Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan toiminut/toimii tukiperheenä?

Vierailija
05.02.2007 |

Meitä mieheni kanssa ehkä kiinnostaisi ruveta tukiperheeksi. Tilanteemme on tällä hetkellä seuraavanlainen:

Olemme molemmat alle kolmekymppisiä, työskentelemme lasten ja nuorten parissa. Olemme yrittäneet lasta jo reilun kaksi vuotta, tutkimukset aloitettu syksyllä, mitään vikaa ei ole toistaiseksi löytynyt. Jo ennenkuin aloimme lasta edes yrittämään on ollut puhetta että josko joskus myöhemmin ottaisimme omien lasten lisäksi sijaislapsia. Nyt kun noita omia lapsia ei ole vielä siunaantunut, olemme ruvenneet pohtimaan että mitä sitten jos ei lapsia koskaan tulekaan. En tiedä haluanko ruveta rankkoihin lapsettomuushoitoihin, ja adoption sijaan meidän " juttumme" voisikin olla sijaisvanhemmuus. Koska elämme edelleen toivossa saada omia lapsia emme uskalla ainakaan vielä ruveta sijaisvanhemmiksi, mutta meillä on herännyt ajatus tukiperheeksi alkamisesta. Haluaisinkin nyt kokemuksia teiltä jotka olette tukiperheenä toimineet, millaista se on ollut?

Olemme molemmat, sekä mieheni että minä, olleet työmme kautta tekemisissä sekä sijaislasten että sijaisvanhempien kanssa, mieheni vielä enemmän kuin minä, joten tiedämme ettei sijaivanhemmuus ole aina ruusuilla tanssimista. Tiedän ja ymmärrän myös sen, sijaislapset sijoitetaan vain väliaikaisesti, toiset lyhyemmäksi, toiset pidemmäksi aikaa, sijaislapsi on siis eri asia kuin oma lapsi. Koen silti, että minulla olisi rakkautta ja huolenpitoa jaettavaksi muillekin.

Kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asutaan omakotitalossa jossa on tilaa

Vierailija
2/3 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso lisätietoa pelastakaa lapset . fi