Mikä teillä on ollut syynä siihen että olette pistäneet välit poikki vanhempiinne?
Siis että ette enää ole jatkuvasti tekemisissä, korkeintaan jossain sukujuhlissa näette?
Kommentit (179)
Ei vanhemmat, vaan appi.
mieheni on kotoisin pieneltä paikkakunnalta, joka elää turismista. Lähes kaikki luokkakaverit ovat jääneet paikkakunnalle. On mahdotonta asua muualla, kuin heillä, koska majoitus maksaa liikaa. Kun vielä kävin heillä, ensimmäinen päivä meni siivotessa.
Mieheni veli asuu kotonaan ja saamme hänen huoneen. Kun tulimme, aloitin kylppärin siivoamisella, sitten keittiö ja lopuksi veljen huone. Tähän meni aikaa jopa 2 päivää. Olohuoneesta keräsin vain roskat, joita tuli aina väh jätesäkillinen. Aluksi minulle vähän naurettiin, sitten arvosteltiin, tohon jäi vielä jotain. Ongelmana oli lapset, joita ei ns voinut päästää vapaaksi.
Usein jäin lasten kanssa anoppilaan, kun mies meni moikkaamaan ystäviään. Lopulta päätin ei enää. Mies ei halua ottaa ketään lapsista mukaan, kun ei lapsella/lapsilla ole kivaa ja itsekin ymmärtää sotkuisuuden.
Anoppi valittaa kun ei näe lapsenlapsiaan. Yhtä pitkä matja tännekin on. Sotkuisuus, joo ei
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten suuri prosentuaalinen osuus vauva-palstan kirjoittajien existä, äideistä, anopeista ja työkavereista on narsisteja.
Tietysti termiä yli-viljellään monesti, mutta traumojen takana on monesti sellainen henkilö, joka ihan oikeasti saattaa olla narsisti. Joten ei ihme että narsistien suhteellinen "edustus" voi olla isokin, varsinkin kun puhutaan traumoista.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on alkoholisti ja ilmeisesti myös narsisti. Isäni oli myös alkoholisti. Isäni on kuollut (viinaan), mutta äiti elää yhä. Hän on hyvin toksinen, sekava ihminen, joka ei tuo elämään muuta kuin pahaa. Lapsena olin lastenkodissa hänen ja isäni takia. Juominen jatkui sen jälkeenkin, kun pääsin lastenkodista. Ja se on jatkunut koko aikuisuuteni.
Pistin välit poikki, koska vihaan tuota ihmistä ja kaikki ongelmat, joita minulla on elämässäni ollut, johtuvat hänestä ja isästä. Kun katkaisin välit, elämänlaatuni parani. Toisin kuin alkoholisten kaltoinkohdellut lapset yleensä, löysin miehen joka ei käytä alkoholia, jolla on vakaa tausta ja joka on kärsivällinen. Kyllä minä joskus oireilen menneitä, mutta iän mukana se on vähentynyt. Olen suorittanut amistutkinnon, enempään olisi älyn puolesta varaa, mutta itsetunto on niin romuna että tyydyn suorittavan tason työhön.
Niin siis minulla. Äitini ei ole kertaak
Aika samanlainen tausta kuin minulla ja minäkin olen katkaissut välit ja vihaan äitiäni. Tuli uskoon parisen vuotta sitten ja vaikka se on ollut vaikeaa, olen rukoillut äitini puolesta ja pyytänyt hänen syntejään anteeksi. Se ei tule luonnostaan, koska vastenmielisyys on niin voimakasta, mutta minun on pakko yrittää edes niin. En halua nähdä häntä.
Siis minä tulin uskoon. Tarkennus ylempään.
Kuinka hankkia sosiaalisia suhteita väkisin, jos lapset tai kaverit eivät halua olla tekemisissä? Miten voisi pakottaa enää aikuisia?
