Kuusijärven vanhempia epäillään rikoksista
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä niistä oikeudenkäynneistä ja mahdollisista rangaistuksista on? Lisää kuluja vaan veronmaksajille. Etenkin jos elossa olevat lapset otetaan huostaan. Vanhemmat on rangaistuksensa saaneet menettämällä lapsensa.
Noilla lapsilla oli koko elämä edessään. He menettivät kaiken. He menettivät lapsuuden leikit, kouluun menon, nuoruuden ihastumiset, kokemukset kavereiden kanssa, opiskelut, rakastumiset, aikuisuuden, harrastukset, ehkä perheen perustamiset, ystävyydet ja vieläpä vanhuuden. He menettivät aivan kaiken.
Lehtitietojen ja silminnäkijähavaintojen perusteella nuo lapset menettivät koko ainutkertaisen elämänsä, koska vanhemmat jotka yksiselitteisesti ovat vastuussa heidän turvallisuudestaan, laiminlöivät heidät. Kaksi pientä uimataidotonta lasta jätetään valvomatta eikä edes hieman turvaa ja aikaa antavia kellukkeita heillä ole. Lehtitietojen mukaan uimavalvojat löysivät lapset neljässä minuutissa, mutta silti lapset olivat olleet hukuksissa jopa kaksikymmentä minuuttia. Tämän perusteella edes lasten hävitessä ei ole toimittu heidän parhaakseen tai sitten vanhemmat eivät ehkä ole edes huomanneet lasten katoamista pitkään aikaan.
Hyvä että tällaiset tapahtumat aina tutkitaan. Jos syyllisiä todetaan, he saavat lain mukaisen tuomion. Toisen kuolema ei voi lain silmissä olla toisen ainoa rangaistus. Uhrien oikeus oli saada elää lapsuutensa vanhempien antamassa turvassa ja valvonnassa. Uhrien oikeus oli saada elää.
Yleisellä tasolla todeten kaikki vanhemmat eivät juurikaan edes välitä lapsistaan. Suurin osa vanhemmista tietenkin, mutta eivät kaikki. Osa vanhemmista satuttaa lapsiaan tarkoituksella tai he ovat muuten täysin välinpitämättömiä lastensa hyvinvoinnista. Tämänkään vuoksi ei voida ajatella, että vanhemmille ei kuuluisi rangaistusta, jos he laiminlyövät lapsiaan. Lapset ovat täysin syyttöminä saaneet sen suuriman rangaistuksen, jos he vanhempiensa toimista johtuen kärsivät, kuolevat tai vammautuvat. Oikeusvaltion pitää aina puolustaa heikoimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Kuusijärven tapauksessa äidin ja isän lisäksi siellä oli kaksi sukulaisnaista mukana. Kai nyt hekin jotain olisivat voineet tehdä. Ja miksi se äiti on tehnyt NELJÄ LASTA täysin kehitysvammaiselle isälle, jos tästä ei ole kerran mihinkään???
Mutta, jos kaikki naiset olivat (todennäköisesti !) vaatteet päällä ja uimataidottomia, niin heistä ei ole mitään apua vedessä.
No miksi he oli vaatteet päällä ja uimataidottomia? Ja ylipäätään perhe rannalla kun ilmiselvästi eivät tilannetta hallinneet.
Koska uskonto niin vaatii.
Oliko nämä jostain muista kulttuureista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se aina helpottaa surua oman lapsen kuollessa, että poliisi antaa vielä sakkoa kaupanpäälle ja joutuu vaikka vankilaankin.
Lapsillakin on oikeuksia, eivät ole perheen omaisuutta. Eikä alaikäinen ole tavara. Pienille uhreille tulee saada oikeutta
Siellä se lapsi koiranputkea kasvaessaan mielessään varmaan ajattelee että
Jihuu, iskä sai sakot ja joutui vankilaan. Oikeus toteutui!!
Se kaksivuotias tarvitse myös selkeästi kannanoton siitä, onko nuo kelvollisia vanhempia edes hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Kuusijärven tapauksessa äidin ja isän lisäksi siellä oli kaksi sukulaisnaista mukana. Kai nyt hekin jotain olisivat voineet tehdä. Ja miksi se äiti on tehnyt NELJÄ LASTA täysin kehitysvammaiselle isälle, jos tästä ei ole kerran mihinkään???
Mutta, jos kaikki naiset olivat (todennäköisesti !) vaatteet päällä ja uimataidottomia, niin heistä ei ole mitään apua vedessä.
No miksi he oli vaatteet päällä ja uimataidottomia? Ja ylipäätään perhe rannalla kun ilmiselvästi eivät tilannetta hallinneet.
Koska uskonto niin vaatii.
