Kuopio vai Jyväskylä?
Kumpaan muuttaisit ja miksi? itse haaveilen pk-seudulta pois muuttoa ja jotenkin mieli halajaa järvi-Suomeen. kummassakin noista olen käynyt muutaman kerran ja tykkään molemmista!
Kommentit (25)
Jyväskylä ehdottomasti. Molemmissa asunut +5 vuotta. Molemmissa tuli ihmisten kanssa touhuiltua ja kyllä se vaan niin on, että Kuopiossa on sellaienn tyhjä olo. Jotenkin ihmiset jää kaukoetäisyydelle, varsinkin jos muutat muualta. Jyväskylässä olen löytänyt monia hyviä ystäviä. Eli Kuopioon, jos nautit täysin yksinäisyydestä ja tyhjistä kaduista. Ja Jyväskylään, jos nautit elämästä ja ihmisistä. Molemmissa on huonot alueensa huumeidenkäyttäjineen. Pahimmat taitaa jyväskylässä olla se paskanviskoja, joka on tainnut lopettaa ja kuopiossa kesäisin roadmanit. Kannattaa ainakin auto pitää lukossa yöllä, jos ajat siellä.
Jyväskylä on täynnä juoppoja ja huumepellejä ja muutenkin kaiken maailman friikkien kokoontumispaikka. Itse suunnittelen muuttoa pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuopio. Jyväskylän kieli on kamalaa kuultavaa 🙉
Aivan normaalia suomenkieltä jossa ei mitään tiettyä kamalaa murretta, kuten savolaisten, raumalaisten tai karjalaisten jne. Ne kuopiolaisten kauppojen "lihhoo ja kalloo" onkin niin kaunista ;) Mutta jos siitä tykkää niin ei kun sitten Savon mualle vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä on täynnä juoppoja ja huumepellejä ja muutenkin kaiken maailman friikkien kokoontumispaikka. Itse suunnittelen muuttoa pois.
Juu onneksi niitä ei Kuopiossa olekaan 😅 tervemenoa keskustaan, Inkilänmäkeen, Neulamäkeen ja Petoselle muun muassa, siellä jos missä tapaa kivasti friikkejä kellon ajasta riippumatta.
Molemmat hyvin tuttuja kaupunkeja, toisella paikkakunnalla mökki ja toisella asutaan.
Kuopio saa äänen meiltä.