Melko raskasta settiä on nyt kyllä
En ole katkaissut välejä, mutta meillä on tällä hetkellä aika viileät välit äidin kanssa. Isän kanssa hyvät välit. Äiti on pääosin ollut rakas ja mukava, mutta viimeiset vuodet välillä on ollut kohtauksia, jolloin on mököttänyt toisessa huoneessa/tiuskinut/vältellyt meidän vierailumme ajan. Siis vaikka on etukäteen sovittu, että tullaan ja on ollut ok niin sitten on kuin katkaisijasta olisi käännetty ja on kuin äärettömän vittuuntunut ja suuttunut meille ennenkuin on ehtinyt edes tervehtiä. Olen tätä katsonut läpi sormien pitkään, mutta nyt tänä kesänä kerran vaan paloi pinna. Halusin selvittää, että mitä ihmettä tässä tapahtuu. Mitään vastausta en saa. Äitissä on kuin kaksi puolta ja ei tiedä kumpi on vastassa. Haluaisin tietää syyn, mitä olemme tehneet väärin ja miksi joskus on niin ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten suuri prosentuaalinen osuus vauva-palstan kirjoittajien existä, äideistä, anopeista ja työkavereista on narsisteja.
Joidenkin arvioiden mukaan vahvasti narsistisia piirteitä omaa jopa joka neljäs. Siis sellaisia jotka merkittävästi vaikeuttavat ihmissuhteita. Joten onhan heitä paljon! Niin tärkeää että aiheesta puhutaan!
Vierailija kirjoitti:
En ole katkaissut välejä, mutta meillä on tällä hetkellä aika viileät välit äidin kanssa. Isän kanssa hyvät välit. Äiti on pääosin ollut rakas ja mukava, mutta viimeiset vuodet välillä on ollut kohtauksia, jolloin on mököttänyt toisessa huoneessa/tiuskinut/vältellyt meidän vierailumme ajan. Siis vaikka on etukäteen sovittu, että tullaan ja on ollut ok niin sitten on kuin katkaisijasta olisi käännetty ja on kuin äärettömän vittuuntunut ja suuttunut meille ennenkuin on ehtinyt edes tervehtiä. Olen tätä katsonut läpi sormien pitkään, mutta nyt tänä kesänä kerran vaan paloi pinna. Halusin selvittää, että mitä ihmettä tässä tapahtuu. Mitään vastausta en saa. Äitissä on kuin kaksi puolta ja ei tiedä kumpi on vastassa. Haluaisin tietää syyn, mitä olemme tehneet väärin ja miksi joskus on niin ilkeä.
Voi luoja miten rasittavalta äitisi kuulostaa. En ikinä jaksaisi katsella tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
En ole pistänyt välejä poikki vanhempiini. Vaikka samanlaista minulla ollut kuin monella muulla teistä. Vanhempiensa kanssa voi olla eri mieltä mutta heitä pitää kunnioittaa. Se Raamatun ohje on niin hyvä että sitä vastaan voi tarkastella käyttäytymistään.
Vai pitäisi kunnioittaa ihmisiä, jotka eivät ansaitse kunnoitusta?
Niin, kunnioitus pitää ansaita, se ei ole itsestäänselvyys edes vanhempiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pistänyt välejä poikki vanhempiini. Vaikka samanlaista minulla ollut kuin monella muulla teistä. Vanhempiensa kanssa voi olla eri mieltä mutta heitä pitää kunnioittaa. Se Raamatun ohje on niin hyvä että sitä vastaan voi tarkastella käyttäytymistään.
Vai pitäisi kunnioittaa ihmisiä, jotka eivät ansaitse kunnoitusta?
Niin, kunnioitus pitää ansaita, se ei ole itsestäänselvyys edes vanhempiaan kohtaan.
Kun nämä vanhukset eivät vaan millään suostu tajuamaan sitä että kunnioituksen pitäisi olla molemminpuoleista. Se on ongelmien ydin. Kun aikuista lasta ei voi enää alistaa ja pakottaa mihinkään.
Eläkekusetuksen vuoksi. Maksattavat omalta osaltaan minunkin rahoista oman pitkän ja hyvän eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiäiti, joka ei koskaan tee mitään väärin tai pyydä anteeksi, vaikka toistuvasti manipuloi ja kohtelee läheisiään alistavasti, ei kunnioita.
Eikös aika monet 70-80v käyttäydy just tällä tavalla?
