Kuinka moni pitää syksystä?
Kesän jälkeen tulee syksy sateineen ja kuulaineen päivineen, ihanan raikasta. Mikä syksy kk on mieleisenne, harmittaako kesän loppuminen vai masentaako pimeys?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän syksystä, jos ei ole liian sateista. Varsinkin syys- ja lokakuusta. Marraskuu alkaa olla turhan pimeä. Asun nykyään etelärannikolla enkä pidä siitä, että talvi on yhtä pitkää syksyä. Saisi olla oikea talvi.
Näin sivuhuomautuksena, että kyllähän viime talvi oli varsin pitkä ja nimenomaan talvinen ihan täällä Helsingissäkin. Pohjois-Savossa lumi pysyi maassa marraskuusta lähtien.
Syyskuu ja toukokuu ovat parhaat.
Marraskuu on juhlakuukausi, silloin on isänpäivä, yleensä ensimmäinen adventti ja pikkujoulukausi kiihkeimmillään.
Minä rakastan syksyä ja sitä puiden väriloistoa kun lehdet alkavat kellertämään ja tippumaan, ja ilma on ihanan raikasta ja kirpsakkaa mutta ei kylmää. Syksyn sateet on myös tosi ihania kun voi vaan fiilistellä kotona ja lukea kirjaa ja kuunnella kun sade ropisee ikkunaan(paitsi jos osuu työpäivälle). Pystyn myös nukkumaan paremmin kun pimenee, pimennysverhot minulla kyllä on mutta tuntuu että silti kesällä ja keväällä on ihan liian valoisaa nukkua.
Kyllä, syksy on aivan ihana! Harmi, että viime syksy jäi jotenkin välistä, lämpimistä keleistä siirryttiin suoraan talveen.
Kuulas/hieman kirpakka ilma, värikkäät lehdet, viisto auringonvalo, pitenevät varjot, ensimmäinen kuura jne. ovat ihan parhautta. Pidän myös siitä tunteesta, kun reippaan lenkin jälkeen astun viileästä ilmasta sisälle. Marraskuukin menee hyvin, olen sellainen jouluhössöttäjä, että mietin silloin jo joulujuttuja.
Jo nyt illat ovat mukavasti pimentyneet, en pidä yhtään touko-kesä-heinäkuun hyvin valoisista illoista ja öistä.
En pidä yhtään syksystä. Liian kylmää, sateista ja pimeää. Optimilämpötila olisi 23-24 astetta.
Kesä ehdottomasti paras vuodenaika ja kevät tulee seuraavana.
Noin elokuun puolivälistä lokakuun puoliväliin on useimmiten todella mukavaa aikaa säiden puolesta. Mukavaa aikaa ulkoiluun. En erityisemmin nauti keskikesästä helteineen ja sääskineen, ja yöllä on liiankin valoisaa. Loppusyksy taas on usein aika ankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuusta tykkään, mutta marraskuu on varmaan ankein kuukausi joka olemassa.
Ja loka, joulu, tammi sekä helmikuu, kuten myös osin maaliskuu ja huhtikuukin. Muuten on osin ok-kuukaudet.
Ei, en pidä syksystä. Nuorempana pidin mutta en enää. Syksyn sinänsä voisi sietää jos hypättäissiin sitten suoran kevääseen. Talvi on vihoviimeisin painajainen. Yöks. Mitään ei voi tehdä ja ulkona on aina kylmä ja kaikki on hankalaa.
Syksy on paras. Viileät ja pimeät illat, tunnelmaa, romantiikkaa, kuun loistetta. Joka muuta väittää, ei ymmärrä mukavuudesta mitään.
Kesän loppuminen harmittaa. Rakastan lämpöä ja valoa, lämpimiä iltoja, kesän fiilistä ja tunnelmaa. Syksyssä harmittaa arjen alkaminen, aikataulut, viilenevät ilmat ja pimeys ja tietoisuus siitä että seuraavaan kevääseen taas pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on juhlakuukausi, silloin on isänpäivä, yleensä ensimmäinen adventti ja pikkujoulukausi kiihkeimmillään.
Marraskuu on paras kuukausi. Ihanan pimeää eikä vielä joulu.
Nykyajan syksyt paskaa,missä on ne kuivat aurinkoiset syksyt,ei miesmuistiin enää löydy,lokakuun puolessavälissä lumi maassa.
Syksy ahdistaa. Nyt jo alkaa illat pimentyä sen verran että syksyn ja talven pimeys muistuttaa itsestään. Se pimeys on mulle pahin. Keväällä ja alkukesästä on ihanaa, kun koko valveillaoloaikaon valoisaa.
Mun lempisääni on pilvetön 25-35 astetta mutta pidän myös syksystä.
En sateesta, en sumusta en pimeydestä enkä matalapaineesta vaan niistä muutamista aurinkoisista kuulakkaista päivistä kun lämpö vielä nousee 15 asteeseen ja voi köy sieni- tai marjametsällä.
Noita on ehkä 5-10/vuosi
Loppukesä / alkusyksy on vuoden parasta aikaa täällä Pohjolan perukoilla. Marjat, omenat, sienet ovat kypsyneet. Valo on kaunis, syksyyn valmistautuva luonto on kaunis. Ilma on kuulas, mutta aurinkoisina päivinä usein vielä lämmin. Mikä parasta, illat ovat jo pimeitä, ei ole sitä keskikesän vuorokausirytmiä sotkevaa ympärivuorokautista valoisuutta. Ah, hämärät, mutta lämpimät illat ovat parhautta.
Syksyssä ei ole muuta vikaa kuin se, että sen jälkeen tulee talvi.