Kelan tukien haku uudistuu, jatkossa myös pelkkää asumistukea hakevan pitää esittää tiliotteet
tukien avulla huijaaminen vaikeutuu huomattavasti kun siirrytään ns. yhden luukun malliin jossa maksetaan ns. yleistukea harkinnan perusteella
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Köyhän pitää olla kalju. Se on selvä. Köyhä ei saa hymyillä eikä saa ostaa ruokaa. Köyhä ei saa moikata ketään. Köyhä ei saa ottaa vastaan työvuoroja. Köyhä ei saa asua muualla kuin maantasokerroksessa. Köyhä ei saa käyttää käteistä eikä S-lahjakorttia. Lahjakortille ei saa ladata rahaa. Köyhä ei saa ostaa liukkaria eikä seksivälineitä. Köyhä ei saa tallettaa kolikoita pankkitilille eikä saa palauttaa pulloja kauppaan.
Köyhän pitää olla täysin vailla elämänhalllintaa ja juoda kaljaa sohvalla maaten ja piereskellen (tai ainakin muut pitää saada uskomaan, että näin asia on). Köyhällä ei ole itsemääräämisoikeutta, eikä oikeutta yksityisyyteen.
Linkki olisi hyvä tähän uutiseen. En usko tätäkään asiaa pelkästään jonkun randomin kirjoituksen perusteella.
Eli sitten ylimääräiset varat pitää edelleen säilyttää käteisenä.
Oli juuri tarkoitus hakea opiskelemaan pian tulevan perinnön turvin, mutta kannattaisikohan kuitenkin ennemmin suunnata ulkomaille, jonnekin jossa olisi edes miellyttävämpi ilmasto... Jos varat on joka tapauksessa poltettava jokapäiväiseen elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ole tässä myös kuullut että myös ajoneuvot tullaan laskemaan varallisuuteen mukaan. ..varsinkin jos on vähänkin kalliimpi auto..
Esim yli 2000 euroa arvoinen. Auto
Oi voi.
Ei voida tehdä laitoshuoltajan sijaisuuksia, kun linja-autot ei kulje aikaisin aamulla ja myöhään illalla.
Laitettiin auto pois ja haetaan päivätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ole tässä myös kuullut että myös ajoneuvot tullaan laskemaan varallisuuteen mukaan. ..varsinkin jos on vähänkin kalliimpi auto..
Nyt se raja taitaa olla jotain 5000€. Joku korjaa jos olen väärässä mutta tuskin se siitä muuttuu on se raja nyt sitten mikä tahansa mutta ainakin saa omistaa auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi.
Ei voida tehdä laitoshuoltajan sijaisuuksia, kun linja-autot ei kulje aikaisin aamulla ja myöhään illalla.
Laitettiin auto pois ja haetaan päivätöitä.
Tarhassa äitiyslomasijaisuus, ei voi mennä, kun päiväkoti aukeaa jo klo 6.00.
Oi joi, voi voi.
Tulee vanhempien ongelmaksi toi lasten hoito.
Vierailija kirjoitti:
Linkki olisi hyvä tähän uutiseen. En usko tätäkään asiaa pelkästään jonkun randomin kirjoituksen perusteella.
Miten ja miksi teistä on tullut noin laiskoja? Ette hae mitään tietoa itse, jollei ole uutisissa ei ole totta, ja jos on uutisissa, niin on totta vain uutisen näkökulmasta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se raja taitaa olla jotain 5000€. Joku korjaa jos olen väärässä mutta tuskin se siitä muuttuu on se raja nyt sitten mikä tahansa mutta ainakin saa omistaa auton.
Saa omistaa mutta järjestöön ne kaikki parin tontun autot on romuja isolla kulutuksella..
