Jos et halua tapailla toisen liiallisen alkoholin käytön vuoksi, niin sanotko tämän syyksi?
Mietin, että varsinkin naiselle tämä voisi olla turhan kova pala. Siksi olen sanonut, etten ehdi lapseni takia tai vedonnut turhan pitkään välimatkaan asuntojen välillä, esim yli puolen tunnin matka. Kannattaisikosanoa päin naamaa se oikea syy?
Kommentit (35)
Olen eronnut kolmesta miehestä liiallisen alkoholinkäytön takia. Sanonut myös suoraan miksi lähden. Ole rehellinen. Itse Juon todella harvoin ja vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on edes 'liiallista'. Absolutistin mielestä ylipäätään joskuskin juominen on liikaa jos itsellä on nollatoleranssi. Kyllä alkoholin suurkuluttajan näkee jo heti ulkoisesta habituksesta ettei tarvitse edes tutustua ollenkaan. Riippuu vähän kuinka syvälliseksi suhteenne muodostui. Jos ehti tulla tunteita, kerro oikea syy. Jos olitte vasta tapailuasteella niin voit keksiä vaan jotain ettei ole aikaa parisuhteelle.
Liiallista on olla esim 2-3 kertaa viikossa humalassa. Ap
Olen sanonut, ja kuten odottaa saatoin vastaus oli että en minä joisi jos sinä et sitä ja tätä ja tuota. Se klassinen selitys. No, se äijäjäi sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on edes 'liiallista'. Absolutistin mielestä ylipäätään joskuskin juominen on liikaa jos itsellä on nollatoleranssi. Kyllä alkoholin suurkuluttajan näkee jo heti ulkoisesta habituksesta ettei tarvitse edes tutustua ollenkaan. Riippuu vähän kuinka syvälliseksi suhteenne muodostui. Jos ehti tulla tunteita, kerro oikea syy. Jos olitte vasta tapailuasteella niin voit keksiä vaan jotain ettei ole aikaa parisuhteelle.
Liiallista on olla esim 2-3 kertaa viikossa humalassa. Ap
Se on liikaa. Kyllä minä sanoisin -ja olen sanonutkin- ihan suoraan jos toinen selvästi juo noin paljon.
Naiselle varsinkin sanoisin , koska tämänkin palstan perusteella naiset jäävät miettimään, mikä oli syynä.
En sanoisi, vetoaisin johonkin yleispätevään, niin ei tarvitse aiheesta keskustella, koska asia ei mulle kuulu. Näin tekisin, jos naisena miehelle pitäisi sanoa.
Itse aina kerron alkonarkeille, että voivat käyttää niitä aineita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Aika rappiolla on kyllä jo siinä vaiheessa kun se juominen alkaa näkyä ulospäin. Miksi sitäpaitsi ei saisi sanoa oikeaa syytä jos vasta tapailee? Eihän siinä kiellä sitä toista mitenkään juomasta. Sekun juo jos haluaa, mutta etsiköön seuransa kaltaistensa parista. Kyllä mä ainakin sanoisin ihan suoraan että ei ole itsellä jatkuva juopottelu, enkä halua sitä katsella vierestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos välität, et valehtele. Totta kai hän suuttuu. Onko sinussa miestä/naista kestämään se, siitähän tässä on kyse.
Moni perustelee pelkuruuttaan hienotunteisuudella, mutta itsepetostahan se vain on. Itse samanlainen, siksi tiedän.
Ei kai nyt kukaan voi suuttua tosiasian sanomisesta ääneen! Ennemmin hävettäisi, jos itse olisin se, joka aina haluaa juoda alkoholia, ja treffikumppani sanoisi ettei sen vuoksi halua jatkaa tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos välität, et valehtele. Totta kai hän suuttuu. Onko sinussa miestä/naista kestämään se, siitähän tässä on kyse.
Moni perustelee pelkuruuttaan hienotunteisuudella, mutta itsepetostahan se vain on. Itse samanlainen, siksi tiedän.
Ei kai nyt kukaan voi suuttua tosiasian sanomisesta ääneen! Ennemmin hävettäisi, jos itse olisin se, joka aina haluaa juoda alkoholia, ja treffikumppani sanoisi ettei sen vuoksi halua jatkaa tapaamisia.
Alkoholisti mies tai nainen voi suuttua ja olla todella aggressiivinen. Varsinkin kännissä. Sen verran pitää itsesuojeluvaistoa olla, ettei pelkän tapailusuhteen takia itseään vaaranna.
Sen voi sanoa pehmeämmin eli tämä ei taida toimia, ollaan niin erilaisia, itse en pidä liiasta alkoholista.
Koettu asia: mulla on omassa elämässä niin paljon huolia ja ongelmia, en jaksa panostaa seurusteluun.
Mä olen sanonut heti suoraan ja sanon vastakin. En itse käytä alkoholia juurikaan, joskus pakkasella viskihuikka lämmikkeeksi jos kauhiasti palelee mutta en muuten. Pari viinaan menevää miestä ollu niin riitti. Ja nekin alkoi yhdellä saunaoluella, sitte saunaa lämmitettiinkin jatkuvasti ja kaljamäärä lisääntyi.. Sitte meni työ, akka (minä), ja koti.. Juueikiitos, mulle riitti.
Olen sinkkuvuosinani kaksi liika alkoholia käyttävää tapaillut.
Toisella oli aina tekosyitä ottaa - päivittäin, oli 'ajon jälkeinen pakollinen' ja mitä lie. Kerroin hänelle rehellisesti, etten kaipaa alkoholia jokaiselle tapaamiskerralle ja muutoinkin ilmoitin, etten ole enää kiinnostunut.
Toinen katosikin jonnekin treffeistä huolimatta, mutta saattoi sitten humalassa viestitellä. Se nyt vaan jäi ihan siihen, etten ottanut enää yhteyttä eikä hänkään perään kysellyt.
Sanon suoraan etten halua jatkaa tapailua enää. En ymmärrä miksi pitäisi selitellä sitä mitenkään, enkä etenkään tuota valehtelun tarvetta vaikkei sillä ks tilanteessa taida niin väliä edes olla.
Asian voi kuitenkin ilmaista monella eri tapaa, eli ei tarvitse valehdella eikä sanoa suoraan juomisen olevan syy. Yhtä suoraa on sanoa ettei elämänarvot kohtaa tai että elämän tavat eivät sovi yhteen tms.. Tai ihan vaan ettei halua.