Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin leikkauksessa ja sain Tramalia kipulääkkeeksi.

Vierailija
03.08.2024 |

Mutta en pysty ottamaan niitä, kun oksennan, tulee niin paha olo niistä. Olisko jollakin vinkkiä jostain kipulääkkeestä ilman reseptiä apteekista? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on resepti panacodille mutta en edes viitsi hakea niitä kun on niin huono lääke. Tramadolia on kaapissa täysi paketti, sitä missä on panadol mukana. Meni pää ihan sekaisin siitä eikä hyvällä tavalla. 

Vierailija
22/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1g Panadol + 600mg Burana on hyvä yhdistelmä.

Taidan huomenna kokeilla tämän, nyt ei ole buranaa. Kiitos!

Kuulostaa kyllä tosi oudolta ja ikävältä että oot ollut leikkauksessa ja sulle ei oo neuvottu näitä kipulääkeasioita kotiutuessa :( kaikilla saisi lähteä vakiona tuo burana + panadol mukaan ennen kuin edes puhutaan mistään Tramaleista. Toivottavasti saat avun huomenna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vatsan alueen kivun takia sain Tamalia. Ei tullut paha olo, mutta ei mitään muutakaan. Kuulun ilmeisesti siihen pieneen ryhmään, joilta "puuttuu opioidireseptori", kun ne ei auta ollenkaan. Sain korvaavaksi lääkkeeksi 1g Panadol x 3/vrk. Ne lievitti jonkin verran.

Kirjoitin oman viestini tuohon sun ylle, ja joo tuo opioidireseptorin puute mietitytti itseänikin.

Monet tykkää aina kysyä, että tuliko Panacodista ihana olo? Olen aina hölmistyneenä ihmetellyt, että ei. Mistäköhän olosta ne puhuu..? Minulla se vain turrutti hetkeksi sen jatkuvasti jäytävän kivun, kunnes palasi jälleen hiipimällä takaisin, mutta mitään vivahdettakaan mistään euforiasta en kokenut.

Voi olla että joiltain puuttuu opioidireseptori mutta yleisempää on että maksassa olevia lääkeaineita käsittelevissä entsyymien toiminnassa on eroa. Joillakin kodeiini muuttuu morfiiniksi npoeasti ja joillain hitaasti. Joilla on nopeat entsyymit saavat haittoja kuten huonoa oloa ja he joilla on hitaat entsyymit eivät hyödy Panacodin syönnistä ollenkaan. Joskus on näitä potilaita tullut vastaan. Yksi tekonivelpotilas käytti Oxycontinia pienellä annoksella viikon ajan ja lopetti sitten ilman ongelma.

Vierailija
24/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti hyvin ison leikkaukseen jälkeen panadol 1g+burana 600mg sitten kun jo sairaalassa pystyi lopettamaan opioidit. Mitää ihania oloja tai pahoinvointia ei tramalista jne tule, kipuun auttaa ja väsyttää hirveästi. Panadol yksinään ei isompaan kipuun sano yhtään mitään. 

Vierailija
25/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vatsan alueen kivun takia sain Tamalia. Ei tullut paha olo, mutta ei mitään muutakaan. Kuulun ilmeisesti siihen pieneen ryhmään, joilta "puuttuu opioidireseptori", kun ne ei auta ollenkaan. Sain korvaavaksi lääkkeeksi 1g Panadol x 3/vrk. Ne lievitti jonkin verran.

Kirjoitin oman viestini tuohon sun ylle, ja joo tuo opioidireseptorin puute mietitytti itseänikin.

Monet tykkää aina kysyä, että tuliko Panacodista ihana olo? Olen aina hölmistyneenä ihmetellyt, että ei. Mistäköhän olosta ne puhuu..? Minulla se vain turrutti hetkeksi sen jatkuvasti jäytävän kivun, kunnes palasi jälleen hiipimällä takaisin, mutta mitään vivahdettakaan mistään euforiasta en kokenut.

Voi olla että joiltain puuttuu opioidireseptori mutta yleisempää on että maksassa olevia lääkeaineita käsittelevissä entsyy

Oxycontin olisi ratkaisu, mutta sitä ei määrätä.

Vierailija
26/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että joiltain puuttuu opioidireseptori mutta yleisempää on että ma

Targiniq on myös tosi hyvä.

Vierailija
27/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolla myyt ne tramalit? 

Vierailija
28/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Panacodista ei minkäänlaista hyvää oloa, mutta se on ainoa lääke, joka mulla on auttanut kipuihin. (Sikäli kyl paransi oloa, heh.) 

Vierailija
29/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattisiko soittaa sinne sairaalaan ja kysyä sieltä toista lääkettä ja keinoa miten pahoinvoinnin voi estää

Vierailija
30/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olo noista pitäisi tulla? 

Vierailija
31/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on resepti panacodille mutta en edes viitsi hakea niitä kun on niin huono lääke. Tramadolia on kaapissa täysi paketti, sitä missä on panadol mukana. Meni pää ihan sekaisin siitä eikä hyvällä tavalla. 

Tramadolissa ei oo parasetamolia. 

Vierailija
32/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen pilveen panacodista. Lääkäri joskus selitti, että vähemmistöllä ihmisistä se muuttuu elimistössä huu meeksi. Sitä ei enää minulle kirjoitetakaan, saan voimakkaisiin kiputiloihin morfiinia, joka sitten toimii unilääkkeenä, eli nukahdan aika nopeasti morfiinin jälkeen ja herään sitten joskus vaikutuksen mentyä ohi.

Vierailija
33/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tramadolissa ei oo parasetamolia. 

Siitä on olemassa yhdistelmävalmiste jossa on parasetamolia, samalla tavalla kuin panacod on kodeiinin ja parasetamolin yhdistelmävalmiste

Vierailija
34/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on lääke josta edes narkit ei tykkää, jotkut nyt tietysti vetävät vaikka pieniä kiviä jos muuta ei ole.

Vierailija
35/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä sairaalassa nykyään aina ole vuorossa sellaista hoitajaa, joka osaa neuvoa kipulääkityksen, isketään vaan resepti kouraan. 

Vierailija
36/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tramal toimii kuin SNRI-lääke ja on lisäksi heikko opioidi. Jos se ei toimi niin ei se sitä tarkoita että "puuttuu opioidireseptori" :D

Ai miten niin toimii kuin masennuslääke? Nostaa dopamiinitasoa?

Vierailija
37/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain yhteyttä lääkäriin. Apteekista et reseptittä saa mitään korvaavaa.

Vierailija
38/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että joiltain puuttuu opioidireseptori mutta yleisempää on että maksassa olevia lääkeaineita käsittelevissä entsyy

Yksi tekonivelpotilas? Aika moni tekonivelpotilas syö oxycontinia viikon ja lopettaa ilman ongelmia. Niin tein minäkin.

Vierailija
39/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä sairaalassa nykyään aina ole vuorossa sellaista hoitajaa, joka osaa neuvoa kipulääkityksen, isketään vaan resepti kouraan. 

Ei sairaanhoitaja mitään reseptejä tee. Ei ole sairaanhoitajan vastuulla että lääkäri ei kotiutuessa tee työtään ja määrää kipulääkitystä kuntoon.

Vierailija
40/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain yhteyttä lääkäriin. Apteekista et reseptittä saa mitään korvaavaa.

Espanjassa saa, sääntö-Suomessa ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi