Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Tällaisia ovat seksittömät tai vastentahtoisesti selibaatissa elävät ihmiset

Vierailija
01.08.2024 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010593725.html

"Kenties tutkimuksen yllättävimpiä löydöksiä oli se, että seksittömyyteen liittyvät geenimuodot olivat vahvasti yhteydessä älykkyyteen, korkeaan koulutukseen ja hyvätuloisuuteen liittyviin geenimuotoihin."

Yhdessä muiden piirteiden kanssa tutkimuksesta muodostuu tutkijoiden mukaan kuva stereotyyppisestä nörtistä.

Seksittömien todettiin kokevan muita vähemmän onnellisuutta ja elämän merkityksellisyyttä, ja he olivat hermostuneempia ja yksinäisempiä.

Keskimääräistä korkeampi älykkyys, korkea koulutus, introverttiys.

Siinä teille palstanaisille jotka haukutte jatkuvasti inselimiehiä. Itse olen ollut koko ikäni naiseton fyysisen rumuuden sekä lyhyyden takia vaikka tienaan hyvin ja luen kirjoja jatkuvasti.

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parjatut 'elämänkoululaiset' usein sikiävät kuin kanit kun taas tohtorisihmisille usein jopa deittailu on jähmeää."

No todellisuudessa kyllä tilastojen mukaan vähiten koulutetut miehet saavat myös vähiten lapsia. Joten tuo käsitys että he sikiäisivät kuin kanit on kyllä väärä.

Vähiten koulutetut miehet saavat vähiten lapsia, tämä on totta. Mutta sama ei päde vähiten koulutettuihin naisiin. Mikä on itse asiassa aika jännä juttu. Mistäköhän tämä ero johtuu?

Pätee ainakin Suomessa. Suomessa koulutetut naiset saa keskimäärin enemmän lapsia kuin vähemmän koulutetut. Ennen oli toisinpäin, mutta nykyään jo vuosien ajan tilanne on ollut tämä.

Miehiä ei kiinnosta naisen koulutustaso vaan ulkonäkö. Näitä mintturäikkösiä, sirpaselänteitä ja belorfeja riittää aina rikkaille miehille puolisoiksi vaikkeivät osaisi nimeään kirjoittaa paperille.

Naisia on ainakin ennen kiinnostanut miesten koulutustaso, tosin tämä on tosi tulkinnanvarainen asia. Moni hakee älykästä miestä joka osaa pitää huolen itsestään ja myös tuloistaan, eikä sen ole pakko olla akateeminen. Nykyään valtaosalle naisia kyllä on väliä myös miehen ulkönäöllä eikä siittäjäksi haluta mitä tahansa vanhaa setää jolla vaan sattuu olemaan joku titteli tai rahakasa.

Vierailija
62/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parjatut 'elämänkoululaiset' usein sikiävät kuin kanit kun taas tohtorisihmisille usein jopa deittailu on jähmeää."

No todellisuudessa kyllä tilastojen mukaan vähiten koulutetut miehet saavat myös vähiten lapsia. Joten tuo käsitys että he sikiäisivät kuin kanit on kyllä väärä.

4+ lapsen huoltajat ovat useimmiten kouluttamattomia naisia

Naisilla se meneekin niin ja noista monet ovat kouluttamattomia juuri siksi että lapsia on alettu saamaan jo silloin kuin muut opiskelivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle itselleni älykkyys ei ole seksikästä millään muotoa. Steven Hawkings oli älykäs, mutta en mä häntä olisi panna halunnut. Sehän se näissä miehissä juuri ehkä onkin vikana, että he keskittyvät vääriin asioihin naisia saadakseen. Ihan turha opetella astrofysiikkaa maisteritasolle asti siksi, että olisi naisten mielestä hot. Pitää olla sitä sosiaalisuutta, itsevarmuutta, ulkonäköä ja ehkä vähän sellaista kilpailuhenkisyyttäkin. Ei saa olla luuseri. Nämä miehet myös aina luulee, että se ettei saa naista on sitten vain 100% ulkonäöstä kiinni. Että kun ei tykkää käydä salilla, niin that's it, en voi saada ketään. Mutta kun ei se edes ole siitäkään kiinni. Hintelätkin miehet saa seuraa, kunhan ovat itsevarmoja ja sosiaalisia. Siitä se mun mielestä lähinnä on kiinni. Ulkonäkö tulee vasta noiden jälkeen. Pitää vähän tulla sieltä taru sormusten herrojen maailmasta tähän elävään elämään. Tuossa artikkelissa sanottiin, et

kauhee litania, mitä pitää olla että saa puolison. naisilla paljon helpompaa: älä ole läski. aika lyhyt lista, kun vertaa tuohon edelliseen.

