Mies on AINA kotona
Poistuu 2x viikossa kauppaan, aikaa menee 2h. En saa olla koskaan yksin kotona. On eri asia olla yksin muualla kuin kotona.
Kommentit (104)
Minä olen myös mies, joka on aina kotona, siis töiden lisäksi.
Ja olen sitä pakosta.
Ai miksi? No siksi, että meillä on kaksi harrastavaa lasta, jonka kuskaukset ja harrastusten tukemiset on vaimo ottanut hoitaakseen. "Että pääsee pois kotoa".
No niin, minä olen siis nalkissa kotona. Käytännössä kaikki kotityöt ovat vastuullani. Vain kaupassa saattaa vaimo joskus käydä. Minä siivoan, pyykkään, laitan ruoan, hoidan pihan, ja myös ne ns. miesten työt puulämmityksestä nikkarointeihin ja pikku korjauksiin asti. Lenkitän koiran. Leivon myös ne mokkapalat sinne kisakahvioon.
Vaimo on kyllä tyytyväinen. Saa esittää kiireistä uraäitiä, jonka tarmokkuutta kaikki aina kehuvat. Mutta jonkun perseellä se mäki lasketaan, ei kylläkään hänen. Juuri ahkerasti mietin, koskaan hän on viimeksi esimerkiksi pessyt pyykkiä? Varmaan joskus ennen viime joulua. Ihme kyllä, kuljemme aina puhtaissa vaatteissa. Jotka viikkaan kaappiin asti (myös hänelle).
Vierailija kirjoitti:
Entä lapset?
Ei lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen sitä pakosta.
Ai miksi? No siksi, että meillä on kaksi harrastavaa lasta, jonka kuskaukset ja harrastusten tukemiset on vaimo ottanut hoitaakseen. "Että pääsee pois kotoa".
No niin, minä olen siis nalkissa kotona. Käytännössä kaikki kotityöt ovat vastuullani. Vain kaupassa saattaa vaimo joskus käydä. Minä siivoan, pyykkään, laitan ruoan, hoidan pihan, ja myös ne ns. miesten työt puulämmityksestä nikkarointeihin ja pikku korjauksiin asti. Lenkitän koiran. Leivon myös ne mokkapalat sinne kisakahvioon.
Vaimo on kyllä tyytyväinen. Saa esittää kiireistä uraäitiä, jonka tarmokkuutta kaikki aina kehuvat. Mutta jonkun perseellä se mäki lasketaan, ei kylläkään hänen. Juuri ahkerasti mietin, koskaan hän on viimeksi esimerkiksi pessyt pyykkiä? Varmaan joskus ennen viime joulua. Ihme kyllä, kuljemme aina puhtaissa vaatteissa. Jotka viikkaan ka
Eihän tässä ollut kyse kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen sitä pakosta.
Vaimo on kyllä tyytyväinen. Saa esittää kiireistä uraäitiä, jonka tarmokkuutta kaikki aina kehuvat. Mutta jonkun perseellä se mäki lasketaan, ei kylläkään hänen. Juuri ahkerasti mietin, koskaan hän on viimeksi esimerkiksi pessyt pyykkiä? Varmaan joskus ennen viime joulua. Ihme kyllä, kuljemme aina puhtaissa vaatteissa. Jotka viikkaan ka
Miksi suostut tuohon? Jos tällä palstalla nainen valittaisi joutuvansa yksin tekemään kaiken, häntä kehotettaisiin heti eroamaan. Mitä tapahtuisi jos menisit lakkoon etkä tekisi tuota kaikkea?
Mitä ihmettä te naiset oikein haluatte? Jos mies on päivät töissä ja illat harrastuksissa itkette kun "se ei ole koskaan kotona ja jättää minut yksin huolehtimaan kaikesta". Jos mies on kotona, itkette kuinka ette saa ikinä olla yksin.
Koittakaa nyt päättää mitä te miehistä haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te naiset oikein haluatte? Jos mies on päivät töissä ja illat harrastuksissa itkette kun "se ei ole koskaan kotona ja jättää minut yksin huolehtimaan kaikesta". Jos mies on kotona, itkette kuinka ette saa ikinä olla yksin.
Koittakaa nyt päättää mitä te miehistä haluatte.
En ole koskaan itkenyt miehen menoista.
Mitäpä jos aoittaja keskustelisi asiasta miehensä kanssa. Sopisitte että mies ryhtyy harrastamaan jotakin sellaista että on useammin poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos aoittaja keskustelisi asiasta miehensä kanssa. Sopisitte että mies ryhtyy harrastamaan jotakin sellaista että on useammin poissa kotoa.
Ei halua harrastaa.
Me ei enää käydä missään. Mies möllöttää aina kotona. Joskus mies käy yhden kerran viikon aikana kaupasssa.
