IL : Tuore tutkimus : Jääkausi voi tulla jo 2030 luvulla Suomeen
Meidän täytyy lähteä etelään.
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/942f1139-2a08-4f47-99a9-2472d13b3…
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassu ei oikein osaa päättää millaista maailmanloppua suunnitella...
Vihrrvassut uskovat edelleen perinteiseen teoriaan siitä, että ilmasto lämpenee ja sen myötä Suomeen tulee kuuma ja vaarallisia hellekausia, jolloin vanhuksia kuolee. He eivät kykene irrottamaan siitä ennustuksestaan, vaikka oikeat tiedemiehet ovat jo jonkin aikaa olleet sitä mieltä, että todennäköisempää on tämä päinvastainen kehitys, jossa Suomeen tuleekin jääkausi. Itse uskon enemmän jälkimmäiseen ja siksi mm. kannustan lapsiani opiskelemaan kansainvälisesti kelpaavan ammatin, jolla voi työskennellä ulkomaillakin.
Ja yritäpä keskustella vihervassun kanssa tästä jääkausiskenaariosta. He laittavat kädet korville ja jankkaavat, että siitä ei ole yhtä paljon tieteellisiä todisteita kuin siitä, että ilmasto Suomessakin lämpenee. Se sään lämpenemisskeraario on lyönyt heillä läpi ja muuttunut uskonnoksi, eivät kykene näkemään vaihtoehtoisia kehityskulkuja. Tämä jääkausimalli on enemmän insinöörityyppien heiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihrrvassut uskovat edelleen perinteiseen teoriaan siitä, että ilmasto lämpenee ja sen myötä Suomeen tulee kuuma ja vaarallisia hellekausia, jolloin vanhuksia kuolee. He eivät kykene irrottamaan siitä ennustuksestaan, vaikka oikeat tiedemiehet ovat jo jonkin aikaa olleet sitä mieltä, että todennäköisempää on tämä päinvastainen kehitys, jossa Suomeen tuleekin jääkausi. Itse uskon enemmän jälkimmäiseen ja siksi mm. kannustan lapsiani opiskelemaan kansainvälisesti kelpaavan ammatin, jolla voi työskennellä ulkomaillakin.
Sinä se jaksat tehdä ilmastostakin poliittisen kysymyksen? Sillä tuskin on merkitystä minkä värinen olet jos nuo ennusteet toteutuvat tai voithan sinä mennä huutamaan ja syyttelemään vihervassareista ihan mistä haluat mutta se ei muuta mitään miksikään. Ehkä oma olosi helpottuu.
-eri
Eikös 1970-luvulla pelätty uutta jääkautta? Kuinka kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yritäpä keskustella vihervassun kanssa tästä jääkausiskenaariosta. He laittavat kädet korville ja jankkaavat, että siitä ei ole yhtä paljon tieteellisiä todisteita kuin
Ja vihervassu kertoo sinulle ilmastonmuutoksesta ja ääri-ilmiöistä joista hän on tiennyt jo tähänkin asti koska on kuunnellut mitä tiedemaailmassa tapahtuu. Hän ei ole se joka on vöyhöttänyt säästä vaan hän on tajunnut ilmaston ja sään eron kun taas persuliini on huutanut kovaan ääneen jatkuvasti että missä se "ilmastonmuutos" oikein on.
Nyt äkkiä kirjoitettava ilmastovalheet uusiksi. Ilmasto ei lämpenekään, vaan kylmenee.
Ja minä kun olin jo ostanut kalliin sähköauton!
Merivirrat eivät pysähdy niin kauan kuin maapallo pyörii.
Vihervasistien on kirjoitettava todellakin uskonnollinen julistus uusiksi. Uudet sepitykset. Sitten tulee bisnesmaailma ja noukkiin ilmastoraamatusta parhaat bisnespalat ja vaatii kovat investoinnit kuluttajillle. Tyhmien poliitikkojen avulla.
Eipä tuo mitään. Alan huippuosaajana voin kertoa, että nyt vuonna 2024 tulee kohta syksy. Ja ilmat viilenevät.
Sitten tulee kylmä talvi ja lopulta reilun puolen vuoden kuluttua alkaa taas lämmetä.
Kaikki data viittaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasistien on kirjoitettava todellakin uskonnollinen julistus uusiksi. Uudet sepitykset. Sitten tulee bisnesmaailma ja noukkiin ilmastoraamatusta parhaat bisnespalat ja vaatii kovat investoinnit kuluttajillle. Tyhmien poliitikkojen avulla.
Vielä on sähköautopakotus ja remonttipakko ekesken. Kyllä ne rahat on ensin noukittava. Sitten tulee uudet hankeet...ootellaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä kirjoitettava ilmastovalheet uusiksi. Ilmasto ei lämpenekään, vaan kylmenee.
No tuon hurjan skenaarion aiheuttaisi juurikin se ilmastonmuutos, joka vaikuttaa merivirtoihin. Kyse on niin suuren luokan muutoksesta, että kaikkia vaikutuksia on hankala etukäteen ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun siberian pakkaset tulee, jäädyt sähköautoosi. Valitan, olit tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Merivirrat eivät pysähdy niin kauan kuin maapallo pyörii.
Totta mutta ne muuttuvat. Sitä varten merissä on mittalaitteita jotka mittaavat näitä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitte?
Ilmasto lämpenee.
😄😬🍆😋😄🖕
Taikka kylmenee Suomessa.
Golfvirranhan piti pysähtyä tai kääntyä jo 90 luvulla. Näin koulussa peloteltiin 80 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuon hurjan skenaarion aiheuttaisi juurikin se ilmastonmuutos, joka vaikuttaa merivirtoihin. Kyse on niin suuren luokan muutoksesta, että kaikkia vaikutuksia on hankala etukäteen ennustaa.
Turha selittää, nämä ovat niin typeriä, että sisälukutaito ei riitä edes uutisen lukemiseen, saati tutkimuksen jota se referoi. Pelottava tutkimus kyllä eikä siinä ole edes huomioitu Grönlannin sulavan jäätikön vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus, juu. Kuollaanko kuumuuteen ilmaston lämmetessä vai jäädytäänkö kuoliaiksi. Onhan nämä taas uutisia. Pääasia että ihmiset valtaa pelko, eikö vain.
Pääasia on että lööppiin reagoidaan, juu. Semmosta se keltainen lehdistö on. Pelko varmasti valtaa vähän kaikesta, jos ei ymmärrä tai lue uutista, joka ei edes ollut uutinen. Kaltaisesi ihmiset siis, eikö vain?
Vainko keltainen lehdistö? Niin, totesin tilanteen kuten se uutisotsikoiden valossa tai Al Goren käynnistämän mittavan liiketoiminnan valossa näyttäytyy. Onko jo unohtunut päästökauppa ja ilmastonmuutospelote? Ei se taida muuttua sillä, että argumentoidaan menemällä henkilöön.
Ei taida muuttua. Menen itseeni ja muistelen nyt päivittäin oikein aktiivisesti Al Gorea (hui), päästökauppoja (apua), otsonikerrosta (ai kauhee), ilmastonmuutosta ja/tai -lämpenemistä (me siis kuollaan kaikki) ja kaikkia menneitä ja tulevia uutisointeja (mörkö syö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus, juu. Kuollaanko kuumuuteen ilmaston lämmetessä vai jäädytäänkö kuoliaiksi. Onhan nämä taas uutisia. Pääasia että ihmiset valtaa pelko, eikö vain.
Pääasia on että lööppiin reagoidaan, juu. Semmosta se keltainen lehdistö on. Pelko varmasti valtaa vähän kaikesta, jos ei ymmärrä tai lue uutista, joka ei edes ollut uutinen. Kaltaisesi ihmiset siis, eikö vain?
Vainko keltainen lehdistö? Niin, totesin tilanteen kuten se uutisotsikoiden valossa tai Al Goren käynnistämän mittavan liiketoiminnan valossa näyttäytyy. Onko jo unohtunut päästökauppa ja ilmastonmuutospelote? Ei se taida muuttua sillä, että argumentoidaan menemällä henkilöön.
Ei taida muuttua. Menen itseeni ja muistelen nyt päivittäin oikein aktiivisesti
Ja jokaisen kauhuskenaaario kohdalla tyhmä tavis rahastetaan taskut tyhjiksi. Tai jopa koko valtio.
Ryccät ne jaksaa trollata ilmastonsuojelua vastaan. Sitä vastaan trollataan melkein enemmän kuin Ukrainaa, Marinia ja Natoa vastaan.
Pää hiekkaan vaan, niin on mukava olo. Ja Putin saa öljystä rahaa.
Olen kauan ollut siinä olossa että tulee jääkausi tänne.
En ole uskonut ilmaston lämpenemiseen.
Maailmassa on tutkijoita jotka toinen puoli uskoo jääkauteen ja toinen lämpenemiseen.
Nähdään, ehkä sitten kumpi on tulossa. Tai ainakin lapset ja lapsenlapset...
Mielenkiintoinen käänne tuossa tutkimuksessa. Odottaa vielä vertaisarviointia ja muutosten seurantaa. Toteutuessaan ei todellakaan mikään miellyttävä uutinen Suomelle mutta ei kyllä etelä-europallekaan tai päiväntasaajan pohjoispuolisille alueille. Siellä kun mentäisiin taas toiseen ääripäähän. Eli aikamoisia ongelmia tuo tietäisi. Tässähän ei tarvitse kauan odottaa jos tuo skenaario toteutuu.