Saako ravintolasta ostaa pelkän kahvin
Jos ei halua syödä, mutta menee toisen ihmisen (joka tilaa normaalin annoksen) seuraksi?
Kommentit (14)
Ei saaa pelkkää kahvetta ostaa. Olutta kuitenkin voi ottaa jos tilaa kerralla kymmenkunta.
-arppa 69
Vettä voi ostaa lasillisen, jos on seurana, niin voi katsoa vesi kielellä, kun seuralainen syö.
Olen tosissani kysymyksen kanssa. Minulla on henkilökohtainen syy, miksi en saa kyseisenä päivänä syödä, mutta haluaisin mennä ystäväni seuraksi. Mietin kuitenkin, onko se töykeää/väärin.
Saa, sellaisen pienen kupin krumeluurikahvia, jossa on kerman päällä jotain sörsseliä. Hinta 9,5 e.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosissani kysymyksen kanssa. Minulla on henkilökohtainen syy, miksi en saa kyseisenä päivänä syödä, mutta haluaisin mennä ystäväni seuraksi. Mietin kuitenkin, onko se töykeää/väärin.
Tilaa lautasellinen kasvislientä.
Vierailija kirjoitti:
Saa, sellaisen pienen kupin krumeluurikahvia, jossa on kerman päällä jotain sörsseliä. Hinta 9,5 e.
kyllä se valitettavasti vaan tulee olemaan juurikin sitä bensa-asema kahvia, vaikkei bensiksellä oliskaan. Ellei sitten ole joku fine dining rafla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan aiemmin käynyt ravintolassa?
Kyllä, useimmissa ravintoloissa voi ostaa pelkän kahvin. Tavallisesti se on saatavilla **kahvila-annoksena** tai **kahvitilauksena**.
Tässä muutamia huomioitavia asioita:
* **Hinta:** Kahvin hinta ravintolassa voi olla hieman korkeampi kuin esimerkiksi kaupoissa.
* **Vaihtoehdot:** Usein kahvipaketissa on valittavana eri vaihtoehtoja, kuten erilaisia kahvilaatuja tai maitotuotteiden lisäämistä (esim. kerma, suklaa).
* **Lisäravinto:** Harkitse, haluatko lisätä kahviisi esimerkiksi jotain makeutusaineita tai muita lisukaluja.
Suosittelen tarkistamaan ravintolan valikoiman esimerkiksi heidän verkkosivuiltaan tai kysymällä henkilökunnalta, jos et ole varma.
Pelkkää kahviahan ei ravintolasta saa ostaa, onhan se kielletty ankarasti, varsinkin jos on seurana toiselle.