Ei vaan suurin osa 30-45v ikäisistä kokee vanhempansa narsisteina, koska nämä eivät tottele.
Tällä palstalla enimmäkseen kyllä n. 50 vuotiaat, jotka valittelee äidistää ja huutaa narsismia. Ei ainoastaa naiset vaan miehet ulisee myös.
Ulisee? Kuka muu kuin täysin vajaa ihminen käyttää tuollaista sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemmat, vaan appi.
mieheni on kotoisin pieneltä paikkakunnalta, joka elää turismista. Lähes kaikki luokkakaverit ovat jääneet paikkakunnalle. On mahdotonta asua muualla, kuin heillä, koska majoitus maksaa liikaa. Kun vielä kävin heillä, ensimmäinen päivä meni siivotessa.
Mieheni veli asuu kotonaan ja saamme hänen huoneen. Kun tulimme, aloitin kylppärin siivoamisella, sitten keittiö ja lopuksi veljen huone. Tähän meni aikaa jopa 2 päivää. Olohuoneesta keräsin vain roskat, joita tuli aina väh jätesäkillinen. Aluksi minulle vähän naurettiin, sitten arvosteltiin, tohon jäi vielä jotain. Ongelmana oli lapset, joita ei ns voinut päästää vapaaksi.
Usein jäin lasten kanssa anoppilaan, kun mies meni moikkaamaan ystäviään. Lopulta päätin ei enää. Mies ei halua ottaa ketään lapsista mukaan, kun ei lapsella/lapsilla ole kivaa ja itsekin ymmärtää sotkuisuuden.
Anoppi valittaa kun ei näe lapsenlapsiaan
Olipa sekava tuotos.
Jos yhtään saan kiinni ajatuksesta, niin valitit miehen lapsuudenkodin sekaisuudesta? Ei tuo ole mikään syy katkaista välejä perheeseen, että he eivät yllä sinun siivousatandardiin. Ketään ei ainakaan kerrota loukattavan tässä. Vaikutat pikkumaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämä on raskasta. On boomerit, äiskä ja kaikkee sellasta.
t. 70-luvulla syntynyt
Mä veikkaan että tämän spämmääjän takana on äiti, jolla on tytär, joka ei pidä hänestä.
Minäpä hakkaan rumpuja, olen sillä tavalla aggressiivinen. Ja muusikoiden netissä olen mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemmat, vaan appi.
Usein jäin lasten kanssa anoppilaan, kun mies meni moikkaamaan ystäviään. Lopulta päätin ei enää. Mies ei halua ottaa ketään lapsista mukaan, kun ei lapsella/lapsilla ole kivaa ja itsekin ymmärtää sotkuisuuden.&nbs
Miksi lapsia pitäisi viedä jonnekin sikolättiin ja viettää siellä vielä aikaa? Miksi isovanhemmat eivät liiku sieltä sikolätistään? Ainiin mutta kun kaikki pitäisi mennä heidän ehdoillaan. Ylläriii kun näistä vanhuksista kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämä on raskasta. On boomerit, äiskä ja kaikkee sellasta.
t. 70-luvulla syntynyt
Mä veikkaan että tämän spämmääjän takana on äiti, jolla on tytär, joka ei pidä hänestä.
Jännä juttu? Itsekin kiertäisin kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemmat, vaan appi.
Usein jäin lasten kanssa anoppilaan, kun mies meni moikkaamaan ystäviään. Lopulta päätin ei enää. Mies ei halua ottaa ketään lapsista mukaan, kun ei lapsella/lapsill
Ei se ole silti syy katkaista välejä. Vaikka appivanhempasi asuisivat kompostissa. Et taida ymmärtää kontekstia, ja mistä tässä puhutaan? Oletko vähä-älyinen? Vaikutat siltä.
Isäni totesi ettei halua olla transsukupuolisen lapsensa (veljeni) kanssa tekemisissä. Pilasi myös meidän välimme sillä, että jatkuvasti haukkui häntä ja pelkäsi että hänen "sairautensa tarttuu". En vaan jaksanut sitä enää. Äitiin ja veljeen välit yhä läheiset.