Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aikaisemmin vastustanut kauneusoperaatioita, mutta mieleni on alkanut vähitellen muuttua, kun 40v alkaa olla mittarissa

Vierailija
04.08.2024 |

Nuorempana en missään nimessä halunnut mitään kauneusleikkauksia tms, vaikka esimerkiksi rintani ovat aina olleet pienet ja hampaatkin mitä sattuu. Nyt tosin hampaissa on purentaan liittyviä vaivoja, joten olen sen suhteen hakeutumassa hoitoon. Sen lisäksi olen myös yhä useammin päätynyt erilaisten klinikoiden sivustoille tutkimaan hinnastoja rintojen suurennukseen/ kiristykseen. Rinnat ovat edelleen pienet, mutta hieman tyhjät, joten kaipaisin hieman täytettä niihin. Taustalla on pari raskautta ja imetystä, joiden jälkeen painoa on saanut pudottaa noin 10 kiloa. Paino pääsi parin vuoden aikana hieman nousemaan (painoindeksin alareunasta melkein lievän ylipainon puolelle), joten nyt olen skarpannut syömisen ja liikkumisen suhteen. Huomaan, että kasvoista on lähtenyt rasvaa ja myös lantiolta ja rinnoista. Sen sijaan vatsassa on edelleen, joten kiinteytymisestä huolimatta kroppa ei edelleenkään näytä siltä miltä toivoisin. Näyttää siltä, että nämä luomukeinot ovat varsin rajalliset ja tästä syystä kirurgin palvelut ovat alkaneet kiinnostaa.

Kaipaisn siis ajatuksia ja kokemuksia rintojen suurennuksesta. Pohdin myös rasvansiirtoa, mutta se on myös kallista ja lopputulos ei välttämättä ole hyvä eikä kestävä. Ajattelen, että näissä operaatioissa on kehitytty niin paljon, että ovat varsin turvallisia. Toki lekkauksessa on aina infektioriski ja nukutus itsessään on riski, mutta enää ne eivät niin paljoa pelota kuin aikaisemmin. Onkohan tämä alkavaa ikäkriisiä.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias kahden lapsen äiti. Ensi kuussa aika rintojen kohotusleikkaukseen. Olen tyytyväinen rintojen kokoon (75c), mutta haluan kiinteämmät ja pystymmät rinnat. 

Vierailija
2/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33-vuotias kahden lapsen äiti. Ensi kuussa aika rintojen kohotusleikkaukseen. Olen tyytyväinen rintojen kokoon (75c), mutta haluan kiinteämmät ja pystymmät rinnat. 

Kiitos vastauksesta! Aiotko teettää operaation Suomessa vai ulkomailla? Suomessa on kovat hinnat, mutta toisaalta ulkomailla teetetty operaatio ja vastuuasiat huolestuttavat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaliitoa, anteeksi vain. Nyt jotain syvempää ajatuksiin!

Itsekin olen kyllä miettinyt rintojen pienennystä, mutta todennut et syynä ennemmin pinnalliset seikat kuin terveydelliset ongelmat. Leikkauksissa on aina riskinsä, vähän hassua ja ehkä tyhmääkin ottaa riskiä vain, jotta näyttäisi vielä upeammalta.

Me ollaan tarpeeksi upeita näinkin!

Vierailija
4/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuohon ikään mennessä jo rakentuneen sen verran itsekunnioitusta ja -rakkautta, ettet ala enää minkään nuoruusihannoinnin perässä hyppimään.

Taistelun ikääntymistä vastaan häviää jokainen. Voit vaan valita oletko se takakireä botox-mummo joka suuttuu jos joku kysyy ikää, tai se naurava ja iloinen mummo.

Vierailija
5/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten mitään "halvalla ulkomailla". Googlaa suomijulkkisten silikonirintoja, ne on kaikki Jylhän puoskaroimia Virossa. Lähes poikkeuksetta kaukana toisistaan ja nännit sojottaa minne sattuu.

Vierailija
6/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat OK, jos niitä on vähän. Peittävät läskejä.

Vierailija
7/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käytännössä lopettanut peiliin katsomisen. Olen entinen ns. kaunotar, eli tavallaan voisi luulla, että olisin juuri se, joka räknää klinikoiden hinnastoja puolipaniikissa. Mutta armollisesti ei kiinnostakaan yhtään. Ja en siis ole katsomatta peiliin siksi, että ahdistaisi, vaan siksi, että aidosti koen, että ihan sama. Oikeasti, se muiden huomion ja hyväksynnän haku ulkonäön kautta on niin pieni ja kahlitseva häkki. Löytäkää myös muut puolet itsestänne, niin tulette onnellisiksi. <3

T. N45

Vierailija
8/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Aiotko teettää operaation Suomessa vai ulkomailla? Suomessa on kovat hinnat, mutta toisaalta ulkomailla teetetty operaatio ja vastuuasiat huolestuttavat.

ap

Teetän Suomessa, hinta on n. 6800 euroa. Koska kyserssä on esteettinen toimenpidr, maksan koko summan itse. Hieman kirpaisee, mutta pidän luotettavampana teettää kotimaassa, missään vaiheessa ei ole kielimuuria tai väärinymmärryksiä.

Olen normaalipainoinen ja itsestäni huolta pitävä, mutta pari kertaa tyhjentyneet rinnat (lähinnä patalaput) eivät millään saliharjoittelulla nouse oikealle paikalleen. 

