Mitä mieltä uskovaiset olette tästä, kun autan ex-miestäni
Ex-mieheni on monisairas ja tarvitsee apua monissa käytännön asioissa kuten esim. saunaan viemisessä. Me olemme edelleen ystäviä vaikka olemme eronneetkin ja autan häntä aina tarpeen vaatiessa.
Nyt kysymykseni koskeekin sitä, kun vien häntä saunaan ja olen itsekkin saunassa samaan aikaan tietenkin alasti, mitkään "lihan himot" eivät herää enää tässä iässä, olemme kumpikin yli 60-vuotiaita, eikä mitään seksuaalista tapahdu, niin mahtaakohan tämä kuitenkin olla synti Jumalan silmissä.
Kommentit (30)
Miksi olisi synti? Olet hyvä ihminen kun autat toista
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisena totean, että ei Raamatussa missään kielletä olemasta alasti toisen sukupuolen edustajan nähden. Jos sinulla olisi nyxä, joka kokisi asian epämiellyttäväksi, olisi tuo epäreilua nyxää kohtaan. Mutta kun sellaista ei ole, en näe asiassa mitään väärää.
Ei suoraan kielletä, mutta alastomuus miesten ja naisten kesken ( jotka eivät ole aviopari), johtaa väistämättä siihen että ajatuksia syntyy päässä. Jeesus opetti että nuo ajatukset ( jopa ilman tekoja) ovat haureutta.
Ihmisen seksuaalisuus pitää toteuttaa vain ja ainoastaan avioliitossa, ja avioliitto on miehen ja naisen välinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisena totean, että ei Raamatussa missään kielletä olemasta alasti toisen sukupuolen edustajan nähden. Jos sinulla olisi nyxä, joka kokisi asian epämiellyttäväksi, olisi tuo epäreilua nyxää kohtaan. Mutta kun sellaista ei ole, en näe asiassa mitään väärää.
Ei suoraan kielletä, mutta alastomuus miesten ja naisten kesken ( jotka eivät ole aviopari), johtaa väistämättä siihen että ajatuksia syntyy päässä. Jeesus opetti että nuo ajatukset ( jopa ilman tekoja) ovat haureutta.
Ihmisen seksuaalisuus pitää toteuttaa vain ja ainoastaan avioliitossa, ja avioliitto on miehen ja naisen välinen.
Johtaa väistämättä? Ei todellakaan johda. Vai meinaatko, että esim kaikki hoitajat, jotka pesevät vanhuksia, katselevat heitä himoiten? Saunomisella ja seksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtaa väistämättä? Ei todellakaan johda. Vai meinaatko, että esim kaikki hoitajat, jotka pesevät vanhuksia, katselevat heitä himoiten? Sauno
Olen itse hoitaja niin voin vastata että ; ei johda. Siinä on ammattirooli päällä. Mutta, se on eri asia kun muuten ei naimissa olevat ovat alasti keskenään, " huvin vuoksi".
T. Sama.
Olen itse hoitaja niin voin vastata että ; ei johda. Siinä on ammattirooli päällä. Mutta, se on eri asia kun muuten ei naimissa olevat ovat alasti keskenään, " huvin vuoksi".
T. Sama.
Kaikki eivät ole kaltaisiasi, että katselevat jokaista vastakkaista sukupuolta olevaa himoiten.
Vierailija kirjoitti:
T. Sama.
Kaikki eivät ole kaltaisiasi, että katselevat jokaista vastakkaista sukupuolta olevaa himoiten.
Ei ole kyse siitä. Mutta sellainen riski on aina olemassa. Sen takia alastomuus ei todellakaan sovi uskovalle, ainakaan vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Toki ateistit eivät tätä ymmärrä.
Minä olen uskovainen ja näen asian näin: auttaminen on oikein eikä välttämättä ole riskiä mihinkään.
Kuitenkin, vaikka sinulla ei herää (ja kirjoituksesi mukaan vanhat yli 60 v ovat jo "kuivettuneet"), niin oletko varma, ettei ex-miehelläsi herää? Ja sitä kautta aiheuttaa hänelle pahaa mieltä, kun ei voi saada naista.
Mielestäni vieraan ihmisen/vanhuksen peseminen alasti yms voi olla ihan ok mutta jos ex-mies on hylätty/jätetty ja yksinäinen, voi hyvin sairaallakin herätä halu, Seisooko hänellä koskaan siinä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sama.
Ei ole kyse siitä. Mutta sellainen riski on aina olemassa. Sen takia alastomuus ei todellakaan sovi uskovalle, ainakaan vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Toki ateistit eivät tätä ymmärrä.
Eli et voi lapsiasikaan pestä, kun on riski aina olemassa.
Mikäli teet tuon vilpittömin mielin ilman taka-ajatuksia, niin ei ole syntiä. Muiden ajatukset sitä vastoin voivat olla.
Miksi pitäisi?