HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
Vierailija kirjoitti:
Sossut eivät välitä, jos valkoisia lapsia kiusataan kouluissa vaan he jopa kannustavat kiusaamaan valkoisia lapsia koska vihaavat valkoisia lapsia. Sossut antavat kaiken tukensa lähi-itäläisille ja afrikkalaisille lapsi- ja nuorisojengeille, jotta nämä pahoinpitelisivät ja kiusaisivat valkoisia lapsia mahdollisimman paljon. Todistettu FAKTA.
Koulussa virkavastuu on koululla.
Vierailija kirjoitti:
No nyt pomppas🤣
Tämä siis kommenttina hakijamääriin🤭
Vierailija kirjoitti:
Oikein maisteri😱 Hakijoita koulutusohjelmiin tuskin on. Työ on kuitenkin mitä on. Vaikka niitä olisi armeija hoitamassa virkaansa, tapahtuu karmeita asioita. Vrt. lastensuojelu.
Sinultako on lapset viety?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossut eivät välitä, jos valkoisia lapsia kiusataan kouluissa vaan he jopa kannustavat kiusaamaan valkoisia lapsia koska vihaavat valkoisia lapsia. Sossut antavat kaiken tukensa lähi-itäläisille ja afrikkalaisille lapsi- ja nuorisojengeille, jotta nämä pahoinpitelisivät ja kiusaisivat valkoisia lapsia mahdollisimman paljon. Todistettu FAKTA.
Koulussa virkavastuu on koululla.
Tämä on juuri sossun suusta vastaus kaikkeen: vastuu on AINA muualla. Pätee myös kunnan yleishallintoasioihin, joissa välttelevät yhteisiä tehtäviä. Epäsuosittu ammattiryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kieltämättä korkea, jos vertaa esim. psykologin palkkaan, joka on kuntasektorilla pienempi. Psykologille kuuluisi maksaa selvästi enemmän jo yksistään sen tähden miten vaikeaa on päästä opiskelemaan psykologiksi. Aines on eri tasoista. Psykologin työ on lisäksi tärkeää.
Kunnallisella puolella ei juurikaan ole enää psykologeja, koska yksityinen maksaa reilusti yli tonnin kuussa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein maisteri😱 Hakijoita koulutusohjelmiin tuskin on. Työ on kuitenkin mitä on. Vaikka niitä olisi armeija hoitamassa virkaansa, tapahtuu karmeita asioita. Vrt. lastensuojelu.
Ei, mutta kuoliko eräskin lapsi Hgin sosiaalityön toiminnan seurauksena? Kommenttisi osoittaa tyypillistä sossun äö-tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista kummallista ihmiset kirjoittavatkin. Sossut vihaavat muka valkoisia lapsia. Suurimmalla osalla sossuista todennäköisesti on omia valkoisia lapsia.
Miksi sossu ei olisi palkkaansa ansainnut? Nytkin on huutava työvoimapula sossuista ja virkoja ei saada täytettyä. Mitä te ajattelette, että sossu työkseen tekee?
Sossuille tuo palkka ehdottomasti kuuluu. Sen sijaan en ymmärrä, miksi kunnissa maksetaan insinööreille samaa palkkaa siitä, että juovat ilmaista kahvia toimistolla. Sossut muuten maksavat itse kahvin töissä.
Sosiaalityöntekijä on kokoomuslainen voittaja. Nostaa kunnon palkkaa ja käyttää valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Alaan nähden koulutus on ylimitoitettu - sehän tulee ilmi lausunnolla olleella kelpoisuusvaatimusten höllennyksessä. Ei siitä ole mtn.epäselvyyttä.
ko.tutkinnolla ei voi käytännössä tehdä muuta työtä kuin kunnan sos.työtä. Käykääpä kurkkaamassa opintojen sisällöt 🤭 Turha kouluttaa käytännön raksatöihin yliopistotasoisesti. Tämä on vihdoin tajuttu, vaikka sosiaalitoimiston kahvikerhot muuta kohkaavat.
