Miksi paheksut sitä, kun tallennan rannalla valokuvia ja videota?
Mitä vahinkoa siitä on, jos kuvaan omaksi ilokseni materiaalia tilanteista, jotka kuka tahansa voisi omin silmin nähdä ihan vain olemalla paikalla?
Materiaalia ei julkaista missään, ja juuri kukaan ei edes huomaa kuvaamistani.
Mitään laitonta tai sopiatonta tässä kuvaamisessa ei tietenkään ole.
Miksi siis valittaa asiasta?
Kommentit (240)
Miksi itse paheksut sitä että paheksuttavaa käytöstäsi paheksutaan? Älä mene sinne rannalle kameraterrorisoimaan jos et kestä kritiikkiä ja paheksuntaa. Entä jos pakkokuvatut ja pakkovideoidut uhrisi kuvaavat sinua kameraterroriteoissasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse paheksut sitä että paheksuttavaa käytöstäsi paheksutaan? Älä mene sinne rannalle kameraterrorisoimaan jos et kestä kritiikkiä ja paheksuntaa. Entä jos pakkokuvatut ja pakkovideoidut uhrisi kuvaavat sinua kameraterroriteoissasi?
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Rohkenen väittää, että jopa useimmat nauttivat huomiosta ja kuvaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluatte kuvata tuntemattomia ihmisiä missään olosuhteissa?
Ulkona ei käytännössä voi kävellä suojassa kuvaamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu naisille joita ahdistaa: älä mene sinne rannalle 😊
Ai, kaikille auringonottoon, rantailuun, uimiseen, rentoutumiseen tarkoitetulle rannalle menemisen välttäminen on ratkaisu.
No, minkä ihmeen takia sinä kuvaaja et voi kysyä lupaa niiltä joita haluat kuvata.
Siinäpä sulle ratkaisu: kysy lupa!
Miksi kysyisin? Minulla on se lupa jo.
Eli, miten sinä ylipäätänsäkään suhtaudut muihin ihmisiin?
Sinä siis tiedät hyvin, että suurin osa ihmisistä ei
Et vissiin ymmärrä että parodioi juttujasi. Julkisella paikalla saa kuvata eikä siihen sinun lupaasi tarvitse. Voit kiukutella minkä ehdit mutta se ei muuta sitä tosiasiaa.
"Etkö yhtään osaa ajatella asiaa niiden kantilta jotka eivät kuviin halua vaikka kuvaus sallittua onkin?-eri"
Yhdentekevää. Jos et halua tulla kuvatuksi, sinun täytyy pysyä sisätiloissa.
Jos ei halua rannalla kuviin, ei mene rannalle. Yksinkertaista.
En haluaisi myöskään nähdä paljaita rintoja rannalla. Mutta kuulema pakko.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi paheksua myös sitä, että julkisella paikalla liikkuu tummemmalla ihonvärillä ihmisiä. Tarkoittaako se että paheksujan tahtoa pitäisi noudattaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuvaisin sinun kameraterroriasi. Siinä sitte kuvattais toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa olla mitä mieltä tahansa. Kyllä maailmaan tunteita mahtuu, eivätkä ne minuun vaikuta. Haluaisin vain ymmärtää, miksi aivan neutraali, tavallinen ja täysin sallittu käytös aiheuttaa tällaisia purkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona kaventaen elintilasi äläkä mene sinne rannalle tissitraumatisoitumaan niin eivät armottomat terroristihinkit hypi itkuntuhruisille silmillesi
Vierailija kirjoitti:
Ole varovainen ettet tule kuvatessasi kuvanneeksi muita. Jokuhan saattaa luulla sinua pervoksi ja alkaa kuvaamaan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona kaventaen elintilasi äläkä mene sinne rannalle tissitraumatisoitumaan niin eivät armottomat terroristihinkit hypi itkuntuhruisille silmillesi
Niinpä. Sama neuvo näille kuvaamisesta ahdistujille.
"Jos kuvaat ihmistä, joka kokee, että toimintasi on haitallista hänelle, niin syyllistyt rikokseen."
Minkälainen ihminen keksii päästään tällaisia huumoriheittoja?
Laki löytyy Finlexistä. Ei tarvitse itse kehitellä.
Videokuvaus on tänä päivänä todella yleinen ja hauska harrastus. Siihen kaikilla on oikeus julkisella paikalla. Julkikuvaukseen ei tarvita toisten suostumusta eikä edes julkista perustetta.
Jos "juuri kukaan ei edes huomaa" puolipiilokamerasalakuvaamistasi niin kuka/ketkä siitä asiasta valittavat ja missä?
Työhaastattelussa haastattelija kysyy, mitä harrastat. Vastaat harrastuksiisi kuuluvan mm. valokuvaamisen. Aah, sanoo haastattelija, minäkin tykkään valovailla, ja jatkaa kysyen onko sulla jokin tietty aihe jota kuvaat. Vastaat että juu, mieluusti kuljen kesäisin uimarannoilla kuvaamassa vähäpukeisia naisia.
Öö, sanoo häkeltyneen näköinen haastattelija, me saatiinkin kaikki asiat tässä puhuttua. Viikon kuluttua ilmoittelemme valinnoista.
Ööö.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelussa haastattelija kysyy, mitä harrastat. Vastaat harrastuksiisi kuuluvan mm. valokuvaamisen. Aah, sanoo haastattelija, minäkin tykkään valovailla, ja jatkaa kysyen onko sulla jokin tietty aihe jota kuvaat. Vastaat että juu, mieluusti kuljen kesäisin uimarannoilla kuvaamassa vähäpukeisia naisia.
Öö, sanoo häkeltyneen näköinen haastattelija, me saatiinkin kaikki asiat tässä puhuttua. Viikon kuluttua ilmoittelemme valinnoista.
Ööö.
Kun edes pääsisit työhaastatteluun.
Etkö yhtään osaa ajatella asiaa niiden kantilta jotka eivät kuviin halua vaikka kuvaus sallittua onkin?-eri