Monelle oikeisto politiikan edustajalle suurin epäonnistuminen elämässä on olla työtön, joten nyt nämä ihmisten vihaajat pääsevät potkimaan maassa makaavaa joka johtaa entistä suurempaan kurjuuteen ja sitten kun taas vaihtuu hallitus niin pääsevät korjamaan entistä huonommassa tilassa olevan Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vois avata muutaman tilin lisää (sellaisessa pankissa jossa se on ilmaista) ja lähettää kaikista tiliotteet :D
No ainakin tuen maksu viivästyy kun käydään kaikki liput ja laput läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa mutta järjestöön ne kaikki parin tontun autot on romuja isolla kulutuksella..
Juu, toi eläkeläisten ja lasten hoito jää omaisille.
Sijaisia ei saa enää.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen tulee perhekohtainen. Varallisuusraja..ei riitä että omat tiliotteetnsyynätään vaan myös vaimon ja lasten timootteet pitää selvittää ja syynätä..
Ettei vain ole rajaa siirretty lasten nimiin..
Niin me lastenkin nimissä olevat varat lasketaan siihen varaölisuusrajaa mukaan
Mun perheeseen kuuluu vain mun kissa. Pitääkö mun lähettää kelalle tiedot hänen "raksu saldostaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi hyvä, miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa jollekulle asumistukea jos on tilillä rahaa makaamassa. Ja turha selitellä että pahan päivän varalle niitä olen säästänyt, kyllä jos ei pärjää tuloillaan niin eikö se paha päivä ole jo menossa ?
Ööö? Koska asuminen on perusoikeus, johon sekä rikkaalla että köyhällä pitää olla se oikeus ilman, että hänen omaisuuteensa kajotaan. Asuminen on kuin ilma, ei siitäkään pakoteta maksamaan.
Miksi vuokra asumisesta pitää maksaa 30 prosenttia veroja kun omistusasujat ei maksa mitään....
Vuokra asumisen verotus on käänteistä asumistukea jossa tuetaan valtiota vuokralaisen rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ihmisen ohjeet:
Kannattaa aina tienata sen verran, että ei joudu turvautumaan toimeentulotukeen. Paljon helpompaakin, ei tarvitse laittaa hakemuksia ja toimittaa tiliotteita ja tapella niiden kanssa.
Jos vaikka tienaat tonnin ja vuokraosuutesi on 300, niin siitä jää sopivasti 700€, eikä tarvitse itkeä almuja Kelalta. Paljon helpompaa itselle.
Kunnon ihminen elättää itsensä.
Kunnon ihminen voi saada aivohalvauksen hetkenä minä hyvänsä ja menettää työkykynsä pysyvästi.
Näin on. Onneksi sairaus ei katso tulotasoa, syöpää tulee rikkaillekin. 👍
Vaan rikas saa rahalla hoitoa ja helpotusta elämään ihan eri tavalla. Köyhä miettii syövän keskelläkin millä maksaa laskut.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Auto pois, se tarkoittaa, että ei voi tehdä vuorotyösijaisuuksia, koska linja-autot ei kulje.
Todellakin ihmettelen, että eikö tätä ole tajuttu?! Monella ei kaikkien leikkausten jälkeen ole yksinkertaisesti varaa käydä töissä (edes kokopäivä), jos työmatkoja varten tarvitsee oman auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois avata muutaman tilin lisää (sellaisessa pankissa jossa se on ilmaista) ja lähettää kaikista tiliotteet :D
No ainakin tuen maksu viivästyy kun käydään kaikki liput ja laput läpi.
Näin tekoälyn ja algoritmien aikana rahalaitokselle suunnattu tietopyyntö ei kauaa vie.
Mä lähden kohta perseilemään rahojen kanssa halusit tai et.
Sotessa suunnitellaan, että omaiset osallistuu eläkeläisten hoitoon.
Ei osallistuta, ei meillä ole rahaa bensaan eikä linja-autolippuihin.
Hallitus leikkasi 800 miljoonaa tuista.
Thl:n edustaja sanoi pari vuotta sitten, että eläkeläisten hoidontarve kasvaa ja hinta nousee 5 miljardista 10 miljardiin.
Nyt sotesta leikataan ja kokoomus pelasi omaiset pois.
Melkoinen soppa tulossa vanhusten hoidosta.