Kuusijärven vanhempia epäillään rikoksista
Kommentit (270)
Ensi vuonna hukkuu taas joku lapsi ja näin mennään joka vuosi. Mikään ei tule muuttumaan.
On se kumma kun totuudesta tehdään tässä maassa rasismia! Mielipiteen sanomisen oikeaus on suomalaisellakin. Minä sanon mitä mieltä asioita olen jatkossakin. Faktaa on että lapsia vahtii omaiset, isät, äidit, tms uimarannoilla ja muuallakin, eikö mene jakeluun. Uimavalvojat eivä ole tässäkään tapauksessa tapahtumista vastuussa!
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesässä hukkuu vuosittain lukuisia henkilöitä. Mutta yleensä niistä ei pidetä näin isoa mekkalaa. Tämä on tietysti erityistapaus?
Tottakai se on, kun kaksi saman perheen lasta hukkuvat samalla kertaa. Ja mitä muistaa edellisiltä vuosilta, aina on isommin uutisoitu, kun lapsi hukkuu tai on hukkumaisillaan uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
1. aina kun jotain kauheeta tapahtuu on joko suomalaisvähemmistöt tai muut vähemmistöt asialla.
Eniten Suomessa hukkuu humalaisia valkoisia lihaasyöviä heteromiehiä kantaväestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesässä hukkuu vuosittain lukuisia henkilöitä. Mutta yleensä niistä ei pidetä näin isoa mekkalaa. Tämä on tietysti erityistapaus?
Tottakai se on, kun kaksi saman perheen lasta hukkuvat samalla kertaa. Ja mitä muistaa edellisiltä vuosilta, aina on isommin uutisoitu, kun lapsi hukkuu tai on hukkumaisillaan uimarannalla.
Suurin osa hukkuneista on humalaisia aikuisia, nyt oli kyse uimarannalla hukkuneista pienistä lapsista, on aika luonnollista että huomiodaan isommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat aina lähi-ihmistensä vastuulla, mutta jäin miettimään mikä oikeastaan on uimavalvojien tehtävä? Miten he työtään tekevät? Eikö heidän tehtävänä ole nimenomaan skannata yleistilanne, eli miten lapset on valvottu, keillä on aikuiset lähellä ja ketkä lapset toimivat vähän turhan itsenäisen oloisesti. Bongata lapset joilla ei ole kellukkeita jne. Miksi esim. nelivuotiaan läsnäolo laiturilla ei herättänyt mitään huomiota valvojissa? Minulta on kerran uimahallissa valvoja kysynyt kenen lapsen äiti olen, kun vahdin lapsilaumassa uiskentelevaa lastani. Selkeästi tyyppi pyrki olemaan ajantasalla. Usein taas rannalla olevat uimavalvoja istuvat laiskan näköisesti tuoleissaan, miksi eivät ole edes rannan tuntumassa?
NE EIVÄT OLE SOMALEIDEN EIKÄ SINUN KYMMENIEN LASTEN VAHTEJA. Tunge tuo tieto nyt paksuun kalloosi ja pidä SE mielessä.
Niin. Kirjoitin sanatarkasti: "Lapset ovat aina lähi-ihmistensä vastuulla..." Miksi tämä ei voisi totta ja samaan aikaan totta myös se, että uimavalvojien tulisi olla valppaampia? Mitä enemmän koko kylä kasvattaa -periaatetta noudatetaan, sitä vähemmän onnettomuuksia sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kerran käynyt ihan hirveä vahinko. Hellekesä. Rantamökki. Terassilla 2v lapsen molemmat mummit ja molemmat isoisät sekä lapsen isä. Rantaan matkaa. 2kk ikäinen vauva itkee, minä otan syliin ja imetän. Sanon että "vahtikaa taaperoa". Imetän. Tajuan hetken päästä että vilkas 2v on kaukana laiturilla yksin. Viskaan vauvan jonkun syliin ja juoksen hakemaan taaperon laiturilta. Ei käynyt kuinkaan. Ei unohdu.
Jaettua vastuuta Ei ole. Pitää ilmaista selkeästi taaperon isälle tai mummille että.sinä olet imetyksen ajan vastuussa tämän taaperon hengestä. Mitä enemmän muka vastuunsa kantavia aikuisia läsnä niin äiti luulee voivansa hetken hengähtää. Älkää ikinä luottako jaettuun vastuuseen. Koskaan.
Tästä tuli surullinen fiilis. Äiti on aina se, jonka oletetaan tekevän kaikki j
Ei riitä, että kuuntelee. Pitää kuitata, että ottaa vastuun. Ja pitää osata.
Jos joku vaan sanoo, että hei mä meen- katsokaa te noitten perään, niin ei se riitä. Yksi aikuinen yhtä lasta kohti ja nimetty.
Ja ne kellukkeet tuollaisessa tilanteessa on hyvät. Eivät ole uinninopetukseen vaan siihen puljaamiseen. Nostaa pinnalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos tämän keissin uutisointi on ollut todella epäselvää. Kuuluu samaan läjään sen taannoisen skuuttitapauksen kanssa. Tyypit lisääntyvät kuin kaniinit, mutta lasten kasvatus ja valvonta on sitä, että penskat riehuvat päinsä isoissa laumoissa, ilman että kukaan vahtii ja kasvattaa.
Joo. Mutta nyt pitää haastaa suomalaiset viranomaiset ja kansalaiset yhteisvastuullisesti oikeuteen siitä, etteivät osaa omistaan huolta pitää.
Somali-yhteisö tuli julkisesti ottamaan osaa suruun skuutti-tapauksessa, missä ainoastaan autoilija saa syyt niskoilleen. Nyt on hiljaista...
Ja kummassakin tapauksessa syy oli ilmeisesti tännetulijoiden.
Vierailija kirjoitti:
Te, suomalaiset, olette hurveimmöt ihmiset, joita olen elämässäni tavannut!Siis ei ole minkäänlaista emoatiaa, ilmaisu täyttä rasismia ja ilkeyttä. Ensinnäkin, lapset olivat lasten altaassa, josta ovat kiiveilleet pois eikä kukaan "järkipäinen" suomalainen kanssakävijä ei huomannut lasten olleen vaarassa vaikka Kuusijärci siinä päivänä oli tupotäynnä ihmisiä!Ketään ei vaan kiinnostanut. Mitä ne kolme ukmavalvojaa teki siinä paitsi ottaneet aurinkoa ja rupatelleet keskenään?Miks ne ovat yhdessä paikassa kun koko jörjen mukaan olisi selvästi olla enemmön siellä, missä lapset. Isä on ehkä mennyt vessaan toisen taaperkn kanssa kun äiti oletti, että isä valvoo. Se on inhimillistä. Muistutan, että viime vuonna 6 v. supisuomalainen on hukkunut kanssa. Järjetöntä touhua!
No niillä "järkipäisillä suomalaisilla kanssa kävijöillä" varmaan oli omat lapset vahdittavana. Meinaat, että ollaan rasisteja, koska ei vaan automaattisesti vahdita kaikkien muidenkin lapsia? Kun niitä lapsia pitää vahtia siellä lasten altaassakin. Sitäpaitsi ulkopuoliset ihmiset ei mitenkään voi tietää kuka lapsi osaa uida ja kuka ei. Sama koskee uimavalvojia. Kyllä se oli ihan täysin vanhempien huolimattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat AINA erityistapaus
Tämä on totta ja nyt veden varassa hengettömänä oli kaksi lasta.
Usein Suomessa nuo hukkuneet ovat humalaisia tai jonkun sairauskohtauksen saaneita aikuisia.
Tämä sai suuren julkisuuden, kun ko rannalla oli paljon ihmisiä, jotka seurasivat tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. aina kun jotain kauheeta tapahtuu on joko suomalaisvähemmistöt tai muut vähemmistöt asialla.
Eniten Suomessa hukkuu humalaisia valkoisia lihaasyöviä heteromiehiä kantaväestöstä.
Muttei ne syytä viranomaisia.
Rannalla on aina vähintään 10 aikuista jotka ei tiedä mitä ne omat lapset tekee. Olen nähnyt monta kertaa. ihan tässä viikko sitten katselin kun rannalla äiti luki kirjaa ja lapsi oli veden vieressä jotain leikkimässä lapiolla kaivoi maata siinä. Äidillä ei ollut hajuakaan kun lapsi oli 50 metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Rannalla on aina vähintään 10 aikuista jotka ei tiedä mitä ne omat lapset tekee. Olen nähnyt monta kertaa. ihan tässä viikko sitten katselin kun rannalla äiti luki kirjaa ja lapsi oli veden vieressä jotain leikkimässä lapiolla kaivoi maata siinä. Äidillä ei ollut hajuakaan kun lapsi oli 50 metrin päässä.
Ehkä tämä tapaus valpastuttaa heidätkin ja jatkossa valvotaan lapsia tarkkaavaisempia. Näkemässäsi tapauksessa ei kuitenkaan kukaan onneksi hukkunut, varsinkaan kaksin kappalein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä tapaus valpastuttaa heidätkin ja jatkossa valvotaan lapsia tarkkaavaisempia. Näkemässäsi tapauksessa ei kuitenkaan kukaan onneksi hukkunut, varsinkaan kaksin kappalein.
EI vaikuta mitään koska vanhemmat ajattelee ettei heidän lapsille mitään tapahdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks etenkään se 7-vuotias ei osannut vielä uida?
Tähän voit tutkia syitä kulttuurieroista.
Kuulin jopa koulusta, jossa rehtori luopui uinninopetuksesta. Kallista.
Eri kulttuurista tulevia lapsia on niin paljon ja siiheen opetukseen tarvitaan se allas ja monta opettajaa ja opetusta ja se, että oppilaat tulevat altaaseen opettelemaan.
Se uimataidon tärkeys ja turvallinen käytös pitää saada iskostettua vanhemmille.
Niin ja- Tiedän muutaman suomalaisen äidin, jotka tarjoavat tyttärelleen kuukautislappua, kun on koulun uinnit.
Että osataan sitä meilläkin.
Mä annan lapun. Mun lapsi osaa uida, mutta vihaa koulu-uintia, kas kun siitä saadaan mahdollisimman nöyryyttävä kokemus aikaiseksi jos
Siinä olisi järkeä, että opetetaan tytöille etteivät he ole mitään velkaa pojille olemalla jotakin tai olematta jotakin. Mikä tuossa on nöyryyttävää? Kovin kilpailuhenkiset kokee ikäväksi jos onkin heikompi uimari kuin muut mutta sehän koskee kaikkia.
Minä opin mökillä polskuttelemaan ensin pelastusliiveillä. Sitä ennen olin 'uinut' rannassa käsipohjaa.
Äidin metodi oli seuraava: Liivit päälle ja kun en uskaltanut laiturin syvässä päässä irrottaa tikkaista, äiti kiskoi minut niistä väkisin irti ja tyrkkäsi veteen. Alkupelästyksen jälkeen valtava riemu, kun huomasin että pysyn pinnalla ja hyvin äkkiä opin uimaan liivien kanssa selällään ja vatsallaan.
Ilman liivejä opin uimaan mökkinaapureiden luona. Polskuttelin heidän mökille muutaman sadan metrin päähän liiveillä ja he auttovat uimaan opettelussa kannattelemalla hieman keskivartaloa, ennen kuin pärjäsin omillani.
Pelastusliivit on turvalliset, koska ne kääntää selälleen ja kannattelee päätä, jos on velttona. Niiden kanssa on hyvä opetella polskuttelua ja muuta vedessä liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole koulutusta, kun ollaan tyhymiä.
En ole korkeakoulutettu ja en siltikään jättäisi pieniä lapsia vartioimatta uimarannalla... Tässä on ihan kyse vastuusta ja maalaisjärjestä.
Lapset olivat vanhempiensa vastuulla uimarannalla. Vanhemmat eivät hoitaneet velvollisuuttaan. Erittäin valitettavaa ja surullista.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullinen onnettomuus. Pahimman tuomion vanhemmat ovat jo saaneet. Ymmärrän siis toki että tutkitaan mutta toivottavasti armo käy oikeudesta tässä tilanteessa.
Toisaalta ei me tunneta heitä, eikä siis tiedetä miten he ovat ottaneet tämän asian. Miettivätkö he enemmän mahdollista tuomiotaan vai kuollutta lastaan.
Mä annan lapun. Mun lapsi osaa uida, mutta vihaa koulu-uintia, kas kun siitä saadaan mahdollisimman nöyryyttävä kokemus aikaiseksi jos halutaan. Tuollakin seistään uikkareissa altaan reunalla juuri kun pojat saapuu hallille ja uidaan kahta rataa ympäri letkassa, jossa hyviä ja heikkoja uimareita ei ole eroteltu toisistaan. Mitään opetusta uintiin ei tarjota vaan opettaja huutaa vain ohjeita niille joilla on vaikeuksia.
Ei tuollaisessa ole mitään järkeä.