Päätös ei ollut helppo, ja totta kai nyt jännittää. Kuitenkin teen tämän minun itseni ja oman itsetuntoni vuoksi. Miksi yleinen ilmapiiri on, että omaa ulkonäköään saa muokata (hiusten värjäys, hampaiden valkaisu, salitreeni, tatuoinnit ja lävistykset jne), mutta suunnilleen kaikki rintoihin liittyvä itsensä muokkaus kertoo automaattisesti tyhjäpäisyydestä?

Vierailija
9/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle sä niitä tissejä esittelet? Saahan ne rintsikoilla kursittua kokoon, eli vaatteet päällä ei haittaa mitään.

Vierailija
10/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ikinä ottaa mitään täyteaineita, mutta olen alkanut harkita alaluomien leikkausta, koska silmäpussit tekevät minut väsyneen näköiseksi.  Luulen, että jos olisi paljon rahaa, voisin myös harkita rintojen kohotusta, kokoa voisi mieluummin vähän pienentää, mutta uskon, että pieni kiristys riittäisi. Ikää on jo yli 70, joku miettii, että mitä väliä sitä tässä iässä enää on, mutta kun elää kaikilla elämänalueilla täysin aktiivista ja lisäksi hyvin vilkasta sosiaalista elämää, niin voin kertoa, että ulkonäöllä on tässäkin vaiheessa vielä paljonkin väliä.  Tähän mennessä olen käynyt vain hifu-kasvohoidoissa. 

Vierailija
11/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rinnat operoitu. Tosin muusta syystä kuin ulkonäöllisestä, jos sillä nyt on merkitystä. Eli pienennetty rinnat, alhaalta viipale pois ja nänniä siirrettiin ylöspäin. Nänni on mielestäni ihan väärässä kohdassa rinnan muotoon nähden. Arpeakin on paljon ja ne näkyvät vielä vuosien jälkeen operaatiosta. Ottaisin vanhat roikkuvat tissini mieluusti näiden sijaan.

Kaverilla pistokset (tai mitä lie) vääristävät kasvonsa, niin, että hymy näyttää irvistylseltä. Hän itse on ilmeisen sokea lopputulokselle, koska lisää on saatava. 

Näistä kahdesta keissistä oppineena, voin sanoa, että yhtään kauneudellista operaatiota en tee. Ei ole sen arvoista. Riskit huonompaan on liian suuri 

Vierailija
12/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käytännössä lopettanut peiliin katsomisen. Olen entinen ns. kaunotar, eli tavallaan voisi luulla, että olisin juuri se, joka räknää klinikoiden hinnastoja puolipaniikissa. Mutta armollisesti ei kiinnostakaan yhtään. Ja en siis ole katsomatta peiliin siksi, että ahdistaisi, vaan siksi, että aidosti koen, että ihan sama. Oikeasti, se muiden huomion ja hyväksynnän haku ulkonäön kautta on niin pieni ja kahlitseva häkki. Löytäkää myös muut puolet itsestänne, niin tulette onnellisiksi. <3

T. N45

Helppo sun on entisenä kaunottarena viisastella.

Vierailija
13/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin rinnat neljän lapsen jälkeen. Paras päätös. Ei ole kyse mistään toisille esittelystävaan omassa kehossa viihtymisestä. Siitä on nyt jo yli kymmenen vuotta ja kaikki on hyvin edelleen.

Vierailija
14/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N45

Öö, tarkennatko vähän? Minä todellakin tiedän, miltä ns. rupsahtaminen ja muiden ihmisten suhtautumisen muutos tuntuu. Ja tiedän myös sen, miten hyvältä tuntuu keskittää oma huomio jonnekin muualle, kuin siihen omaan peilikuvaan. Elämässä on oikeasti muutakin. 

Vierailija
15/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N45

Öö, tarkennatko vähän? Minä todellakin tiedän, miltä ns. rupsahtaminen ja muiden ihmisten suhtautumisen muutos tuntuu. Ja tiedän myös sen, miten hyvältä tuntuu keskittää oma huomio jonnekin muualle, kuin siihen omaan peilikuvaan. Elämä

Ei ole helppoa hyväksyä omaa vanhenevaa ulkonäköään, jos ei ole missään vaiheessa elämässä aiemminkaan sitä tehnyt. Kaunis on ollut koko elämänsä ajan tyytyväinen ulkonäköönsä, joten varmaan onkin helppo todeta "aika aikaansa kutakin". Mitä ruma voi todeta?

Vierailija
16/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onnistunut kokemus imetysten jälkeen tyhjentyneiden patalappujen täytöstä 10v sitten Jylhän kautta. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
17/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itselleni kun ikäää tulee lisää, sitä vähemmän minua kiinnostaa oma ulkonäkö. liikuntaakin harrastan lähinnä terveyden takia. Ulkonäköpaineet kuulu joillekin lukioikäisille. 

Vierailija
18/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

krematorioiden luukkuja vahvistettu kun huulet, tissit ja perseet räjähtelevät. kukaan normi mies ei täyte naiseen kajoa heillä mielen terveys sitä luokkaa. 

Vierailija
19/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itselleni kun ikäää tulee lisää, sitä vähemmän minua kiinnostaa oma ulkonäkö. liikuntaakin harrastan lähinnä terveyden takia. Ulkonäköpaineet kuulu joillekin lukioikäisille. 

Ulkonäkö merkitsee yhteiskunnassa nykyään todella paljon enemmän kuin vaikka 20 v sitten. 

Vierailija
20/163 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

krematorioiden luukkuja vahvistettu kun huulet, tissit ja perseet räjähtelevät. kukaan normi mies ei täyte naiseen kajoa heillä mielen terveys sitä luokkaa. 

krema torio sori kirjoitin yhteen vahin gossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi