HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni KTM (opinnot 6 v ja vaikea saada opiskelupaikka) saa selvästi vähemmän. Mikä näitä sosiaalialan ihmisiä vaivaa?
Ei ole vaikeampi saada opiskelupaikka. Mistä nämä ylivertaisuusharhat teille syntyy?
Ktm opintoihin on vaikeampi päästä. Mieti nyt vaikka Aallon rahistakin.
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos Helsingin sossussa oli ruiskukka seinällä. Ja asiakkaan tuoliin oli sattunut pikku vahinko jonkun peräpäästä. Eikä rahaa annettu millään vaikka olin hakenut kunnolla töitäkin🖕
Mikä kommennti tämä on? En tajua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni KTM (opinnot 6 v ja vaikea saada opiskelupaikka) saa selvästi vähemmän. Mikä näitä sosiaalialan ihmisiä vaivaa?
Minulla meni opinnoissani kauemmin. YTT olen, eikä tuo nelisen tonnia kovin massiivinen palkka ole tohtorille. Mies sos.tt.
Aika moni sossu on alanvaihtaja eri aloilta. Tunnen useammankin sosiologian tohtorin, joka on kouluttautunut sossuksi rahapulassaan. Kyllä meillä tohtoreita riittää.
Sosiologi piti minustakin alun perin tulla, mutta liian epävarma leivänsaanti niissä hommissa. Mies sos.tt.
Nyyh🥲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeampi saada opiskelupaikka. Mistä nämä ylivertaisuusharhat teille syntyy?
Ei muuten ole. T. sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni opinnoissani kauemmin. YTT olen, eikä tuo nelisen tonnia kovin massiivinen palkka ole tohtorille. Mies sos.tt.
Aika moni sossu on alanvaihtaja eri aloilta. Tunnen useammankin sosiologian tohtorin, joka on kouluttautunut sossuksi rahapulassaan. Kyllä meillä tohtoreita riittää.
Sosiologi piti minustakin alun perin tulla, mutta liian epävarma leivänsaanti niissä hommissa. Mies sos.tt.
Nyyh🥲
Ei minua itketä. Naista saa tässä duunissa enemmän kuin jaksaa hoitaa.Mies sos.tt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään sairaanhoitaja vaan se sossu, joka esiintyy milloin missäkin roolissa. Häivy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitus on oma lukunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään sairaanhoitaja vaan se sossu, joka esiintyy milloin missäkin roolissa. Häivy!
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on sen sijaan kumileimasin, joka ei käsittääkseni edes jalkaudu asiakkaiden luo vaan lyö leimat eteen työnnettyihin esityksiin.
Käsityksesi on väärä. Sosiaalityöntekijänä tapaan asiakkaitani viikoittain/kuukausittain. Tarvittaessa hommaan häädönsaaneelle/eronneelle asiakkaalle varastoinnin ja yritän auttaa parhaani mukaan uuden asunnon saamisessa. Autan olemaan yhteydessä Te-palveluihin ja päivittämään työnhakua. Ohjaan ruokajakeluiden piiriin, opetan myös perustaitoja kuten laskunmaksua nettipankissa jne.
Mulla on tällähetkellä 70 asiakasta ja kyllä niiden kanssa joutuu ihan töitä tekemään, että saisivat asiansa hoidettua.
mietiskelin että suurperheen kasvattamiskokemus edesauttaisi tuossa puuhassa. aika käytännönläheistä. voiko lähihoitaja toim
Aina joku lähihoitaja on kysymässä voiko toimia sossuna. Joo ei voi . Siinä ei paljon äitiyskokemukset auta kun pitäs osata tehdä huostaanottohakemus hallinto -oikeudelle vanhempien vastustaessa huostaanottoa.
Eipä varmaan olis kauhee työvoimapula jos lähihoitaja vois tätä tehdä. Mut siis se olis ihan katastrofi jos pääsis hommiin ilman asianmukaista koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitus on oma lukunsa!
Helsingin yliopiston sosiaalityöhän vaadittiin tänä vuonna 121 pistettä ensikertalaisilla ja 136,9 muilta. Aika tiukka on pääsyraja.
Aina joku lähihoitaja on kysymässä voiko toimia sossuna. Joo ei voi . Siinä ei paljon äitiyskokemukset auta kun pitäs osata tehdä huostaanottohakemus hallinto -oikeudelle vanhempien vastustaessa huostaanottoa.
Eipä varmaan olis kauhee työvoimapula jos lähihoitaja vois tätä tehdä. Mut siis se olis ihan katastrofi jos pääsis hommiin ilman asianmukaista koulutusta.
Tuolta voi käydä varhaiskasvatuksen jättimäisestä hätähuutoketkusta lukemassa miten lapset pitäisi huostata jo sillä perusteella, että tuodaan yksivuotiaana päiväkotiin. Tai saati, että olisi olemassa sellaisia koteja, joissa ei valmisteta lämmintä ruokaa tai leivota yhdessä. Kyllä tulisi sosiaalitoimelle hintaa kun lähärit olisivat tekemässä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh🥲
Ei minua itketä. Naista saa tässä duuniss
Onko soss.tt suhteet asiakkaisiin ihan ok?Puistattavaa.Eikö se ole hyväksikäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh🥲
Aika jäätävä juttu. Yök!
Miten voi olla että mies sos.tt.myöntää avoimesti hoitelevansa naisasiakkaita duunissa.On teillä erikoiset kuviot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on sen sijaan kumileimasin, joka ei käsittääkseni edes jalkaudu asiakkaiden luo vaan lyö leimat eteen työnnettyihin esityksiin.
Käsityksesi on väärä. Sosiaalityöntekijänä tapaan asiakkaitani viikoittain/kuukausittain. Tarvittaessa hommaan häädönsaaneelle/eronneelle asiakkaalle varastoinnin ja yritän auttaa parhaani mukaan uuden asunnon saamisessa. Autan olemaan yhteydessä Te-palveluihin ja päivittämään työnhakua. Ohjaan ruokajakeluiden piiriin, opetan myös perustaitoja kuten laskunmaksua nettipankissa jne.
Mulla on tällähetkellä 70 asiakasta ja kyllä niiden kanssa joutuu ihan töitä tekemään, että saisivat asiansa hoidettua.
mietiskelin että suurperheen kasvattamiskokemus edesauttaisi tuossa puuhassa.
Työtehtävät vaikuttavat oikein maanläheisiltä.Monet lapsetkin osaavat viimeistään yläkoulussa vastaavia tehtäviä.Ohjaaminen saattaa vaatia erill kurssitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisten tilastojen mukaan Aaltoon pääsi n 7% ja sosiaalityöhön 3%.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että mies sos.tt.myöntää avoimesti hoitelevansa naisasiakkaita duunissa.On teillä erikoiset kuviot.
Hän puhui naisista, mutta ei asiakkaista. Kyllä sitä naisia täällä on ihan töissäkin.
Saako kotitalouskoulun käymisestä pojoja sossutyön opinnoissa?Tehtävissä on semmoisia sisältöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh🥲
Lainaukset eivät toimi, mutta vastaan sille kuka kysyi asiakassuhteista. Enhän minä asiakkaideni kanssa vehtaa, enkä ole sellaista väittänyt. Sinulla on"hiukan" säädyttömät ajatukset. Joku voisi jopa todeta, että eettisesti varsin arveluttavat. Onhan se mukavaa aukoa päätään naispuolisille kollegoilleni, jotka ovat liian kilttejä aukoakseen takaisin. Koko ketju on siinä määrin ala-arvoista sontaa, että en katso velvollisuudekseni kommentoida korrektisti. Mies sos.tt.
No ilmankos Helsingin sossussa oli ruiskukka seinällä. Ja asiakkaan tuoliin oli sattunut pikku vahinko jonkun peräpäästä. Eikä rahaa annettu millään vaikka olin hakenut kunnolla töitäkin🖕