Vierailija
64/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää olla sitä sosiaalisuutta, itsevarmuutta, ulkonäköä ja ehkä vähän sellaista kilpailuhenkisyyttäkin. Ei saa olla luuseri."

Kaikkia mainittuja saa sillä ulkonäöllä joka sattuu olemaan korkean seksuaalisen markkina-arvon. Muut pönkittävät komean tai kauniin ihmisrn egoa jotta sosiaalisuus, itsevarmuus, kilpailuhenkisyys kasvavat pakostakin positiivisten kohtaamisten seurauksena. Kun kaikki ottaa sut huomioon, haluaa puhua ja hymyilee markkinavoittajan on helppo tehdä samaa.

Vierailija
65/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehiä ei kiinnosta naisen koulutustaso vaan ulkonäkö."

Koulutettuja miehiä useimmiten kiinnosta. Kun katsot koulutettuja miehiä niin suurimman osan heistä puolisokin on koulutetu.

Vähemmän koulutetuilla miehillä se sitten varmaan onkin toissijainen asia.

Vierailija
66/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettuja miehiä useimmiten kiinnosta. Kun katsot koulutettuja miehiä niin suurimman osan heistä puolisokin on koulutetu.

Itse olen kaksoismaisteri, ja tykkään bimboista

Vierailija
67/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs vedetä tähän mukaan in celeitä. He ovat aivan eri asia kuin seksittömät. Tosi iso prosentti seksittömistä on aseksuaaleja jotka eivät kaipaa seksiä.

Tämä on täysin totta. Esim Kafka oli aseksuaali ihan omien sanojensa mukaan.

Huippuäkykkäissä on jonkin verran omasta halustaan seksittömiä henkilöitä. Mutta myös niitä jotka haluaisivat parisuhteen, mutta eivät onnistu sellaista saamaan. Mm yksi Nobelin veljeksistä kärsi siitä että ei saanut parisuhdetta ja omaa perhettä.

Vierailija
68/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli varakas nörttimies on sama asia, kuin ruma ja läski nainen, jolla on naama täynnä lävistyksiä, sininen tukka, kannattaa kovasti sateenkaarisekoilua ja äänestää vasemmistoa/vihreitä?

No, osapuilleen noin. Riippuu tosiaan varakkuuden määrästä. Jos on monimiljonääri niin sitten ei ole ihan sama. Silloin löytyy se persoonallisuus ja huumorintaju joihin voi ihastua.

Vierailija
69/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki miehet ovat vastentahtoisessa selibaatissa, jos eivät ole parisuhteessa. Kaverini on mensalainen ja seurusteli todella pitkään itseään paljon vanhemman naisen kanssa, joka lopetti seksin vuosia ennen eroa. Sitten nainen jätti miehen juuri ennen häitä ja sen jälkeen kaverini on saanut parin vuoden aikana käsihoidon pubiruusulta. 

Muut miestuttuni eivät tiettävästi ole saaneet parin viime vuoden aikana mitään. Itse olen neitsytmies. Olen ollut seksuaalisesti rikki ja turhautunut 20 vuotta. Tiedän, että jos olisin syntynyt Helsinkiin ja vanhemmillani olisi ollut enemmän sosioekonomista statusta ja vakaampi parisuhde, olisin ehkä voinut muodostaa turvallisen kuplan, jossa en olisi joutunut kasvokkain totuuden kanssa kuten nyt olen joutunut. Miehen pitäisi todella nuoressa iässä saada valtavat verkostot ja päästä yliopistoon todella nopeasti, että vahingoittavia kokemuksia tulisi mahdollisimman vähän. Kun yksi tuhannesta somekaverinaisesta pitää miehestä, voi mies 2000 naista tuntiessaan sitten ehkä löytää toisen ja kuvitella olevansa suosittu. Kajaanin kokoisessa kaupungissa vuonna 2005 180cm ja salilla käyvä, sosiaalinen mies on voinut tuntea itsensä kovaksi valuutaksi, jos on saanut turvallisen kuplan kasvuympäristöstään.

Monesti alkaessa nostamaan painoja miettii tuhansien toistojen jälkeen, että näkeekö kukaan vartaloani ennen kuin olen vanhus? Ehkä hoitaja sitten kehuu vanhainkodissa. 

Vierailija
70/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vähiten koulutetuissa miehissä on mukana kehitysvammaiset ja muut vastaavat, jotka eivät saa yhtään lasta.

No mutta eikö vähiten koulutettujen naisten "populaatiossa" ole ihan saman verran kehitysvammaisia, kuin vähiten koulutettujen miesten "populaatiossa"?

Ei, kehitysvammaisuus on miehillä yleisempää. Lisäksi heikkolahjaiset naiset ovat alttiimpia hyväksikäytölle ja biologisista syistä heillä on todennäköisemmin lapsia kuin vastaavilla miehillä.

Vierailija
71/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle itselleni älykkyys ei ole seksikästä millään muotoa. Steven Hawkings oli älykäs, mutta en mä häntä olisi panna halunnut. Sehän se näissä miehissä juuri ehkä onkin vikana, että he keskittyvät vääriin asioihin naisia saadakseen. Ihan turha opetella astrofysiikkaa maisteritasolle asti siksi, että olisi naisten mielestä hot. Pitää olla sitä sosiaalisuutta, itsevarmuutta, ulkonäköä ja ehkä vähän sellaista kilpailuhenkisyyttäkin. Ei saa olla luuseri. Nämä miehet myös aina luulee, että se ettei saa naista on sitten vain 100% ulkonäöstä kiinni. Että kun ei tykkää käydä salilla, niin that's it, en voi saada ketään. Mutta kun ei se edes ole siitäkään kiinni. Hintelätkin miehet saa seuraa, kunhan ovat itsevarmoja ja sosiaalisia. Siitä se mun mielestä lähinnä on kiinni. Ulkonäkö tulee vasta noiden jälkeen. Pitää vähän tulla sieltä taru sormusten herrojen maailmasta tähän elävään elämään. Tuossa artikkelissa sanottiin, et

Ai mulla tällaset "itsevarmat" narsistit saa kyllä karvat pystyyn. Juu ei mitään hekoheko isoäänistä lätkäjätkää kiitos.

Vierailija
72/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko pitkiä, tummia ja itsevarmoja?

Vierailija
73/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin vissi ero, tässä maassa hyvätuloisista iso osa on akateemisia, mutta rikkaista suurin osa on kyllä jättänyt koulunsa kesken ja alkaneet liiketoimintaa, ammattiurheiluun jne.

Ei Teemu Selännekään mikään järjen jättiläinen ole vaikka tienasi NHL:ssä satoja miljoonia euroja, eli enemmän kuin bussilastillinen akateemisia tulee koko elämässään tienaamaan.

Vierailija
74/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ja lähipiirin perusteella totta. Esim. minä (nainen) ja 2 veljeäni ollaan kaikki keski-iässä lapsettomia sinkkuja. Vain yksi tosin tietääkseni sellainen, jolla ei ole koko elämän aikana yhtäkään seksikokemustakaan - meistä älykkäin, mutta myös täysraitis mikä on estänyt känniset yhden yön panot. Kaikilla on myös tohtorintutkinto matemaattis-luonnontieteellisiltä aloilta. 

Allekirjoitan myös tuon spontaaniuden puutteen, mitä joku aiemmin kirjoittanut mainitsi. Nuorempana minua esimerkiksi lähestyttiin arjessakin jonkun verran flirttimielessä, koska vaikka en mikään huippukaunis ollut, olin ainakin nuori nainen, hoikka ja isotissinen, pitkät hiukset, sellainen ihan ok näköinen. Mutta en minä osannut heittäytyä tuollaisiin kuvioihin mukaan. Minusta tuntui, että minun täytyisi tutustua toiseen ensin jotenkin kaverina henkinen puoli edellä, ennen kuin voisin tietää kiinnostako flirtti/seksuaalisessa mielessä tämä ihminen ollenkaan. Eli olen varmaan sapioseksuaali - ilman henkistä ja älyllistä synkkausta ei tule minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta, ei vaikka maailman komein mies olisi siinä flirttaamassa.  

No, mulla kyllä nuorena alkoholi muutti tuota asiaa niin, että tuli sentään muutama seksikokemus saatua. Juomalla menin ikään kuin jonkinlaiseen roolileikkiin, jossa esitin sellaista kovasti seksuaalisen naisen roolia, syöjätärtä. Seuraavana päivänä siitä seurasi vain lievä katumus, ja tunne, ettei se seksi nyt niin kovin ihmeellistä ollut. Nyt on pian 20 vuotta kun olen viimeksi seksiä harrastanut. Enkä luultavasti loppuelämässäni harrasta. Tosin eipä se mulle mitään ihmeepää kärsimystä tuota. Eikä tunnetta etten olisi hyväksytty. Kyllä mulla on aina ollut sellainen perusturvallisuuden tunne, että olen ihmisenä ok ja hyväksytty, ihan riippumatta siitä mitä mieltä muut on minusta. Lapsuudenkodista jo peräisin.

Vierailija
75/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttainen ja iloinen bimbo on maailman parasta seuraa. Yleistäen. He eivät murehdi liikoja, eivät ole ilkeitä tai pahantahtoisia, ovat eloisia jotka saavat virtaa muihinkin. Piristävät jo pelkällä olemassa olollaan. Mitä sitten jos ei lue kirjoja, eikä aina ymmärrä ihan kaikkea kerralla jne. Kuka sanoikaan tämän: iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. :)

Vierailija
76/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vähiten koulutetuissa miehissä on mukana kehitysvammaiset ja muut vastaavat, jotka eivät saa yhtään lasta.

Siitä huolimatta koulutus lisää miehen saamaa keskimääräistä lapsimäärää aina kun mennään koulutustasoissa ylöspäin. Myös siis muissa kuin vain ihan kouluttamattomissa.

Totta, mutta korkeakoulutettujen miesten lapsiluku on romahtanut verrattuna siihen mitä se oli 2000-luvun alussa. Muillakin koulutusasteilla se on pienentynyt mutta selvästi vähemmän.

Vierailija
77/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni noista on niitä vastentahtoisesti selibaatissa olevia, ja kuinka moni vain seksittömiä. Meinaan mun kokemus on, että aika usein keskivertoa merkittävästi älykkäille ihmisille seksuaalisuuden merkitys elämässä on selvästi pienempi kuin monelle muulle. Näin ainakin teini-iän ja ihan nuoruuden jälkeen, osalla jo silloinkin. Eli voivat tosiaan olla seksittömiä, mutta se ei ole mikään kärsimys ja kauhea asia. Heitä kiinnostaa analyyttiset ja älylliset asiat ensisijaisesti, he saa niistä enemmän tyydytystä kuin seksistä voisi koskaan saada.

Vierailija
78/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttainen ja iloinen bimbo on maailman parasta seuraa. Yleistäen. He eivät murehdi liikoja, eivät ole ilkeitä tai pahantahtoisia, ovat eloisia jotka saavat virtaa muihinkin. Piristävät jo pelkällä olemassa olollaan. Mitä sitten jos ei lue kirjoja, eikä aina ymmärrä ihan kaikkea kerralla jne. Kuka sanoikaan tämän: iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. :)

Täysin samaa mieltä

T: tuplamaisteri

Vierailija
79/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa seksuaalista markkina-arvoaan voi nostaa yleensä huomattavastikin kovalla työllä mm. liikunta aerobinen & kuntosali sekä laittamalla kehon timmiin kuntoon mm. ruokavalion tuella. Aikaa ja vaivaa tämä vaatii, mutta jos halua on ja pitkäjänteisyyttä on. Kaikki eivät saa markkina-arvoa syntyessään tai elämänpolku vie kauemmas potentiaalista.

Markkina-arvo tuo positiivista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta ja yleensä huomattavasti myös oman sukupuolen edustajilta, joka tietenkin lisää itseluottamusta ja se taas itsevarmuutta mm. subliikkitaitojen muodossa, kokemushan luo varmuutta. Suositun voittajan on helppo hymyillä ja tuoda itseään tykö. 

Se on aina järkytys liikkua korkean markkina-arvon jampan kanssa kahvilassa, kapakassa, festareilla tai vaikka kaupan kassalla, kuinka paljon se komea ulkonäkö kerää huomiota ja antaa vastakaikua, hymyä, keskusteluavauksia, pilkettä silmäkulmassa, en yhtään ihmettele miksi korkean markkina-arvon henkilö tulee itsevarmaksi, subliikiksi, hymyveikoksi ja pääsee paremmille palkoille ja paikoille. Kyse on pitkälti sattumasta eli synnyinlahjasta kuka saa ja kuka ei, mutta vaikket olisi tällainen 8-9-10 henkilö, kropan timmiksi laittaminen treenaamalla & ruokavaliolla parantaa asteikkoa numeron tai useampia.

Vierailija
80/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehen sinkkukaverit aikoo kuulemma pysyäkin sinkkuina, tai avioliiton ulkopuolella. silloin ei menetä puolia tavaroistaan eron tullessa. yh-äidit kuulemma kokonaan ulkona pelistä. kukaan heistä ei suostu toisten lapsia elättämään. aika raaaksi on peli mennyt. panna voi, muttei elättää. siinä lyhyesti nykymiesten asenne. se on kurjat ajat edessä naisväellä.