Millähän lihaksilla nyt oikein kommentoit? Oletko paljonkin yliopiston penkkejä kuluttanut ja montakin noppaa suorittanut sosiaalityön opinnoista? Itse olen valtiotieteellisestä valmistunut sossu. Olen siis VTM ja pääaineeni on sosiaalityö. Olen siis muodollisesti pätevä stt, jonka lisäksi maisterin tutkinnolla voin hakea aivan samoja töitä, kuin esimerkiksi yhteiskuntapolitiikasta tai sosiologiasta valmistuneet maisterit. Eli kyseessä on oikeasti laaja-alainen tutkinto.
On ymmärrettävä, että sosiaalihuoltoa hakevat opiskelemaan henkilöt, joilla on empatiakykyä ja monella kuten itsellänikin vaikea lapsuus taustalla. Monet meistä ovat köyhistä perheistä ja sitä kautta on syntynyt ajatus auttamishalusta. Opiskelijoiden kesken on mukava ja ei-kilpailullinen henki. Moni on sukunsa 1. yliopistoon mennyt. Olemme erilainen joukko kuin esim. lääkäri, kauppis tai DI-opiskelijat, jotka sellaisia eliittialoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kuoliko eräskin lapsi Hgin sosiaalityön toiminnan seurauksena? Kommenttisi osoittaa tyypillistä sossun äö-tasoa.
Mikä on äö?
T Sossu
En tiedä mistä näitä keskipalkkoja revitään. Ala kuin ala niin kukaan ei koskaan tienaa sitä keskipalkkaa tai sen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on äö-taso?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä näitä keskipalkkoja revitään. Ala kuin ala niin kukaan ei koskaan tienaa sitä keskipalkkaa tai sen yli.
Eikä työpaikkailmoituksissakaan ne palkat ole sinnepäinkään, mitä keskipalkka. Olen ihmetellyt tätä myös. Itse tienaan melkein 2000e vähemmän mitä alani " keskipalkka". Edes johtajapaikkoja ei ole tuolla "keskipalkalla" ja kukaan opiskelukavereistani ei tienaa tuota "keskipalkkaa".
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on maisteri, ja se työ on raskasta henkisesti ja voi olla vaarallista fyysisestikin, jos jollain asiakkaalla pettää hermot.
Kirjastovirkailijakin on maisteri ja palkka taitaa olla 2500 € luokkaa. Lisäksi kirjastoissa pyörii nistejä, jotka voivat olla vaarallisia.
Kyllä se sosiaalityöntekijä tekee vaativampaa duunia kuin joku KTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaan nähden koulutus on ylimitoitettu - sehän tulee ilmi lausunnolla olleella kelpoisuusvaatimusten höllennyksessä. Ei siitä ole mtn.epäselvyyttä.
ko.tutkinnolla ei voi käytännössä tehdä muuta työtä kuin kunnan sos.työtä. Käykääpä kurkkaamassa opintojen sisällöt 🤭 Turha kouluttaa käytännön raksatöihin yliopistotasoisesti. Tämä on vihdoin tajuttu, vaikka sosiaalitoimiston kahvikerhot muuta kohkaavat.
Millähän lihaksilla nyt oikein kommentoit? Oletko paljonkin yliopiston penkkejä kuluttanut ja montakin noppaa suorittanut sosiaalityön opinnoista? Itse olen valtiotieteellisestä valmistunut sossu. Olen siis VTM ja pääaineeni on sosiaalityö. Olen siis muodollisesti pätevä stt, jonka lisäksi maisterin tutkinnolla voin hakea aivan samoja töitä, kuin esimerkiksi yhteiskuntapolitiikasta tai sosiologiasta valmistuneet maisterit. E
Eihän ko.aloille ole töitä muualla kuin valtion viroissa, joita vähennetään. Ei ole varaa ylläpitää tuottamatonta työtä. En paljasta tutkintojani, koska en halua leimata (arvostettua ja erittäin hyvin palkattua) kollegiotani. On tullut kulutettua yliopiston penkkien lisäksi käytännön oppijaksojen pitkiä käytäviä. Jos olet joukkosi terävimpiä, voinet päätellä hyötyä tuottavan ammattiryhmäni.
No nyt pomppas🤣