Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihooko kaikki suomalaiset 30 vuotta täytettyään? Lihoitko sinäkin?

Vierailija
02.08.2024 |

Sukupuolesi?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50v nainen . 170cm/59kg.

Vierailija
62/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 60v. Oon ollut "pulskimmillani" noin 25-vuotiaana, nyt paino ehkä 10kg vähemmän kuin silloin. Aina ollut hoikka/normaali ja edelleen voi huoletta syödä mitä vaan, monihan sanoo että esim. vaihdevuosien jälkeen lihoo jotenkin automaattisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias nainen.161,5cm pitkä.

Olin pienestä pitäen alipainoinen kunnes minulle määrättiin e-pillerit, silloin sain ylipainon parissa kuukaudessa yhteensä 45kg. Tuli ympäri kehoa raskausarpia.

Edelleen minulla on tuo paino, en ole lihonnut uutta .

Olen aina ollut niukka syöjä.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on diagnoosi mutta en pysty syömään lääkettä koska menen liiketoiminnalle pienestäkin annoksesta.

Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita. Tehnyt liikuntaa. 

Ei auta.

Pelottaa vaihdevuodet pirusti.

Miettinyt rasvaimuakin,mutta lääkäri sanoi näitä nesteeksi koska tulivat nopeasti...

Vierailija
64/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 53v. Olen ollut lähes samassa painossa koko aikuisiän. 159cm. ja 50kg. Alimmillaan olin 48kg. 

Vierailija
65/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut.

Vierailija
66/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä todellakaan. Eiköhän se ikä ole enemmänkin 45.

Vierailija
67/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lihovat enemmän kuin miehet tuohon ikään. Miehet menevät sitten ohi nelikymppisenä.

Vierailija
68/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lihoa vasta yli 60-vuotiaana, kun en enää ehtinyt enkä jaksanut liikkua miehen omaishoidon vuoksi.

Enää en uskalla edes punnita itseni, sen verran on paksuutta tullut joka puolelle.

Vierailija
69/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo katukuvaa, voi huomata liki jokaisen olevan ylipainoinen. Lapsesta vaariin. Tällä palstalla he eivät kirjoittele, koska täällä ovat vain hoikat ja timmit. 

Vierailija
70/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin. Olin kolmikymppiseksi asti ollut aina hoikka tai normaalipainoinen. Kolmenkympin jälkeen tuli liuta elämäntapamuutoksia ja kierre oli valmis. Lopetin tupakanpolton, aloin opiskella töiden ohella (=stressi ja unettomuus), aloin seurustella, ostin auton (=hyötyliikunta minimiin) ja ennen kaikkea söin liikaa rasvaa ja sokeria. Karkkipäivä oli näennäisesti kerran viikossa, mutta jos ostaa kilon karkkia siihen, niin niitähän syödään monta päivää. Painoa tuli viidessä vuodessa noin 30 kiloa lisää.

Neljäkymppisenä erosin, aloin syödä terveellisemmin ja liikkua. Nyt parissa vuodessa paino on tippunut niin, että olen jo lähes entisissä lukemissa. 

Vierailija
71/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat naiset lihoo teini painostaan n. 22-24 vuotiaana. Miehet pysty hoikkana pidempään, monet voi syödä "mitä vaan" kunnes täyttävät 30 v. Olen nyt itse 32 v ja ne kaverinaiset jotka oli tosi hoikkia vielä 25 vuotiaana, ovat lähes poikkeuksetta pulskistuneet. 

Itse lihoin menkkojen alkamisen aikaan 11 vuotiaana. Sen jälkeen mennyt tasaisesti ylös- ja alas 59-68 kg väliä. En koe että ikäni lihottaisi minua mutta lantion muoto on muuttunut raskaammaksi, kuin mitä se oli parikymppisenä. Stressi kuitenkin lihottaa ihan selvästi ainakin minua ja ymmärrän kyllä sen, että monelle ikävuodet 28-38 v voivat olla "ruuhkaisia" ja stressaavia. 

Vierailija
72/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin muutaman kilon kun pääsin parempaan paikkaan masennuksen kanssa (traumat aiheuttaa masennusta) ja sen vuoksi jaksoin paremmin huolehtia itsestäni. Tuossa 25-32 ikävuosien välillä. Pääsin normaalipainoon 26-vuotiaana, ja siitä paino sitten putosi muutaman kilon ja tällä hetkellä syön todella terveellisesti mutta silti sillä tavalla että on tyydyttynyt olo eikä jää nälkä ja ruoka on hyvää.

Elämä vaikuttaa menevän muutenkin parempaan suuntaan.

Vierailija
73/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset lihovat enemmän kuin miehet tuohon ikään. Miehet menevät sitten ohi nelikymppisenä.

Eivät taida mennä. Naisilla lihavuus on miehiä yleisempää juurikin keski-iästä alkaen. 

https://repo.thl.fi/sites/tervesuomi/ilmioraportit_2023/lihavuus_files/…

Vierailija
74/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan hoikistuin. Syynä se, että teen arvokasta työtä postaamalla tänne ketjuja lihavuuden vaaroista.

t. läskihullu

Vierailija
75/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin noihin aikoihin, kun pääsin lihottavasta lääkityksestä eroon. 

Olin vain lievästi ylipainoinen, mutta silti aina lääkärit olivat sättimässä ylipainosta. Kuinkahan on nykyään, kun suurin osa on sen kokoisia kuin itse silloin olin.

Vierailija
76/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin.

20v -> 30v: +8kg

30v -> 35v: +10kg

35v -> 40v: +24kg

:(

N41

Vierailija
77/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin kyllä. Mutta onneksi olen saanut tiputettua painoa. Anemia ja vajis on paha kombo. Onneksi nyt tyroxinin annostus saatu kohdalleen ja anemia korjattiin pitkällä rautakurilla.

Vierailija
78/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vasta 40 v

Vierailija
79/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihonut. Usko tai älä, niin samoissa mitoissa kun teininä 55kg. Nainen 41v.

Vierailija
80/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut. Olen koko aikuisikäni painanut noin 55 kg ja painan edelleen melkein kuusikymppisenä. Tuskin oleellisesti tästä enää alan lihomaan. Kun nykyään syönkin vähemmän kuin nuorempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme