Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihooko kaikki suomalaiset 30 vuotta täytettyään? Lihoitko sinäkin?

Vierailija
02.08.2024 |

Sukupuolesi?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin valmistuttuani ja aloitettuani toimistotöissä. 30 täytettyäni tein ryhtiliikkeen, laihdutin 12 kiloa ja nyt olen taas opiskelijamitoissani mutta paremmalla lihaskropalla.

Eiköhän nuo lihomiset joudu vain elämäntapojen muutoksista.

Vierailija
82/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin. Korona tuli, harrastukset meni tauolle ja elämäntilanne muuttui aivan täysin, kun tuli muutto ja uusi työ vaati epäsäännöllistä elämänrytmiä ja paljon yövuoroja. Painoa tuli neljässä vuodessa vajaa kymmenen kiloa. Uskon, että paino palaa takaisin aiempaan vähitellen, kun olen nyt taas päivätyössä ja voin harrastaa liikuntaa normaaleihin aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v sitten painoin 8 kg vähemmän. Olen 43, enkä pidä tuota kovin paljona. Enemmän kuitenkin. Edelleen silti normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa, joten en ole huolissani.

Vierailija
84/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino pysyi suht vakiona melkein 50v asti. +-2kg (kesä/talvi). Sitten leikattiin sappirakko pois. Se jotenkin muutti aineenvaihduntaa oleellisesti, ja sen seurauksena tuli krooninen tulehdus. Nyt 55v ja paino on pituus -100+4kg. En tykkää yhtään. Vaatteet (osa) ei sovi ja ne näyttää ikävältä päällä, mitkä sopii. Kaikki +8kg muutamassa vuodessa on tullut mahaan. Osa on nestekertymä"kapseleita", joille kuulemma ei kirurgisesti tai muuten kuulemma voi tehdä mitään ja google kertoo vain, että ne on jonkinlainen ilmiö syöpäpotilailla. Sellaista ei ole diagnosoitu.

Vierailija
85/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduin noihin aikoihin, kun pääsin lihottavasta lääkityksestä eroon. 

Olin vain lievästi ylipainoinen, mutta silti aina lääkärit olivat sättimässä ylipainosta. Kuinkahan on nykyään, kun suurin osa on sen kokoisia kuin itse silloin olin.

Ei kai lääkärikään nykyään saa kehottaa laihduttamaan, ettei potilas vaan koe tulleensa kiusatuksi. Ei väliä vaikka on menossa ennenaikaiseen hautaan ylipainon takia, kunhan ei "kiusata". 

Vierailija
86/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen ja neljän kympin jälkeen lihoin häiden jälkeen noin 10 kiloa. Eli on vaaran paikka.

Vierailija
87/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta en mitenkään tavattomasti. Reilu viitisen kiloa tuli "helposti ylläpidettävään" painoon lisää, mutta olin lähtökohtaisesti hoikka joten ei ole ollut mikään maailman loppu, vaikka kyllä se alkuun ikävältä tuntui. 

Mulla täsmälleen sama, kolmekymppiseksi asti vähän päälle 50 kg ja nyt vähän päälle 55 kg, ihan sama mitä teen niin se on ja pysyy. Ei haittaa mutta jännä juttu :D N

Vierailija
88/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
89/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 30-vuotiaana mutta vähän myöhemmin. Koin suuren trauman, sain oudon lääkityksen, kroppa meni aivan sekaisin, tuli korona, tuli ahdistus ja 62 -> 72. Millään ei lähde.

Alan olla epätoivoinen kun en pidä kropastani nyt yhtään. Lasken kaloreita, treenaan painoilla ja aerobista, en napostele, en jätä grammaakaan kirjaamatta. Pakko kai maksaa jostain valmennuksesta kun näköjään en yksin tähän pysty.

Mutta joo, n. 37v. asti pystyin syömään ihan mitä vaan laskematta yhtään mitään ja liikumatta tavoitteellisesti ja paino oli aina 62. Aina. Ikävä niitä aikoja.

Vierailija
90/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 3-kymppisenä vielä, mutta n. 43-vuotiaana se alkoi, kolmessa aallossa 15 vuoden kuluessa. Ensin 62 -->70, sitten 70-->78, sitten 78 --> 85. Nyt olen päässyt juuri ja juuri alle 80 ja yritän päästä edes normaalipainon lähitienoille. 