Sitten ei åidä tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, suomalaiset, olette hurveimmöt ihmiset, joita olen elämässäni tavannut!Siis ei ole minkäänlaista emoatiaa, ilmaisu täyttä rasismia ja ilkeyttä. Ensinnäkin, lapset olivat lasten altaassa, josta ovat kiiveilleet pois eikä kukaan "järkipäinen" suomalainen kanssakävijä ei huomannut lasten olleen vaarassa vaikka Kuusijärci siinä päivänä oli tupotäynnä ihmisiä!Ketään ei vaan kiinnostanut. Mitä ne kolme ukmavalvojaa teki siinä paitsi ottaneet aurinkoa ja rupatelleet keskenään?Miks ne ovat yhdessä paikassa kun koko jörjen mukaan olisi selvästi olla enemmön siellä, missä lapset. Isä on ehkä mennyt vessaan toisen taaperkn kanssa kun äiti oletti, että isä valvoo. Se on inhimillistä. Muistutan, että viime vuonna 6 v. supisuomalainen on hukkunut kanssa. Järjetöntä touhua!
Tuossahan sen näkee ettet ole oppinut edes kunnolla suomenkieltä. Uimavalvojat eivät ole ken
Hienosti jo osaa kirjoittaa. Miten sulla sujuu joku vieras ja vaikea kieli? Hienoa kun uskaltaa yrittää.
Kohtuutonta rangaista vanhempia, lasten kuolema on sinänsä jo erittäin kova rangaistus heille.
Vierailija kirjoitti:
Oliko nämä jostain muista kulttuureista?
Siis osallistut keskusteluun mutta ei viitsi vaivautua lukemaan yhtäkään kommenttia? Kuinka monta vatun kertaa sulle pitää kertoa että olivat somppuja?
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aina lähi-ihmistensä vastuulla, mutta jäin miettimään mikä oikeastaan on uimavalvojien tehtävä? Miten he työtään tekevät? Eikö heidän tehtävänä ole nimenomaan skannata yleistilanne, eli miten lapset on valvottu, keillä on aikuiset lähellä ja ketkä lapset toimivat vähän turhan itsenäisen oloisesti. Bongata lapset joilla ei ole kellukkeita jne. Miksi esim. nelivuotiaan läsnäolo laiturilla ei herättänyt mitään huomiota valvojissa? Minulta on kerran uimahallissa valvoja kysynyt kenen lapsen äiti olen, kun vahdin lapsilaumassa uiskentelevaa lastani. Selkeästi tyyppi pyrki olemaan ajantasalla. Usein taas rannalla olevat uimavalvoja istuvat laiskan näköisesti tuoleissaan, miksi eivät ole edes rannan tuntumassa?
NE EIVÄT OLE SOMALEIDEN EIKÄ SINUN KYMMENIEN LASTEN VAHTEJA. Tunge tuo tieto nyt paksuun kalloosi ja pidä SE mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Te, suomalaiset, olette hurveimmöt ihmiset, joita olen elämässäni tavannut!Siis ei ole minkäänlaista emoatiaa, ilmaisu täyttä rasismia ja ilkeyttä. Ensinnäkin, lapset olivat lasten altaassa, josta ovat kiiveilleet pois eikä kukaan "järkipäinen" suomalainen kanssakävijä ei huomannut lasten olleen vaarassa vaikka Kuusijärci siinä päivänä oli tupotäynnä ihmisiä!Ketään ei vaan kiinnostanut. Mitä ne kolme ukmavalvojaa teki siinä paitsi ottaneet aurinkoa ja rupatelleet keskenään?Miks ne ovat yhdessä paikassa kun koko jörjen mukaan olisi selvästi olla enemmön siellä, missä lapset. Isä on ehkä mennyt vessaan toisen taaperkn kanssa kun äiti oletti, että isä valvoo. Se on inhimillistä. Muistutan, että viime vuonna 6 v. supisuomalainen on hukkunut kanssa. Järjetöntä touhua!
Lapset ovat vanhempiensa vastuulla. Ei muiden.
Tämä. Niillä hirveillä suomalaisilla on niitä hirveitä suomalaislapsia, joita vahditaan ja jotka ovat siksi edelleen hengissä.
Hirveistä suomalaisista pääsee muuten eroon muuttamalla muualle.
"Suomalaiset lapset osaavat mm. lukea, kirjoittaa, laskea, käydä vessassa, pukea ulkovaatteet ja käyttää ruokaillessa haarukkaa ja veistä.
miksi meidän lapset ei osata tämä?"
Minä olla aikuinen en myös osata tämä. En osata uida en osata vahtia lapset. Misä minun kela-gold?
Vierailija kirjoitti:
Kohtuutonta rangaista vanhempia, lasten kuolema on sinänsä jo erittäin kova rangaistus heille.
Laki on kaikille sama. Jos rannalla olisi ollut joku muu aikuinen, niin olisiko ok jättää rankaisematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin viime viikolla ollessani kylpylälomalla, että monikin vanhempi harrastaa tällaista, et on eri altaassa lapsensa kanssa ja välillä vähän vilkuillaan mikä meininki. Itse olen lapsen lähellä koko ajan vaikka olisimme matalassa lastenaltaassa.
