Suomessa melkein kaikille jää palkasta käteen 2700-3000e?
Kiitos verotuksen. Täysin turhaan kadehditte jotakuta joka "tienaa" tonnin enemmän kun hän maksaa veroja sen verran että hyöty katoaa.
Paljonko sinulla jää käteen palkasta verojen jälkeen? Ja mikä on bruttopalkkasi?
Kommentit (248)
Käteen jää n.2200-2300 kk. Tämä on hyvin riittävä minulle kun elintaso on ihan normaali enkä kuluta päiviäni ostellen turhaa p*skaa. Itse asiassa pärjäisin varmaan vähemmälläkin.
Just tohon haarukkaan. 11-12 yövuoroa kuussa ja 18-19 vp.
- yökkö
Brutto n. 5700e
Netto n. 3300e
Mietin siirtymistä osa-aikaiseksi, kun kaikki menee veroihin. Mutta ei olisi vara, kun on rahat aina loppu ennen palkkapäivää.
Toista se on perheellisillä, kun kaikki kulut puolittuu, vuokrat ja lainat, lisäksi vielä saa lapsilisät. Ja vaikka toinen tienaisi vähemmän, niin saa melkein saman, kun pienempi veroprosentti.
Brutto 2200e ja netto 1750e. Olen työskennellyt parempipalkkaisessa työssä aiemmin. Tuolloin 3250e ja 2200. Kyllä yli kahdella tonnilla eleli leveästi. Nyt ei jää säästöjä, jos pitää hankkia lapsille uusia suksia, vaatteita tms.
Brutto 4000
Netto 2500
Asun pienessä kylässä. Kuulun kirkkoon. Ikää yli 53. Ei lainaa, lapset aikuisia.
Toki tuosta summasta 4000 sairauskassa ja ammattiliiton maksu
Vuositulot 56 000 (saan bonuksia)
Brutto 2700e netto 2150 e ja saan vielä yleensä palautuksia.
Tuolla veromaksajien sivuilla tuo lukee elikkä 100000e brutto käteen jää 58000e ottaisin valittamatta vastaan.
3400 euron palkasta ei todellakaan mene pelkkiä veroja 25 %. Sen sijaan veroja ja muita pakollisia maksuja voi mennä.
Tuossa kommentoidussa tekstissä 18 % oli pelkkien verojen osuus 4900 euron palkasta. Muut pakolliset maksut tulivat päälle. 18 % veroja on noilla tuloilla alakanttiin, mutta se voi olla mahdollinen, jos on isoja vähennyksiä.