Minkälaisissa tunnelmissa poistut vaatekaupan sovituskopista?
Minä useimmiten itkun ja ahdistuksen kanssa ostamatta mitään. Miksi niihin laitetaan niin karmeat valot? Myyntiä se ei ainakaan lisää..
Kommentit (31)
Ongelma joidenkin liikkeiden loistavat valot ja valehtelevat peilit. Näytän paremmalta. Erehdyttää ostamaan. Oma vika, kun tietää todellisuuden, mutta onhan mukava hetken elää illuusiossa.
Joskus tyytyväisenä, Joskus vittuuntuneena
Olen ihan tyytyväinen vartalooni joten ok tunnelmissa. Joskus jos olen jo valmiiksi stressaantunut ja yritän epätoivoisesti etsiä vaatetta johonkin tilaisuuteen, olenkin sen mielialan takia tyytymätön ulkonäkööni, ja silloin poistun masentuneena. Silloin kyllä lohduttaudun sillä, että melkein kukaan ei näytä omiin silmiinsä hyvältä sovituskopin peilissä.
Viime vuosina tosin olen lähinnä tilannut vaatteet verkkokaupoista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pettyneenä useimmiten. Petyn vaateiden keinokuituihin, hiostavuuteen, lankojen päättelemättömyyteen, muotolaskosten puuttumiseen. Helma ei koskaan yhtä pitkä edestä ja takaa, koska olemme kumaria (pääte, some), vatsakkaita, muodokkaita jne.
Nykyään ihan suht hyvissä, kaikki slim-malliset farkut ei kyllä mahdu päälle mutta näytän kyllä timmiltä koska käyn salilla monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ärtyneenä siitä, miten hemmetin rumia vaatteita on myynnissä. Edes mun jumalainen kroppa ei saa niitä kammotuksia näyttämään hyvältä.
Suomessa niin järkyttävän huonot valikoimat millään tavalla laadukkaita tai pukevia suht edullisia vaatteita. Kävisin mieluusti enemmän kivijalkaliikkeissä jos olisi parempia kuin H&M, Zara, Kappahl, Lindex yms. Netistäkin tilaamalla voi tulla vastaan hirveitä säkkejä, mutta sieltä löytyy sentään joskus jotain todella hyvääkin.
Joskus ostopäätöksen kanssa, joskus ei.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma joidenkin liikkeiden loistavat valot ja valehtelevat peilit. Näytän paremmalta. Erehdyttää ostamaan. Oma vika, kun tietää todellisuuden, mutta onhan mukava hetken elää illuusiossa.
Just tämä mullakin. Näyttää just paremmalta liikkeessä kuin kotona. Toisaalta kotona peilini on vähän huonossa valossa, joten en tiedä mikä on totuus esim luonnonvalossa.
Vilpittömän ihmeissäni. Kuka suunnittelee nykyisin ja kenelle nämä rytkyt on suunnattu? Ei voi käsittää. Ei mitään leikkauksia missään, jokainen kaapu on suora jokaisesta saumasta. Kankaat on täysin ala-arvoisia ja niistä näkee, ettei kannata montaa kertaa pestä. Luonnonkuituja ei ole, ehkä joku prosentti puuvillaa hyvässä lykyssä. Kuosit on aivan naurettavia. Onko todella niin, että kuluttajat haluavat näitä ihme rättejä?