Me ollaan molemmat, tosin minä käyn töissä kodin ulkopuolella, mies tekee pääosin etänä. Kummallakaan ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia eikä kiinnostusta tavata kuin paria ihmistä silloin tällöin. Lapsen kanssa tulee tehtyä asioita yhdessä ja erikseen, mutta pääsääntöisesti olemme kotona. Ja tämä on ihanaa! Olemme hyvin introvertteja, mutta toistemme seura ei ole kyllästyttänyt koskaan. On mukavaa kun molemmat puuhaa omiaan, mutta silti tietää että toinen on lähellä.
Koronaeristyksen aikana monet valitti että puolison jatkuva seura ärsyttää. Meitä ei yhtään. Ikävä meinaa tulla jo, jos lapsi ja mies ovat pari tuntia jossakin ilman minua. Ainoastaan lapsen ollessa pieni, kaipasin hetkittäin yksinoloa, ihan väsymyksen takia.
Taidetaan olla aika kummallisia, mutta onneksi meitä on tässä kaksi joille tämä sopii.
Se on joka asiassa niin, että teki mies mitä tahansa, aina tehdään väärin.
Tämän vuoksi en ole enää aikoihin naisten puheista paljoa välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallekkin omat kodit, niin saatte olla yksin niin paljon kuin sielu sietää
Kahden asunnon suhde on erittäin varteenotettava vaihtoehto, jolloin osapuolet voivat viettää yhdessä sovitusti laatuaikaa ja olla halutessaan omassa rauhassa kotonaan. Välillä voi keskittyä omiin harrastuksiin ja välillä olla sosiaalisempi kuten ambivertti toimii. The Best of the Both Worlds.
Tulee melko kalliiksi, tuplakustannuksia muodostuu. Etätyöläisille vähän isompi asunto, josta pieni makuuhuone tai kaksi työ/harrastehuoneiksi toimii meillä. Työpäivän aikana ollaan omissa oloissa, poislukien lounas. Jos oltaisiin samassa huoneessa näpyttelemässä koneita, tultaisiin varmaan pian hulluksi. Myös ergonomisesti joku olohuoneen pöytä tuskin on kovin optimaalinen.
Mihin sitä ihminen kotoaan nyt lähtisi? Hullu ajatus. Mä omistan tämän alla olevani maan, mä omistan tämän kiinteistön ja mä omistan tämän kodin. No vaimon kanssa toki puoliksi tietenkin, mutta kuitenkin. En minä tältä torpalta lähde kuin jalat edellä. Täällä mä olen ja elän. Teen täältä 90% etätöitä ja vietän vapaa-aikaa. Käyn lenkillä lähimaastossa, mutta kotiini mä saunomaan sitten tulen. Tämä on mun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Se on joka asiassa niin, että teki mies mitä tahansa, aina tehdään väärin.
Tämän vuoksi en ole enää aikoihin naisten puheista paljoa välittänyt.
Juuri näin. Naiset ovat täysin harhaisia ihmisraunioita ristiriitaisine alatimuuttuvine vaatimuksineen. Elämä helpottaa kun ei ole niiden kanssa missään tekemisissä.
Ahdistavaa olla jatkuvasti tarkkailun alla. Kaikkea tekemistä kommentoidaan, joten olen yleensä lamaantunut makuuhuoneeseen. En voi puuhastella kotona.
Onpa murheellinen suhde. Varsinkin sen miehen puolesta, jonka seurasta et pidä.
Nykyään on kaiken maailman miesluolat suosittuja, että miehet saisivat oman tilan kotiin, jota nainen pääasiassa sisustaa ja hallinnoi. Asiaa voi miettiä myös naisen kannalta. Saisiko sinne kotiin järjestettyä oman tilan sinulle? Voisit tehdä vaikka makkarista tai muusta sellaisen sopen itsellesi, jossa saat olla ja harrastella omiasi kaikessa rauhassa. Koska ei sitä miestä omasta kodista voi ulos häätää sen takia, että sinua potuttaa hänen läsnäolonsa.
Toisena neuvona sanoisin, että kannattaisi ruveta harrastamaan jotain sen miehen kanssa yhdessä, että syntyy myös kaveruussuhde. Jos oma puoliso on myös paras ystävä, se on ihanteellista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aina, jos on 2x2h poissa.
Niin. Voisi senkin vaikka suunnitella etukäteen, mitä silloin tekee itsekseen ja omaksi ilokseen, kun mies on pois sen 2 x 2h viikossa. Mutta ap taitaa vaan olla ja möllötellä ja katsoa kiukkuisena kelloa sen ajan ja tuhista itsekseen, että kohta se taas on takaisin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? 😂 Miehelle lisätään menoja sen takia, että naista ottaa päähän miehen kotona oleminen?
Kyllä se nyt on niin, että se osapuoli, jolla keittää, on velvollisuus omaan ajatteluunsa ja elämäänsä tehdä muutoksia, eikä ruveta sille toiselle osapuolelle, joka ei muutosta kaipaa, niitä muutoksia järjestelemään.
Kuvittelisi kotimiehen olevan parempi vaihtoehto kuin että hän istuisi joka toinen ilta lähipubissa kaljoittelemassa.