Todella surullinen tapaus, mutta vedessä olevien lasten kanssa on oltava koko ajan hereillä.
Kylpylälomat olivat kauhistus minulle kun lapset halusivat kaikkiin vesiliukumäkiin ym, inttivät ja pakko antaa periksi kun ikäraja täyttyy (siis lapsilla). Itse en tykkää yhtään mennä noissa mutta pakon edessä olen ollut Bulgariassa, Jurmalassa, Alanyassa ym järkyttävissä vesiliukumäissä lastemme kanssa. Myöskin Serenassa jossa tulin putkesta ulos ja kaikki tuijotti minua: uimapuvun yläosa oli rullautunut vyötärölle.
Kun oli 2 lasta niin molemmat vanhemmat joutui noihin härveleihin. Ei hukkuneet.
Ihana äiti😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aina lähi-ihmistensä vastuulla, mutta jäin miettimään mikä oikeastaan on uimavalvojien tehtävä? Miten he työtään tekevät? Eikö heidän tehtävänä ole nimenomaan skannata yleistilanne, eli miten lapset on valvottu, keillä on aikuiset lähellä ja ketkä lapset toimivat vähän turhan itsenäisen oloisesti. Bongata lapset joilla ei ole kellukkeita jne. Miksi esim. nelivuotiaan läsnäolo laiturilla ei herättänyt mitään huomiota valvojissa? Minulta on kerran uimahallissa valvoja kysynyt kenen lapsen äiti olen, kun vahdin lapsilaumassa uiskentelevaa lastani. Selkeästi tyyppi pyrki olemaan ajantasalla. Usein taas rannalla olevat uimavalvoja istuvat laiskan näköisesti tuoleissaan, miksi eivät ole edes rannan tuntumassa?
NE EIVÄT OLE SOMALEIDEN EIKÄ SINUN KYMMENIEN LASTEN VAHTEJA. Tunge tuo tieto nyt paksuun kalloosi ja pidä SE mielessä.
Ei se pysty sisäistämään asiaa, varmaan siksi koska kuuluu juuri siihen keharivanhempiporukkaan joka ulkoistaa kaiken muiden vastuulle vaikka itse olisikin paikalla ja rääkyy aina syyllistä muista jos ja kun jotain tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sen näkee ettet ole oppinut edes
Ja sössön!
Moni ihmettelee miksi tästä kirjoitetaan lehdissä ja vielä kerrotaan poliisitutkinnasta ja syytteistä. No olisikohan siksi, että mahdollisimman moni vanhempi ymmärtäisi uutisoinnista, että lapsia tulee ihan oikeasti siellä uimarannalla itse vahtia tai voi käydä huonosti, kuten tässä tapauksessa. Myös se, että jos niistä lapsista ei huolehdi, niin vastuuta joutuu kantamaan jopa oikeusasteissa.
On hyvä, että tästä jutusta uutisoidaan mahdollisimman tarkkaan. Moni ei tunnu nykyään itse ymmärtävän yhtään mitään.
"Lapset ovat aina lähi-ihmistensä vastuulla, mutta jäin miettimään mikä oikeastaan on uimavalvojien tehtävä? Miten he työtään tekevät? Eikö heidän tehtävänä ole nimenomaan skannata yleistilanne, eli miten lapset on valvottu, keillä on aikuiset lähellä ja ketkä lapset toimivat vähän turhan itsenäisen oloisesti. Bongata lapset joilla ei ole kellukkeita"
Kun rannassa on kymmeniä vieraita lapsia vanhempineen, on aivan mahdotonta erottaa, kuka on kenenkin lapsi, ketä valvotaan, kuka osaa uida jne.
Oletko koskaan käynyt hellepäivänä Kuusijärvellä? Minä olen ja on sellainen muurahaispesä, että en mene toista kertaa.
Uimavalvojat ovat siellä auttamassa, jos jotain sattuu. Kuten tässäkin tapauksessa, ryhtyivät toimiin heti, kun lasten häviämisestä ilmoitettiin.
Eivät he ole kenenkään henkilökohtaisia lastenvahteja, jos sellainen tehtävä olisi, heitä pitäisi olla kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Koska etniseltä taustaltaan muu kuin valkoinen suomalainen? Sitähän sinä tässä haet.. Jos vanhemmat itse LAIMINLYÖVÄT VASTUUNSA niin lain mukaan mennään, etnisyydestä viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat vanhempiensa vastuulla. Ei muiden.
Täm
Tervemenoa vaan!
Lapsillakin on oikeuksia, eivät ole perheen omaisuutta. Eikä alaikäinen ole tavara. Pienille uhreille tulee saada oikeutta