Olin leikkauksessa ja sain Tramalia kipulääkkeeksi.
Mutta en pysty ottamaan niitä, kun oksennan, tulee niin paha olo niistä. Olisko jollakin vinkkiä jostain kipulääkkeestä ilman reseptiä apteekista?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä sairaalassa nykyään aina ole vuorossa sellaista hoitajaa, joka osaa neuvoa kipulääkityksen, isketään vaan resepti kouraan.
lääkeongelmissa hoitajat konsultoivat lääkäriä
Ap, soita sinne ja pyydä pahoinvoinnin estolääke. Auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1g Panadol + 600mg Burana on hyvä yhdistelmä.
Taidan huomenna kokeilla tämän, nyt ei ole buranaa. Kiitos!
Kuulostaa kyllä tosi oudolta ja ikävältä että oot ollut leikkauksessa ja sulle ei oo neuvottu näitä kipulääkeasioita kotiutuessa :( kaikilla saisi lähteä vakiona tuo burana + panadol mukaan ennen kuin edes puhutaan mistään Tramaleista. Toivottavasti saat avun huomenna!
Eikö kaikki tiedä tuon yhdistelmän? Ehkä ei jos ei kipulääkkeitä käyttänyt. Muttei se kaikille sovi, esim.itse olen allerginen parasetamolille. Ja kovaan kipuun nuo ei auta.
Nimenomaan siksi ne kipulääkeasiat tulee käydä läpi kotiutuessa.. Luetun ymmärätäminen tälläkin palstalla oikeasti.
On olemassa sellaisia vähemmän tunnettuja särkylääkkeitä, kuten vaikka Panadol ja Burana. Niitä saa ihan ilman reseptiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota puolikas tabletti.
Jos siinä on jakouurre, muuten ei saa puolittaa.
Ne on kapseleita.
Eikä jakouurteen olemassaolo muutenkaan tarkoita automaattisesti sitä, että lääkkeen voisi puolittaa!
Panadol on KUSETUS. Sen ainoa tehtävä potilaan näkökulmasta on, yhdistelmö-periaatteella ("burana + panadol") vähentää yhden kipulääkkeen yliannostusta -> maksan ja munuaisten vaurioita.
Se tietysti maksaa enemmän, kun ei yhdellä lääkkeellä pärjää 😌
Vierailija kirjoitti:
Panadol on KUSETUS. Sen ainoa tehtävä potilaan näkökulmasta on, yhdistelmö-periaatteella ("burana + panadol") vähentää yhden kipulääkkeen yliannostusta -> maksan ja munuaisten vaurioita.
Se tietysti maksaa enemmän, kun ei yhdellä lääkkeellä pärjää 😌
Panadol on tosi tehokas kuumelääke ja se on alunperin siihen tarkoitukseen, sillä vaan sattuu olemaan myös heikko kipua lieventävä vaikutus joten se soveltuu myös kivunhoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa. Plus vatsaystävällisyys. Esim. vanhuksille paljon parempi perussärkylääke kuin tulehduskipulääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös määrättiin, en tarvinnut leikkauksen jälkeen, ehtivät vanheta käyttämättöminä, vein avaamattoman paketin apteekkiin.
Hullu
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen olo noista pitäisi tulla?
Viunan kanssa tulee hyvä olo
Eikö kaikki tiedä tuon yhdistelmän? Ehkä ei jos ei kipulääkkeitä käyttänyt. Muttei se kaikille sovi, esim.itse olen allerginen parasetamolille. Ja kovaan kipuun nuo ei auta.