Suomessa melkein kaikille jää palkasta käteen 2700-3000e?
Kiitos verotuksen. Täysin turhaan kadehditte jotakuta joka "tienaa" tonnin enemmän kun hän maksaa veroja sen verran että hyöty katoaa.
Paljonko sinulla jää käteen palkasta verojen jälkeen? Ja mikä on bruttopalkkasi?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikille... No ei jää. Olin itse opettaja n. 30 vuotta, ja ei koskaan jäänyt tuollaista summaa verojen jälkeen tuntimäärästä riippumatta.
Riippuu miten kalliisti asuu. Jos puoletkin menee siihen jää jonnekin köyhyysrajan alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mun brutto on noin 6000 ja käteen siitä jää noin 3800. Kahden teinin vuoroviikkohuoltajana toki rahaa myös menee. Ehkä mä joskus heikkona hetkenäni mietin että paljonko enemmän jää käteen sellaisessa perheessä jossa vanhemmat tienaavat yhteensä 6000? Enemmän joka tapauksessa. Toki siellä on sitten se yksi ihminen enemmän myös kuluttamassa. Ja kun teetin ison remontin, mietin että jos meitä olisi kaksi maksamassa, oltaisiin saatu myös isompi verohyöty kun molemmat olisi voinut tehdä kotitalousvähennyksen.
Mutta ne on niitä heikkoja hetkiä jolloin mietin että moni asia on suunniteltu sellaiselle ydinperheen ideaalille jossa on kaksi huoltajaa. Olen hyvässä tilanteessa toki koska mä pystyn teinini elättämään ja vielä remontitkin teettämään.
Kuulut kuitenkin ylimpään tulodesiiliin. Eli 90% palkansaajista ansaitsee sua vähemmän.
Brutto 4200, netto noin 2800. Asun yksin Helsingissä ja asuntolaina + yhtiövastike vajaat 800 euroa. Ihan mukavasti tulee toimeen.
Mullakin jää paljon enemmän. Tosin kuukaudessa n. 2000 euroa.
Ei tässä progressiivisessa verotuksessa ole kyllä mitään järkeä.... Oma brutto 5600 ja netto 3400... Siis yli 2000 e veroihin ym kun monilla muilla se on muutama satku. Ei kannata olla muka hyvin palkattu asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikille... No ei jää. Olin itse opettaja n. 30 vuotta, ja ei koskaan jäänyt tuollaista summaa verojen jälkeen tuntimäärästä riippumatta.
Riippuu miten kalliisti asuu. Jos puoletkin menee siihen jää jonnekin köyhyysrajan alapuolelle.
Ei köyhyysrajalle pääse asumalla ylikalliissa luksusasunnossa, johon menee melkein kaikki rahat. Lol. Se on oma valinta.
3116,22 €/kk/brutto -> netto 2314,10 €. Ennakonpidätys 18 %, eläkemaksu 7,15 %, työttömyyysvakuutusmaksu 0,59 %.
Brutto 5000, netto 2440. Enkä asu Suomessa. Suomen veotus on ok.
Mieti, jos olisit kauppias.
Kokoomuksen ansiosta ihmiset löysi Temun eikä kauppias saa enää ikinä sellaisia myyntituloja mitä ennen.
On sula hulluus ottaa autoetu jos se vähennetään nettopalkasta! Se on kannattavaa ainoastaan silloin kun se lisätään bruttopalkkaan aina muutoin kannattaa ottaa auto omiin nimiin ja laskuttaa km korvaukset. Niillä rahoilla lyhentää kevyesti uutta sähköautoakin eikä bensoihin mene juuri mitään.
Saispa palkkaa.
-työtön, alle 600€/kk
Vierailija kirjoitti:
Mieti, jos olisit kauppias.
Kokoomuksen ansiosta ihmiset löysi Temun eikä kauppias saa enää ikinä sellaisia myyntituloja mitä ennen.
Temusta 42 korvista parilla eurolla ja hopeakaulaketju 3,50
Barbi 2 euroa, 35 barbin vaatetaa 3,5 euroa.
Kuka kauppias pystyy samaan.
Temusta pimennysverhot hienoilla kuvilla 10 euroa.
Elatusapu maksetaan verottomana tulonsiirtona nettopalkasta lähivanhemman tilille, ja sen vähennysarvo verotuksessa on 80€/vuosi, eikä siitä saa edes mitään kuittia, että se raha olisi käytetty lapseen.
Klassinen ryöstö = rahat tai henki
Moderni ryöstö = rahat ja lapset
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni jolla kk tulot hipovat 5000e jää saman verran käteen kun itselläni varastolla, kk tulot 3100.
Tuntuu erikoiselta.
Valehtelet. 4900kk tuloista jää kaikkien kulujen jälkeen käteen n. 3700€. Se on 600€ enempi kuin sinun bruttosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä progressiivisessa verotuksessa ole kyllä mitään järkeä.... Oma brutto 5600 ja netto 3400... Siis yli 2000 e veroihin ym kun monilla muilla se on muutama satku. Ei kannata olla muka hyvin palkattu asiantuntija.
Valehtelet. 4900€/kk jää stadissa käteen 3600€/kk.
Ansiosidonnaisen netto 1900€ veroprosentti 23%.
Minulla jää suunnilleen tuo 2800-2800, brutto n.4200€.