hetkellä on enemmän vallalla luonnollisempi hienosäätö.

Niin, mutta miksi korjata jotain missä ei ole vikaa? Ei rypyt ole vika, ei se että painovoima alkaa venyttää kasvojen piirteitä tai vaikka tissejä alaspäin ole vika. Ikääntyminen eikä sen merkit ei ole mitään mitä pitää korjata. Niissä ei ole mitään hävettävää eikä huonoa. 

Vierailija
48/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 33-vuotias kahden lapsen äiti. Ensi kuussa aika rintojen kohotusleikkaukseen. Olen tyytyväinen rintojen kokoon (75c), mutta haluan kiinteämmät ja pystymmät rinnat. 

Kiitos vastauksesta! Aiotko teettää operaation Suomessa vai ulkomailla? Suomessa on kovat hinnat, mutta toisaalta ulkomailla teetetty operaatio ja vastuuasiat huolestuttavat.

ap

Teetän Suomessa, hinta on n. 6800 euroa. Koska kyserssä on esteettinen toimenpidr, maksan koko summan itse. Hieman kirpaisee, mutta pidän luotettavampana teettää kotimaassa, missään vaiheessa ei ole kielimuuria tai väärinymmärryksiä.

Olen normaalipainoinen ja itsestäni huolta pitävä, mutta pari kertaa tyhjentyneet rinnat (lähinnä patalaput) eivät millään saliharjoittelulla nouse oikealle paikalleen. 

En ymmärrä miten joku voi verrata salitreeniä, hiustenvärjäystä ja silikonitissejä keskenään!? Vain yksi noista edistää terveyttäsi. Kahta jälkimmäistä voisin verrata vaikka tupakanpolttoon.

Vierailija
49/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on aina helppo sanoa kun ei itsellä ole tarvetta. Vähän samoin kuin ne joilla ei itsellään ole lapsia tietävät parhaat kasvatusvinkit. 

Ei kenelläkään ole  t.a.r.v.e.t.t.a.  näille operaatioille. Oma kehoni on muuten kaukana kauneusihanteista. Minulla on ollut riipparit 25-vuotiaasta lähtien, on selluliittiä, kaksoisleukaa, venymisarpia, roikkuvat luomet, olen todella isokokoinen jne. Silti olen täysin tyytyväinen kehooni tällaisena, se on kantanut minut läpi monien vaikeuksien ja kestänyt, vaikka olen aiemmin kohdellut sitä huonosti (syömishäiriö ja alkoholismi tausta, nyt toipumassa syömishäiriöstä ja raittiina olen ollut 6,5 vuotta).

Hyvä sinulle. Minä taas olen esteetikko. 

Vierailija
50/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittasin tarpeella nuoriin ihmisiin, jotka saattavat nuorena vastustaa asiaa mutta kun itselle tulee ikää muuttuu ääni kellossa. 

Vierailija
51/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies varmaankin tämän kommentin takana. Menisitkös itse leikkelemään naamaasi? Naiset ei ole olemassa miellyttääkseen sinun esteettistä silmää. Noilla operaatioilla ei ole mitään tekemistä "raikkauden" kanssa, tämä on vain kapitalistien luoma mielikuva, jotta saataisiin ihmiset huijattua ostamaan niitä. Miksi ihmeessä ihmisen (naisen) pitäisi näyttää nelikymppisenä kaksikymppiseltä?

Vierailija
52/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa muuta neuvoa, kuin että terveys edellä. Silikoneista voi koitua paljon terveyshaittoja. Itse olen menossa pienennysleikkaukseen, mutta sinnekin pitkin hampain. En menisi, ellei joka päivä joutuisi kärsimään niska- ja hartiakivusta, selkäkivuista, päänsärystä ja rintakehän lihasjumeista sekä iho-ongelmista.

Vierailija
53/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta miksi korjata jotain missä ei ole vikaa? Ei rypyt ole vika, ei se että painovoima alkaa venyttää kasvojen piirteitä tai vaikka tissejä al

Luuletko, että ne ranskalaiset eivät korjaa. Heillä on hyvä maku ja korjaavat hyvällä maulla. Ihailen myös heidän esteettistä silmää ja vanhempien naisten arvostamista. Ei se, että hienosäädät ja pidät itsesi raikkaana ole keneltäkäön pois. Ihan samalla tavalla olet vanhempi ihminen, ei kenenkään 50v kuulu eikä tarvi näyttää 20v. 

Vierailija
54/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kannata riskileikkauksia. Jos on oikea vika tyyliin nenä vinossa, toki leikkaus tarpeen varmaan, jos sitä haluaa. Iholeikkaukset pinnassa helpompia, jos kohta on pieni ja puudutettava. Se ei ole pelkkä plastiikkakirurgia, muidenkin pitäisi osata, myös kasvojen alueelta.

Vierailija
55/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kännykkään tuijottelu aiheuttaa turhan kriittistä peiliintuijottelua. Ikäkriisiä kannattaa hoitaa muilla tavoilla.

Vierailija
56/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin miellän itseni esteetikoksi. Mutta minun esteettinen silmäni ei ole samanlainen kuin patriarkaalinen ja kapitalistinen esteettisyys. Pidän kauniista asioista, siksi vaikkapa sisustan kotini kivaksi, katselen taidetta, kauniita maisemia jne. Ja kyllä pidän myös kehoani kauniina.

Vierailija
57/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rinnat operoitu. Tosin muusta syystä kuin ulkonäöllisestä, jos sillä nyt on merkitystä. Eli pienennetty rinnat, alhaalta viipale pois ja nänniä siirrettiin ylöspäin. Nänni on mielestäni ihan väärässä kohdassa rinnan muotoon nähden. Arpeakin on paljon ja ne näkyvät vielä vuosien jälkeen operaatiosta. Ottaisin vanhat roikkuvat tissini mieluusti näiden sijaan.

Kaverilla pistokset (tai mitä lie) vääristävät kasvonsa, niin, että hymy näyttää irvistylseltä. Hän itse on ilmeisen sokea lopputulokselle, koska lisää on saatava. 

Näistä kahdesta keissistä oppineena, voin sanoa, että yhtään kauneudellista operaatiota en tee. Ei ole sen arvoista. Riskit huonompaan on liian suuri 

Tämä. En ole eettisesti kauneuskirurgiaa vastaan (vaikkakin pidän kyseenalaisena sitä, että itse tietoisesti yksityiseltä ostettujen toimenpiteiden komplikaatioita korjataan julkisrahoitteisesti), mutta esteettisestä lopputuloksesta ei ole takuita.

Moni näyttää pistostensa ja leikkauksiensa jälkeen lähinnä vähän oudolta. Joillekin osuu erinomainen lopputulos, silti en aio oman kroppani kanssa osallistua arvontaan. Aika turhamaisen tiukasti huolehdin ihonhoidosta ja elintavoista, mutta lopulta rypyt ja harmaat saa tulla, ne on merkkejä eletystä elämästä. 

Omissa silmissäni on kauniimpaa näyttää luonnollisen rupsahtaneelta kuin luonnottoman kireältä. 

Vierailija
58/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseki

Hyvä, kuulostaa kivalta! Sinun ei tarvitse korjata mitään. 

Vierailija
59/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut kauneusoperaatio minkä hyväksyn on peräreijän valkaisu.     Börje vm 62.

Kiva! Onko sulle jo montakin kertaa tehty? 

Vierailija
60/163 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoksia on niin paljon erilaisia ja niiden laittajssa paljon eroa! Huulitäytteet eivät koskaan ole tyyikkäät.