Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköauton ostanut katuu ratkaisuaan

Vierailija
03.08.2024 |

https://www.thesun.co.uk/motors/24343746/bought-ev-regret-lost-money/

Arvonlasku+vakuutusten hinnoittelu = katastrofi

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina varmaan joku katuu, jos teki heräteostoksen niin onhan se kallis heräteostos. On myös tutkittu että yli 90% ei kadu vaan seuraavakin auto on sähköauto. 

Ei se kaikille sovi. Mikäs ap:n oma kokemus on, onko sulla sähköauto, kadutko?

Vierailija
2/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näista saa puhua mutta voin kertoa että suomessa ei ole montaa autoliikettä joka ottaa edes sähköautoa vaihdossa enää mihinkään autoon, autoliikkeillä on täyspaniikki päällä ja yrittävät minimoida tappionsa.. konkursseja tulee kohta ja paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina varmaan joku katuu, jos teki heräteostoksen niin onhan se kallis heräteostos. On myös tutkittu että yli 90% ei kadu vaan seuraavakin auto on sähköauto. 

Ei se kaikille sovi. Mikäs ap:n oma kokemus on, onko sulla sähköauto, kadutko?

Mietin aluksi ihan vakavissani, että hankkisin sähköauton ja maksoin jo latausmahdollisuuden autopaikalle, mutta mitä enemmän olen perehtynyt asiaan niin ei kannata.

Varsinkin kun vuodessa tulee liian vähän ajokilometrejä eli polttoainekulut ei ole mulla iso ongelma.

Tällä hetkellä ajattelen hankkivani urheilullisen bensa-auton.

Vierailija
4/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teppo on taas päässyt suljetulta.

Nimim. 3v täyssähköllä, ei kaduta.

Vierailija
5/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei näista saa puhua mutta voin kertoa että suomessa ei ole montaa autoliikettä joka ottaa edes sähköautoa vaihdossa enää mihinkään autoon, autoliikkeillä on täyspaniikki päällä ja yrittävät minimoida tappionsa.. konkursseja tulee kohta ja paljon

Kuulostaa hyvältä. Jospa vielä autojen hinnat ainakin tuplaantuisi, niin tulisi järkeä ihmisten päihin ja autoilu vähenisi.

Vierailija
6/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä katuu kun osamaksulla ostaa 60k€ sähköauton minkä vaihtoarvo kahden vuoden jälkeen 30k€ mutta velkaa jäljellä 50k€.

Vierailija
7/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
8/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sähköauto.  Ei ole latauspistettä kotona tai työpaikalla. Kilometrejä tulee paljon ja talviajoa on paljon. Ei ole varaa maksaa kallista hintaa korkoineen. Jälleenmyyntiarvo arveluttaa. 

Vierailija
9/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä 60k autosta ei ole mitään jäljellä 2 vuoden päästä tällä menolla tulemme näkemään sen päivän että että sähköauton kierrättäminen maksaa. eli maksat siitä että pääset eroon elektroniikka romusta

Vierailija
10/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sähköauto 2 vuotta. Ei kaduta, ei mitään ongelmia. En ymmärrä miksi ihmiset, jotka pitävät sähköautoa huonona ja eivät sitä koskaan hanki, jaksavat raivokkaasti arvostella ja haukkua sähköautoilijoita. Miten se on teiltä pois, että joku hankkii sähköauton ja on tyytyväinen? Minulle ainakin on ihan sama millä autolla muut ajavat.

Vierailija
11/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä tarjousta uuteen niin varmasti kaduttaa... 

Vierailija
12/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sähköauto 2 vuotta. Ei kaduta, ei mitään ongelmia. En ymmärrä miksi ihmiset, jotka pitävät sähköautoa huonona ja eivät sitä koskaan hanki, jaksavat raivokkaasti arvostella ja haukkua sähköautoilijoita. Miten se on teiltä pois, että joku hankkii sähköauton ja on tyytyväinen? Minulle ainakin on ihan sama millä autolla muut ajavat.

Hyvä jos ei kaduta ja olet tykännyt?

Minkälaista arvonlaskua autossasi on ollut 2 vuoden jälkeen?

Vierailija
13/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sähköauto.  Ei ole latauspistettä kotona tai työpaikalla. Kilometrejä tulee paljon ja talviajoa on paljon. Ei ole varaa maksaa kallista hintaa korkoineen. Jälleenmyyntiarvo arveluttaa. 

Tietenkään sinun ei kannata hankkia sähköautoa. Minulla on sähköauto, lataan enimmäkseen kotona, talvella ajoa pääasiassa työmatkat, kesällä enemmän. Ajan autot yleensä loppuun. Edellinen bansa-auto minulla oli yli 15 vuotta, sitten se hajosi lopullisesti, sain siitä romutuspalkkion ja vaihdoin sähköautoon.

Vierailija
14/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos ei kaduta ja olet tykännyt?

Minkälaista arvonlaskua autossasi on ollut 2 vuoden jälkeen?

Minulle auto ei ole sijoitus vaan kulkuväline. Olen kaikki aikaisemmatkin autoni loppuun, en vaihda autoa parin vuoden välein.

Vierailija
15/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥱

Teppo ei väsy.

Vierailija
16/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akut tuskin kestää monta vuotta ainakaan suomen olosuhteissa.ehkä 5 vuotta.

Vierailija
17/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä katuu kun osamaksulla ostaa 60k€ sähköauton minkä vaihtoarvo kahden vuoden jälkeen 30k€ mutta velkaa jäljellä 50k€.

Rahan saa "takaisin" tuossa tilanteessa vain ajamalla. Se pitää vaan ajella ympäriinsä mahdollisimman paljon.

Vierailija
18/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei kaduta, säästöt valtavat verrattuna dieseliin. Vaikka huomioisin arvonalentumisen olen voitolla. Toki silläkään nyt väliä kun ostan auton käyttöön ja yleensä ajan sillä noin 10 vuotta ennen vaihtoa. 

Vierailija
19/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa ei juuri myydä saähköautoja onko joku hassu promille kokonaismyynnistä ?  tämä on EU höpötyksiä

Vierailija
20/36 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ei juuri myydä saähköautoja onko joku hassu promille kokonaismyynnistä ?  tämä on EU höpötyksiä

Hybridejä oli 9% autoista ensimmäisellä kvartaalilla 2024.  Täyssähköjä 7%.

"Hassu promille"