Muistatteko, kun 80 luvulla jokainen katu-uskottava pikkupoika kiinniiti polkupyörän pinnoihin räpättimiä jogurtti- ja Jackyvanukaspurkeista
Kommentit (32)
Meikä oli silloin silent slider ja yllätin luokan tytöt äänettömästi.
Nykyisin menee kauppakassi pinnojen väliin ja se alkaa väpättää.
Vierailija kirjoitti:
Mullapa oli räpättimet ja kissansilmät. Olin katu-uskottava pikkutyttö kasarilla. Takataskusta pilkisti he-man ukkeli ja neppiautoi.
Vieläkö tämän päivän lapset leikkivät neppiksillä? Niitähän tuunattiin iltamyöhään asti.
Me laitettiin 70-luvulla pyykkipoika etuhaarukkaan ja siihen räpätti. Naru pyykkipoikaan ja se ohjaustankoon. Näin siihen sai "kaasun". Minusta tuli isona insinööri.
50-luvulla pojat teki tuota. Se räpätin oli tuohenkappale. En muista mitään onnettomuuksia tapahtuneen.
Yksi huvitus oli silloin se, että vanhasta polkupyörästä otettiin pyörä irti, ja kumit pois, eli jäi vain pelkkä vanne. Sitten tarvittiin joku oksanpätkä ja vanne pystyyn ja työnnettiin pyörimään eteenpäin. Sillä kapulalla sitten ohjattiin sitä vannetta ja pidettiin sitä vauhdissa samalla kun itse juostiin sen pyörän takana. Kumma kyllä, se toimi. Joku hauskuus siinäkin oli olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
-70-luvulla myös me silloiset pikkulikat teimme niin.
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Tosin käytettiin pahvin palaa. Oma isäni opetti, oli jo hänen lapsuudestaan tuttua puuhaa.
Muistan, munkin pojalla oli räpättimet.
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla pojat teki tuota. Se räpätin oli tuohenkappale. En muista mitään onnettomuuksia tapahtuneen.
Yksi huvitus oli silloin se, että vanhasta polkupyörästä otettiin pyörä irti, ja kumit pois, eli jäi vain pelkkä vanne. Sitten tarvittiin joku oksanpätkä ja vanne pystyyn ja työnnettiin pyörimään eteenpäin. Sillä kapulalla sitten ohjattiin sitä vannetta ja pidettiin sitä vauhdissa samalla kun itse juostiin sen pyörän takana. Kumma kyllä, se toimi. Joku hauskuus siinäkin oli olevinaan.
avisuora.com/2025/11/03/jattilaisjumppapallo-muotkalla-11-15-9-2025-ja-mita-tekoaly-siita-tietaa/
Siinä on vähän erilainen versio samasta teemasta :-)
Vierailija kirjoitti:
Eikä pyöräilykypärää kellään.
Ei ollut kauppias ottanut hyllyyn, lieneekö edes tehtailija kyseistä tuotosta ottanut tuotantoon.
Me laitettiin lapsena 80-luvulla pahvinpala pyykkipojalla kiinni, niin että se pala räpätti pinnojen välissä kuin Harley-Davidson.
*fiksipyörä jossa 20 cm leveä tanko jolla oli heleevetin vaikea ohjata.