Kuusijärven vanhempia epäillään rikoksista
Kommentit (270)
Katselin viime viikolla ollessani kylpylälomalla, että monikin vanhempi harrastaa tällaista, et on eri altaassa lapsensa kanssa ja välillä vähän vilkuillaan mikä meininki. Itse olen lapsen lähellä koko ajan vaikka olisimme matalassa lastenaltaassa.
Todella surullinen tapaus, mutta vedessä olevien lasten kanssa on oltava koko ajan hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksei uimataidottomilla lapsilla ollut kellukkeita tms. Ja miksi lapsia vahti vain isä, vaikka molemmat vanhemmat olivat rannalla. Mitä äiti teki?
Lisäksi perheellä oli myös 12-13 vuotias poika mukana rannalla. Aika monta silmäparia olisi voinut seurata noita pieniä.
Ja mukana myös kaksi vanhempaa naista vanhempien ja tuon esiteinin lisäksi.
Runsaasti porukkaa eikä yhtäkään kiinnostanut vahtia lapsia. Toivottavasti koko suku saa kunnon rangaistukset.
Esiteiniä ei nyt lasketa tähän mukaan.
Aikuiset ovat vastuussa siitä, että lapset pysyvät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin viime viikolla ollessani kylpylälomalla, että monikin vanhempi harrastaa tällaista, et on eri altaassa lapsensa kanssa ja välillä vähän vilkuillaan mikä meininki. Itse olen lapsen lähellä koko ajan vaikka olisimme matalassa lastenaltaassa.
Todella surullinen tapaus, mutta vedessä olevien lasten kanssa on oltava koko ajan hereillä.
Kylpylälomat olivat kauhistus minulle kun lapset halusivat kaikkiin vesiliukumäkiin ym, inttivät ja pakko antaa periksi kun ikäraja täyttyy (siis lapsilla). Itse en tykkää yhtään mennä noissa mutta pakon edessä olen ollut Bulgariassa, Jurmalassa, Alanyassa ym järkyttävissä vesiliukumäissä lastemme kanssa. Myöskin Serenassa jossa tulin putkesta ulos ja kaikki tuijotti minua: uimapuvun yläosa oli rullautunut vyötärölle.
Kun oli 2 lasta niin molemmat vanhemmat joutui noihin härveleihin. Ei hukkuneet.
Vierailija kirjoitti:
1. aina kun jotain kauheeta tapahtuu on joko suomalaisvähemmistöt tai muut vähemmistöt asialla.
Ei aina. Muistelepa Vastaamon tapausta, oliko vähemmistöä tämä Kivimäki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, suomalaiset, olette hurveimmöt ihmiset, joita olen elämässäni tavannut!Siis ei ole minkäänlaista emoatiaa, ilmaisu täyttä rasismia ja ilkeyttä. Ensinnäkin, lapset olivat lasten altaassa, josta ovat kiiveilleet pois eikä kukaan "järkipäinen" suomalainen kanssakävijä ei huomannut lasten olleen vaarassa vaikka Kuusijärci siinä päivänä oli tupotäynnä ihmisiä!Ketään ei vaan kiinnostanut. Mitä ne kolme ukmavalvojaa teki siinä paitsi ottaneet aurinkoa ja rupatelleet keskenään?Miks ne ovat yhdessä paikassa kun koko jörjen mukaan olisi selvästi olla enemmön siellä, missä lapset. Isä on ehkä mennyt vessaan toisen taaperkn kanssa kun äiti oletti, että isä valvoo. Se on inhimillistä. Muistutan, että viime vuonna 6 v. supisuomalainen on hukkunut kanssa. Järjetöntä touhua!
Minulle taas irakilaiset, afgaanit ja palet ovat hirveimpiä, joita olen tavannut. Ovat tehneet
Jenkit ja eurooppalaiset ovat tehneet Irakista maanpäällisen helvetin. Jenkit yrittävät samaa joka paikassa.
Mitä te täällä metelöitte. Perhe jostain kehitysmaasta. Ei siellä uida. Siellä kuolee porukkaa tapaturmaisesti vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Lapset eivät osanneet uida." Kertokaa aikuisille (myös ulkomaalaisille) että uimahallissa pidetään uimakouluja lapsille. Aikuisen valvonnassa kylläkin. Yksi lapsi per aikuinen. Mutta osassa kuntia ei ehkä ole hallia. Järvessä voi olla kesällä myös joskus, mutta onko vesi liian kylmää siellä, kylmään aikaan uimakoulu on huono idea - tulee joku trauma lapselle jos palelee. Usein tarvitaan myös sauna, saunassa on omat turvallisuussäännöt.
"Mutta osassa kuntia ei ehkä ole hallia"
:D :D :D :D
SUURIMMASSA OSASSA kuntia ei ole uimahallia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten vanhemmat olivat makoilivatko auringossa vaikka lapset olivat oman onnensa nojassa , Suomalaiset tuntevat vastuunsa , uimataidottomat lapset ovat vaan ja ainoastaan vanhempiensa vastuulla ei muiden tämä olisi hyvä muistaa
Rasmus Takaluomakin hukkui Lapuajokeen. Missäs vanhemmat oli ja osasiko Rasmus uida? Teoriasi vuotaa
Rasmus oli myös alaikäinen että periaatteessa vanhemmat olivat vastuussa. Mutta Suomessa ei laiteta vanhempia oikeuteen jos 16 v tekee jotain ilman valvontaa, käy kapakassa väärillä papereilla, juo alkoholia ja temmeltää. Ainoastaan raiskauksista ollaan tarkkoja, siinä ei saa olla toinen osapuoli yli 18 v mutta nuoremmat saa tehdä mitä haluaa.
Todella surullinen onnettomuus. Pahimman tuomion vanhemmat ovat jo saaneet. Ymmärrän siis toki että tutkitaan mutta toivottavasti armo käy oikeudesta tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten vanhemmat olivat makoilivatko auringossa vaikka lapset olivat oman onnensa nojassa , Suomalaiset tuntevat vastuunsa , uimataidottomat lapset ovat vaan ja ainoastaan vanhempiensa vastuulla ei muiden tämä olisi hyvä muistaa
Rasmus Takaluomakin hukkui Lapuajokeen. Missäs vanhemmat oli ja osasiko Rasmus uida? Teoriasi vuotaa
Rasmus oli kännissä.
On hukkunut omalla kotipihalla pieni lapsi saaviin. On jääty kotipihalla auton alle, on tukehtunut lumeen kun ei päässyt pois jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 v ja oli päässyt kapakkaan, alaikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin Levin kylpylässä ja kyllä vanhemmat oli lasten kanssa tai toinen.
Tottakai ikävää mutta ei he lapsettomiksi jääneet, 12 v poia, 2 v ja äiti odottaa vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapset eivät osanneet uida." Kertokaa aikuisille (myös ulkomaalaisille) että uimahallissa pidetään uimakouluja lapsille. Aikuisen valvonnassa kylläkin. Yksi lapsi per aikuinen. Mutta osassa kuntia ei ehkä ole hallia. Järvessä voi olla kesällä myös joskus, mutta onko vesi liian kylmää siellä, kylmään aikaan uimakoulu on huono idea - tulee joku trauma lapselle jos palelee. Usein tarvitaan myös sauna, saunassa on omat turvallisuussäännöt.
"Mutta osassa kuntia ei ehkä ole hallia"
:D :D :D :D
SUURIMMASSA OSASSA kuntia ei ole uimahallia!
No ei tuonikäiset suomalaisetkaan lapset osaa vielä uida.
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä onnettomuudesta on seurannut jotain hyvää, niin ainakin pikkulapsiperheiden näkyvä ryntäys kesätauolta avautuviin pääkaupunkiseudun uimahalleihin. Vanhemmat haluavat opettaa 5-7 -vuotiaansa uimaan.
Suomessa kunnollinen uimataito on kansalaistaito, jonka hupenemista ei voi perustella koronavuosien rajoituksilla. Tuhannet järvet, joet, hiekkakuopat ja meri olivat avoinna, kun hallit suljettiin.
Asenne veteen opitaan vanhemmilta. Hyvä alkeisuimataito vaatii perheeltä viitseliäisyyttä, sinnikkyyttä ja kannustusta - ja paljon toistoa. Uimakoulut ja koulu-uinnit kehittävät tekniikkaa sen jälkeen, kun lapsi uskaltaa painaa pään veteen, liukua ja vaikka sukeltaa.
PS. Lapsen on paljon mukavampi mennä ekaluokalle, kun hän osaa kohtalaisen hyvin uida, pyöräillä, luistella, ehkä hiihtääkiin ja solmia lenkkarin nauhat. Voi keskittyä koulussa opittaviin asioihin eikä tarvitse enää käy
Samaa mieltä, eivät kaikki kantasuomalaisetkaan opeta lapsilleen perusasioita. Lisäisin tähän tähän vielä liikennesäännöt.
Aluksi uutisoitiin sillä tavalla, että siellä olisi ollut näiden kahden lapsen kanssa isä ja yksi pienempi lapsi.
Mutta siellä olikin kaksi aikuista, jotka tuijottelevat puhelimiaan (tai toisiaan silmiin) niin, että 4- ja 7-vuotiaat päätyvät kahdestaan laiturille ja hyppäämään sieltä 2 metriä syvään veteen. Ja isä hoksaa asian, kun lapset ovat olleet jo 15 minuuttia upoksissa (sillä isähän kertoi, että muutaman minuutin olivat olleet kateissa, mutta pelastushenkilöstö totesi, että ainakin 20 min olivat lapset olleet veden alla).
Ja nyt vanhempi lapsista on ku ollut.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että vanhempi lapsi kuoli, mutta ehkä niin on kuitenkin parempi. Noin pitkä aika lämpimässä vedessä aiheutti varmasti pahoja vaurioita lapsen aivoihin.
Sekö on sitten parempi, että on vain se nelivuotias aivovaurion saanut, joka vielä on hengissä. Että on vain yksi vammautunut vanhemmilla vaivoinaan tulevaisuudessa?
Kyllä suomalaistenkin lapsia hukkuu, niitähän enin osa hukkuneista lapsista on. Jopa perhepäivähoitajan lapsi hukkui jäälle muutama vuosi sitten.