Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin valkoisen sokerin pois ruokavaliosta viikko sitten; fiilikset tähän mennessä

Vierailija
03.08.2024 |

Halusin jättää sokerin pois, koska vyötärölle on kerääntynyt jonkin verran ylimääräistä, herkkua teki koko ajan mieli, sokerin määrä ruokavaliossa on lisääntynyt koko ajan salakavalasti. Aloin myös kärsimään verensokerin vaihteluista (esim. aamuisin heikotti tosi paljon ja piti saada heti jotain sokerista). 

Jätin kaikki herkut pois viikko sitten. Siis karkit, mehut, limsat, leivonnaiset, sokeriset jugurtit ja välipalat jne. Kaikki mihin on lisätty valkoista sokeria. 

Ekat kaksi päivää oli kova päänsärky ja väsymys, olin suorastaan uupunut ja mieliala oli maassa. Herkkuja teki tietenkin älyttömästi mieli. Mutta yllättävän nopeaa se suurin herkkuhalu sammui. Neljäntenä päivänä ei enää juuri kaivannut sokerista.

Aamuisin ei ole enää heikottanut ja muutenkin verensokeri pysyy selvästi tasaisempana. Olen ehkä kokenut nälkää enemmän, mutta syönyt terveellistä ruokaa enemmän. Eilen söin viinirypäleitä ja se tuntui ihan herkuttelulta! Tänään söin ekaa kertaa herkkua, eli pienen pullan (halusin testata miltä sen syöminen tuntui). Se maistui hyvältä, mutta en himoinnut sitä hulluna; ennen olisin voinut syödä kolmekin pullaa helposti. Ja siis tänään söin ekaa kertaa elämässäni maustamatonta viiliä ja se maistui hyvältä! :o en ennen olisi voinut kuvitellakaan että syön maustamatonta viiliä ja sanon sitä hyväksi.  

Olen yllättynyt, että tuloksia on tullut näin nopeasti. Paino ei ole laskenut, mutta ei sitä nyt näin nopeasti voi oikein odottaakaan. Painan nyt 62,8 kg, haluaisin n. 7-8 kiloa pudottaa. 200g oli eilen paino pudonnut mutta tänään aamulla se oli tullut takas 😅

Saa jakaa kokemuksia ja vertaistukea sokerin vähentämisestä 😊 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan