Keitin jauhelihasoppaa. Oletko sinä tehnyt ruokaa tänään?
Kommentit (88)
Tänään olin hautajaisissa, oli maukkaat ruuat ja kakkukahvit, olen kyllänen vieläkin. Iltakahvia juon keksin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksikää nyt tälle nälkäiselle 6 euron ressulle jotain apua, millä hän saisi murua rinnan alle.
Se saa niillä monta kiloa perunoita. Niitä voi keittää ja paistaa. Niitä voi syödä pelkän voin kanssakin.
Perunan lisäksi. Nyt on edullisia kasviksia, vähän ylikasvaneita kukkakaaleja 99 snt kilo. Niistä ravinteita?
"Peruna on edullista lähiruokaa, jolla on pieni hiilijalanjälki. Se on loistava kotimainen hiilihydraatin lähde, josta saa ihan mukavasti monia muitakin ravintoaineita. Peruna tuo ruokavalioon muun muassa C-vitamiinia, B-ryhmän vitamiineja, kaliumia, magnesiumia ja kuitua.
Kantarellikastiketta ihan omin pikku kätösin poimituista kantarelleista. Lisänä uusia perunoita ja keitettyä kukkakaalia.
Pastaa tomaatti-kasviskastikkeella ja mozzarellalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tänään keitettyjä perunoita, jauhelihakastiketta ja salaattia.
Ankeuden huipentuma 😂
Ankeuden? Mä oon nyt useamman kerran ostanut jauhelihaa -60%. Ja tein sitten ruskeaa kastiketta, ja pussimuusia sen kanssa kun kaikki muu oli loppu. Mutta olihan hyvää! En ikinä osta normaalisti jauhelihaa, mutta kun nyt on ollut -60, eli kilolle jää 3e hintaa.. pitkästä aikaa oli herkkua kyllä.
Pippurinen kanakastike just valmistui ja vierelle uunikasviksia. Riisiä tai muuta ei meillä tehdä koskaan vierelle, nuo uunikasvikset riittää.
Mummi tuli kylään joten hänen lemppariaan eli karjalanpaistia sianlihasta ilman muita mausteita kuin pallopippurit ja suola, eikä lisäksi muuta kuin vettä. Hyvää on perunoiden ja ruisleivän kera.
Huomisen ruoka on seitikeittoa johon sipulia, suolaa, vettä ja maitoa. Tämäkin mummin mieleinen helppo ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksikää nyt tälle nälkäiselle 6 euron ressulle jotain apua, millä hän saisi murua rinnan alle.
Se saa niillä monta kiloa perunoita. Niitä voi keittää ja paistaa. Niitä voi syödä pelkän voin kanssakin.
Perunan lisäksi. Nyt on edullisia kasviksia, vähän ylikasvaneita kukkakaaleja 99 snt kilo. Niistä ravinteita?
Lapsena söin keitettyä perunaa ja keitettyä kananmunaa survottuna ja niiden sekaan vain voita ja suolaa. Joskus tomaattiakin oli joukossa, mutta siinä on kyllä hintaa nykyään. En sisällyttäisi 6 euron budjettiin tomaattia kuin korkeintaan edullisen 500 gramman tomaattimurskapurkin muodossa.
Tomaattia ja kurkkua on helppo kasvattaa itse kuten esim. parvekkeella ja terassilla. Sama juttu yrttienkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattia ja kurkkua on helppo kasvattaa itse kuten esim. parvekkeella ja terassilla. Sama juttu yrttienkin kanssa.
Kurkkua ei todellakaan kannata kasvattaa, jos joutuu veden kulutuksesta maksamaan eikä ole sellaista könttösummaa mistä maksaa. Kurkku vaatii niin paljon vettä tullakseen makeaksi, ja kesällä kurkku on sikahalpaa.
Kannattaa mielummin kesällä kasvattaa esim. hernettä ja mansikoita. Ne on kesälläkin kalliita.
Jauhelihakeitto on kohta valmista. Ukko veti sen päiväset raivarit kun en tehnytkään hänen herkkuruokaansa eli pätkäspagettia ja jauhelihakastiketta. No, niiden huutamisien ja haukkumisien jälkeen ei huvittanut tehdä hänen herkkuruokaansa. Nyt se raivoissaan syö tuolla leipää ja maitoa. Kun tekemäni keitto ei kuulemma kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Pippurinen kanakastike just valmistui ja vierelle uunikasviksia. Riisiä tai muuta ei meillä tehdä koskaan vierelle, nuo uunikasvikset riittää.
Meillä ei ikinä kelpaisi ilman riisiä. Mies raivostuisi jos ei olisi joko riisiä, perunoita tai makaroonia.
Juu. Paistoin pari pihviä ja rasvapaistoin kylkeen itse maustamiani ranskalaisia ja kuullotin pannulla sipulia ja kirsikkatomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Paistoin pari pihviä ja rasvapaistoin kylkeen itse maustamiani ranskalaisia ja kuullotin pannulla sipulia ja kirsikkatomaatteja.
Illalliseksi ehkä kylmiä kanawrappeja. Unohdin ostaa majoneesia, jota olisin myös laittanut sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ravintolassa syömässä.
Mitä tilasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ravintolassa syömässä.
Mitä tilasit
kiinalainen buffetti, otin vähän kaikkea sitä sun tätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalliseksi ehkä kylmiä kanawrappeja. Unohdin ostaa majoneesia, jota olisin myös laittanut sinne.
Helppo tehdä itse! Googlaa valkosipulimajoneesi isyyspakkaus. Tarvitset kananmunan, rypsiöljyä, sitruunamehua/viinietikkaa ja mausteita.
Broilerin fileitä kypsensin uunissa, lisukkeena parsakaalta, leipää+oivariinia, rooibosteetä. Jälkiruoaksi irkkareita (center suklaanamuja, joissa suolainen kinuskitäyte).
Italianpataa, ihan vaan ostin 400 g jauhelihaa ja valmispussin. Tuli ihan hyvää mökkiruokaa.
Juomaksi Arboga olutta, tummaa ja hyvää . Arboga 5.5 mörk lager. Haaparannalta hain