Lihooko kaikki suomalaiset 30 vuotta täytettyään? Lihoitko sinäkin?
Kommentit (116)
En, olen ollut aina tukeva, mutta liikun paljon. Saan painon pysymään samoissa lukemissa näin, mutta laihtuminen vaatisi todella niukkaa ruokavaliota.
Aloin lihoa 57-vuotiaana ja vyötärön ympärys kasvoi, kun sain rintasyöpälääkkeet. Juuri ja juuri saan pidettyä painon normaalipainon puolella.
Silloin osa kokee tupakanpolton lopettamisen, stressiä ja eron. Ja silloin maistuu joku muu.
En. Päinvastoin laihdutan nyt normaalipainon sisällä, en missään nimessä ulkonäön takia vaan polvivamman. Voi olla turhaa mutta haluan yrittää kaikkeni. Suurin osa painosta on polvien päällä kuitenkin. Tavoitteena on pudottaa 7-8 kiloa. Ikää 38v.
Vasta 50++ rupesi tulemaan painoa lisää. Jäin "putkeen" 56-vuotiaana ja lähtötarkastuksessa painoin yhtä paljon kuin tänään, 19 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 50++ rupesi tulemaan painoa lisää. Jäin "putkeen" 56-vuotiaana ja lähtötarkastuksessa painoin yhtä paljon kuin tänään, 19 vuotta myöhemmin.
N75
En silloin, mutta sen sijaan 50 vuotta täytettyäni, kun estrogeeni hiipui ja vaihdevuodet alkoivat.
En tiedä ikäni vaikutusta, koska olen ollut parikymppisestä lähtien syömishäiriöinen.
Lihoin jo 17-vuotiaana 68 kiloon, siihen asti olin hoikka (olen 165 cm) ja sitten paino onkin sen jälkeen seilannut useita kertoja välillä 56 - 84 kg.
Tällä hetkellä painan 69 kg ja jonkinlainen järkevyys toivoakseni tullut suhteessa syömiseen.
N43
Luulin lihoneeni mut olinkin raskaana. Lihomisen syy ei ollut läski vaan lapsi.
Lihoin ja sitten 37-vuotiaana aloin laihduttaa ja olen nyt vuoden ajan ollut hoikempi (BMI alle 20) kuin koskaan aikuisena.
N39
Kyllä. Lihoin pikkuhiljaa 18kg, josta vuosien myötä 7kg pois. Helposti tulee, muttei lähde
Laihdun, koska alkoholi ja roskaruoka jäi ja treenaaminen tuli tilalle. Nainen.
Näin keski-ikäisen näkökulmasta noin 90% ikätovereista on lihonnut, osa erittäin paljon. Harvoilla hoikkina pysyneillä on jokin syy esim. kestävyysurheilu.
Vierailija kirjoitti:
Näin keski-ikäisen näkökulmasta noin 90% ikätovereista on lihonnut, osa erittäin paljon. Harvoilla hoikkina pysyneillä on jokin syy esim. kestävyysurheilu.
Meidän suvussa ollaan hoikkia/normaalipainoisia läpi elämän, vaikka urheilullisia ei olla juuri kukaan.
Vierailija kirjoitti:
En, olen ollut aina tukeva, mutta liikun paljon. Saan painon pysymään samoissa lukemissa näin, mutta laihtuminen vaatisi todella niukkaa ruokavaliota.
Käytätkö sokeria, hiilareita, maitoa ja syötkö pullaa? Entä kasvikset?
Laihduin. Vasta 55-vuotiaana alkoi paino nousta samalla ruokamäärällä, piti vähentää syömisiä.