HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on sen sijaan kumileimasin, joka ei käsittääkseni edes jalkaudu asiakkaiden luo vaan lyö leimat eteen työnnettyihin esityksiin.
Käsityksesi on väärä. Sosiaalityöntekijänä tapaan asiakkaitani viikoittain/kuukausittain. Tarvittaessa hommaan häädönsaaneelle/eronneelle asiakkaalle varastoinnin ja yritän auttaa parhaani mukaan uuden asunnon saamisessa. Autan olemaan yhteydessä Te-palveluihin ja päivittämään työnhakua. Ohjaan ruokajakeluiden piiriin, opetan myös perustaitoja kuten laskunmaksua nettipankissa jne.
Mulla on tällähetkellä 70 asiakasta ja kyllä niiden kanssa joutuu ihan töitä tekemään, että saisivat asiansa hoidettua.
Vaatiiko tämä yliopistotu
Nyt lomailemaan lomps. Loman tarvetta jos olet oikeasti sos.ammattilainen mitä en usko.
Vierailija kirjoitti:
Aika kun kuulen sanan sossu jossain keskustelussa niin se tulee negatiivisessa yhteydessä esille. Jos sossu tekee joskus jotain oikein niin siitä en kuule mitään.
Pikälti totta. Mies sos.tt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on sen sijaan kumileimasin, joka ei käsittääkseni edes jalkaudu asiakkaiden luo vaan lyö leimat eteen työnnettyihin esityksiin.
Käsityksesi on väärä. Sosiaalityöntekijänä tapaan asiakkaitani viikoittain/kuukausittain. Tarvittaessa hommaan häädönsaaneelle/eronneelle asiakkaalle varastoinnin ja yritän auttaa parhaani mukaan uuden asunnon saamisessa. Autan olemaan yhteydessä Te-palveluihin ja päivittämään työnhakua. Ohjaan ruokajakeluiden piiriin, opetan myös perustaitoja kuten laskunmaksua nettipankissa jne.
Mulla on tällähetkellä 70 asiakasta ja kyllä niiden kanssa joutuu ihan töitä tekemään, että saisivat asiansa hoidettua.
Vaatiiko tämä yliopistotutkintoa 😳 Omg
Kannattaa
Meillä on amk:ssa oikeualan koulutusta. Paljon!
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on maisteri, ja se työ on raskasta henkisesti ja voi olla vaarallista fyysisestikin, jos jollain asiakkaalla pettää hermot.
Älä selitä. Neljä tonnia bruttona on jo ihan älyttömän kova palkka.
Moni KTM (opinnot 6 v ja vaikea saada opiskelupaikka) saa selvästi vähemmän. Mikä näitä sosiaalialan ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Moni KTM (opinnot 6 v ja vaikea saada opiskelupaikka) saa selvästi vähemmän. Mikä näitä sosiaalialan ihmisiä vaivaa?
No saman verran ne sosiaalityön opinnot kestää ja sen opiskelupaikan saaminen on selvästi vaikeampaa kuin kauppatieteilijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni opinnoissani kauemmin. YTT olen, eikä tuo nelisen tonnia kovin massiivinen palkka ole tohtorille. Mies sos.tt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni opinnoissani kauemmin. YTT olen, eikä tuo nelisen tonnia kovin massiivinen palkka ole tohtorille. Mies sos.tt.
Aika moni sossu on alanvaihtaja eri aloilta. Tunnen useammankin sosiologian tohtorin, joka on kouluttautunut sossuksi rahapulassaan. Kyllä meillä tohtoreita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sossu on alanvaihtaja eri aloilta. Tunnen useammankin sosiologian tohtorin, joka on kouluttautunut sossuksi rahapulassaan. Kyllä meillä tohtoreita riittää.
Sosiologi piti minustakin alun perin tulla, mutta liian epävarma leivänsaanti niissä hommissa. Mies sos.tt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiologi piti minustakin alun perin tulla, mutta liian epävarma leivänsaanti niissä hommissa. Mies sos.tt.
Mutta jos sulla on sosiologian opintoja taustalla, varsinkin syventäviä, niin kykenet luultavasti myös abstraktiin ajatteluun ja se on hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeampi saada opiskelupaikka. Mistä nämä ylivertaisuusharhat teille syntyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sulla on sosiologian opintoja taustalla, varsinkin syventäviä, niin kykenet luultavasti myös abstraktiin ajatteluun ja se o
Toivotaan, että kykenen. Mies sos.tt.
Aina näitä kateellisia Pirkkoja ja Seppoja löytyy. Olisitte kouluttautuneet enemmän ja hankkineet sellaisen työn josta saa hyvää palkkaa eikä täällä vauva palstoilla ulista miten "teidän verorahanne" viedään. Kumminkin kyseessä ala joka on hyvin henkisesti raskasta ja työntekijöitä tarvitaan siksi palkkataso on pidettävä hyvänä.
Automyyjällä keksimäärin isompi palkka kuin palomiehillä, poliiseilla, opettajilla ja sossuilla.
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä kateellisia Pirkkoja ja Seppoja löytyy. Olisitte kouluttautuneet enemmän ja hankkineet sellaisen työn josta saa hyvää palkkaa eikä täällä vauva palstoilla ulista miten "teidän verorahanne" viedään. Kumminkin kyseessä ala joka on hyvin henkisesti raskasta ja työntekijöitä tarvitaan siksi palkkataso on pidettävä hyvänä.
Kiitos. Mies sos.tt.
Miksi ihmisiä ei häiritse it -nörttien paljon isommat palkat? Istuvat kotona koneensa ääressä koodaamassa, ei tarvitse ketään kohdata tai auttaa, työn hyötykin menee pääsääntöisesti jo valmiiksi miljonääreille ja isoille yrityksille, kun sossut auttaa niitä heikoimmassa asemassa olevia. Onko se se naisvaltaisuus mikä oikeuttaa kritiikin vai mikä ihme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sulla on sosiologian opintoja taustalla, varsinkin syventäviä, niin kyke
Se että pystyt näkemään alallasi valitsevia ajattelutapoja ja trendejä. Että pystyt ymmärtämään elämän kompleksisuuden. Käsität että tietynlaiset puhetavat ylläpitävät sosiaalisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ei häiritse it -nörttien paljon isommat palkat? Istuvat kotona koneensa ääressä koodaamassa, ei tarvitse ketään kohdata tai auttaa, työn hyötykin menee pääsääntöisesti jo valmiiksi miljonääreille ja isoille yrityksille, kun sossut auttaa niitä heikoimmassa asemassa olevia. Onko se se naisvaltaisuus mikä oikeuttaa kritiikin vai mikä ihme?
It-nörtit tienaavat yksityisellä sektorilla. Ei heidän palkkansa kuulu meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-nörtit tienaavat yksityisellä sektorilla. Ei heidän palkkansa kuulu meille.
Kyllä julkisellakin on it -miehiä. Tai julkinen on it-firman ainoa asiakas. Kuten vaikka Apotin tai Sarastian. Molemmat toimivat surkeasti, että se siitä osaamisesta.
Varmasti siitä olisi hyötyä tässäkin työssä. Lähihoitajana et voi toimia. Suosittelen tutustumaan pätevyysvaatimuksiin jos ala kiinnostaa.