N60

Vierailija
91/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on inhottavaa ja vastenmielistä

Vierailija
92/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, yksi täällä myönsi oikein reippaasti lihoneensa. Harvinaista palstalla, jossa käy vain BMI 20 -porukkaa 200 000 euron vuosituloilla, jolla on loma-asunto Etelä-Ranskassa tai Toskanassa tai ehkä molemmissa, ja jonka syysohjelmaan kuuluu New York maraton.

Vierailija
93/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näin lähemmä 40 veenä.

Erityislapsi, stressaava vuorotyö, huono suhde. Neljä eri lääkettä korkeaan verenpaineeseen.

Nyt taas yritän hivuttautua normaalipainoon, sinne on vielä 10 kg.

Mutta eihän mulla ole kiirettäkään.

Vierailija
94/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin tupakoinnin 28v, oli aloittanut jo ala-asteella. Sen jälkeen alkoi kyllä painoa kertyä ja "ruuhka" vuosina unohtui pitää itsestä huolta. Nyt päälle 50v se kaduttaa ja kilojen karistaminen aika haastavaa.

Vierailija
95/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, yksi täällä myönsi oikein reippaasti lihoneensa. Harvinaista palstalla, jossa käy vain BMI 20 -porukkaa 200 000 euron vuosituloilla, jolla on loma-asunto Etelä-Ranskassa tai Toskanassa tai ehkä molemmissa, ja jonka syysohjelmaan kuuluu New York maraton.

No onhan niitä aika montakin ollut. Ja helpompi kai on tulla kommentoimaan olevansa hoikka kuin ylipainoinen, oisko näin? 

Vierailija
96/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 60.  Painan  vähemmän kuin 30-vuotiaana ja missään vaiheessa en ole ollut ylipainoinen tai lihava.

Päin vastoin, vaikka olin normaalipainon rajoissa, tosin lähempänä se ala- kuin ylärajaa minulle hoettiin että odotahan kun täytät 30.  Nyt olen tuplat sen, enkä vieläkään ole lihonut.

Olen synnyttänyt kaksi lasta.  Ensimmäisessä raskaudessa paino nousi 12 kiloa, josta suuri osa putosi jo sinne sairaalaan ja loppu imetyksessä.  Toisen aikana sittten hieman enemmän mutta samalla tavalla sekin hävisi itseksieen ihan normaalilla ruokavaliolla.

Minulla todettiin noin kolmekymppisenä kilpirauhasen vajaatoiminta johon käytän tyroksiinia 100 mq/päivä. Painoon ei ole vaikuttanunut missään vaiheessa,  pahin oire oli tolkuton väsymys ja ruokahalun katoaminen kokonaan yms. Siis sitäkään en olisi voinut syyttää mahdolliseta lihomisesta jos sitä olisi ollut. Lääkitys on kohdallaan, kontrolli

Mikä on paras proteiinisi?  Miten jauhot, pasta, riisi, peruna?

Vierailija
97/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lihoin noin 10 kg eli mittoihin 170/70. Oli todella tuhti olo, joten laihdutin samaiset 10 kg ja oon pysyny suunnilleen samoissa mitoissa sen jälkeen. Lihominen tapahtui joskus 35 vuoden paikkeilla

Vierailija
98/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä alkoivat paino-ongelmat ja ikuinen laihduttaminen. Viisikymppisenä alkoi oikein kunnon lihominen.

Nykyään pystyy lihomatta syömään päivän aikana lautasellisen veteen keitettyä kaurapuuroa, keittolounaan ja marjoja sekä salaattia ilman kastiketta. Ihanaa 😑

Potkaisen jos joku tulee mussuttamaan, että pitää vaan syödä vähemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
99/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin n. 35-45-vuotiaana, kun olin miehen kanssa, joka rakasti hyvää ruokaa ja juomaa, joihin sitten itsekin tykästyin. Ja se alkoi näkyä. Olin tavatessamme kokoa 36. Yhdessäolomme aikana lihoin n. kokoon 44.

Sitten laihduin rajusti, kun jäin yksin, mutta kilot tulivat takaisin, kun raskas elämä vain jatkui jatkumistaan. Nyt koitan 56-v:na saada painoa alenemaan n. kokoon 38, joka on mielestäni paras paino minulle.

Vierailija
100/116 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on tekosyy ja paras vitsi nämä "normaalipainon sisällä" laihduttajat - BMI ei kerro juuri mitään kehonkoostumuksesta.

Lihasten surkastumisesta ne lihomiset tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan