Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Positiivista päiväkodista =)

05.02.2007 |

Tänään meidän esikoinen sitten vihdoin viimein pääsi aloittelemaan päiväkodissa, on nuo sairastelut siirtäneet aloitusta jo parikin kertaa. Ja siis todella positiivinen mieli tuosta jäi, varsinkin kun olen aika täpinöissäni tuota odtellut. Poju on kuitenkin vielä aika pinei ja mammassa kiinni ;)

Nyt kuitenkin alkoi heti innoissaan tutkia paikkoja ja leluja, leikki pitkän tovin tädin kanssa jne. Todella hyvillä mielin kokoajan, paitsi silloin meinasi itku tulla kun täti ensimmäistä kertaa otti syliin. Onneksi meillä on hyvin aikaa aloitella rauhassa tutustuen, tänäänkin oltiiin vain yksi tunti siellä ja mamma mukana kokoajan, huomenna samat kuviot ja sen jälkeen aletaan pidentämään päiviä ja jättämään äitiä syrjemmälle.

Päiväkodilla oli kivat tilat ja paljon kaikkea mukavaa tarjolla lapsille, hebnkilökuntakin todella sympaattista ja muut lapset olivat jo innoissaan odottaneet Pojun tuloa. Ovat vanhempia (3-5v) ja heistä on niin kiva saada tuollainen pienempi mukaansa. Nyt on jo vahvasti tunne siitä että teimme oikean ratkaisun tämän päivähoidon aloituksen suhteen, tämä on juuri sitä mitä lapsemme tarvitsee kehityksensä tueksi.

Nyt vain jäädään hyvillä mielin odottelemaan huomista :)

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sen perusteella yhä sitä mieltä että kyse on vain äidin mukavuuden halusta ja lapsen tarpeiden käyttämisestä verukkeena?

Vierailija
62/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellehän minä vastasinkin. Mutta kyllähän ap:kin myönsi, että lapsen päivähoitoarvioon vaikutti myös hänen oma tilanteensa.

99

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hänellehän minä vastasinkin. Mutta kyllähän ap:kin myönsi, että lapsen päivähoitoarvioon vaikutti myös hänen oma tilanteensa.

99

Anteeksi, mutta millä lailla myönsin oman tilanteeni vaikuttavan asiaan?

ap ei enää meinaa pysyä kärryillä...

Vierailija
64/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaipa nuo samalla halusivat antaa minullekin jotain hengähdystaukoa" .

Eli myös sinun käytöksesi on vaikuttanut päivähoitosuositukseen.

99

Vierailija
65/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" kaipa nuo samalla halusivat antaa minullekin jotain hengähdystaukoa" .

Eli myös sinun käytöksesi on vaikuttanut päivähoitosuositukseen.

99

Itse olin asiasta eri mieltä, mutta meitä on moneen junaan. Käytöksestäni en tiedä miten se on heidän näkemykseensä vaikuttanut, mutta siis missään vaiheessa en ole ilmaissut että kahden " vauvan" pukeminen ja rattaissa päiväkodille lykkiminen, kolmen tunnin tauko ja taas kotiin hakemaan olisi minulle leppoisampaa kuin kotiin jääminen. Nyt jo puolikauhuissani mietin mitä pukemisrallia tämä tulee olemaan.

Mutta juu, toki kun tuohon lähdetään niin yritän sitten ottaa ilon irti niistä hetkistäni mitä saan vauvan kanssa kaksin viettää. Mutta toivottavasti et ole saanut käsitystä että tämä hoitoonvienti meidän osalta lähtee minun omasta laiskuudestani.

ap

Vierailija
66/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teet sen pukemisen ja lykkimisen joka tapauksessa, koska kiertelette puistoissa ja kerhoissa. Eli mitäs työläämpää tuossa nyt on?

99

Vierailija
67/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uhmaikäinen ja vauva. " Terveen" uhmiksen pukeminen on todennäköisesti työläämpää kuin kehitysvammaisen.

Vierailija
68/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että teet sen pukemisen ja lykkimisen joka tapauksessa, koska kiertelette puistoissa ja kerhoissa. Eli mitäs työläämpää tuossa nyt on?

99

Eli siis voimme lähteä kerhoon vähän myöhempään jos aamu jostain syystä venyy ja kerhosta tai puistosta lähetään kotiin siinä vaiheessa kun meille se sopii. Ja jos on huono päivä niin voidaan vaikka se kerta jättää väliin :D. Samoin jos kuopus tai itse olen sairaana, ei ole mikään pakko lähteä minnekään. Nuo kerhoilut ovat minun itse luomaani lukujärjestystä jonka noudattaminen on myös itsestäni kiinni.

Päiväkotiin poika täytyy viedä tietyllä hetkellä ja hakea sieltä pois toisella. Eli se ei muokkaudu meidän perheen mukaan vain meidän täytyy muokkautua päiväkodin mukaan. Ja lapsi on saatava kuljetettua hoitoon myös niinä päivinä kun myrskyää, joku muu perheenjäsen on kipeänä jne. Siksi koen tuon jotenkin kahlitsevampana ja työläämpänä kuin tuollaisen omaehtoisen kerhoissa juoksemisen.

Mutta yhä kysyn sitä että pidätkö lapsen hoitoonviemistä kahdallani laiskuutena?

ap -vissiin liian paljon tyhmiä juttuja lukeneena jää jankuttamaan

Vierailija
69/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseeni ei siis osaa millään lailla auttaa pukemisessa, edes silloin kun on hyvällä tuulella. Mutta hänellä on kyllä voimia pistää vastaan täysillä. Häntä ei voi jättää hetkjeksikään seisomaan, vaan on aina kannettava rattaisiin. Hän ei osaa pyynnöstä odottaa paikallaan tms (siis vaikka ei kävele niin ryömii silti reipasta kävelyvauhtia).

En tiedä, kokemukseni terveiden tuon ikäisten pukemisesta on varsin heikko :D

Mutta ymmärrän toki että näissä samoissa ongelmissa painivat muutkin. Myös terveiiden lasten vanhemmat joskus valittavat noista pukemisista, itseasiassa useammin kuin näiden erityislasten. siksi se kai on minulle sellaista small talkia, saa kerrankin märistä jostain tuiki tavallisesta asiasta jonka hankaluuden naapurin rouvakin osaa ymmäsrtää... Juu, ei meidän elämä toki noihin pukemisiin kaadu. Liian suuren numeron niistä tässä nostin.

ap

Vierailija
70/126 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, meillä nimenomaan kerhot alkavat täsmälleen, päiväkodeissa on jopa monen tunnin jousto.

Itse olen kuskannut nyt kaksi vuotta esikoista kerhoon (reikäreikä). Siihen tottuu.

99

Vierailija
71/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jaa, meillä nimenomaan kerhot alkavat täsmälleen, päiväkodeissa on jopa monen tunnin jousto.

Itse olen kuskannut nyt kaksi vuotta esikoista kerhoon (reikäreikä). Siihen tottuu.

99

Eli meidän kerhot on ns. avoimia päiväkoteja jotka ovat auki esim kl9-12 ja sinne voi kukin tulla ja jatkaa matkaansa milloin itselle sopii. Päiväkoti on taas tasan 9-12 ja silloin on oltava siellä täsmällisesti. Meidän tapauksessa mitään joustoa ei ole, sillä lasta varten on palkattu oma avustaja juuri tuoksi aikaa.

Mutta juu, varmasti tähänkin tottuu, on sitä totuttu vaikeampiinkin asioihin. Voi olla että kohta en pidä sitä edes millään lailla hankalana, paha sanoa näin etukäteen.

ap

Vierailija
72/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tummetot viitsit näille bimboille selittää? Tuntuu, että mitä tahansa sanot kuinka kärsivällisesti tahansa se väännetään joksikin muuksi saman tien.

huh, huh

Ei täällä kannata tummetot kertoa tällaisesta.

Vierailija
73/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti palstan kirjoittamaton sääntö on kääntää juttu kuin juttu, varsinkin positiivisesti kirjoitettu, siihen että ap:tä syytetään itsekyydestä ja laiskuudesta. Tämä sitten korostuu varsinkin niissä kirjoituksissa jotka käsittelevät sektioa, imetystä tai päivähoitoa. Mutta siis vähän suhteellisuuden tajua voisi silti olla.

Siis jos ihmisellä on alle 2v kehitysvammainen lapsi ja 7kk vauva ja kehitysvammaiselle lapselle suositellaan päivähoitoa 3 tuntia päivässä koska kehityksensä on huomattavasti normaalia jäljessä (ei kävele, ei konttaa, ei puhu ja mitä niitä nyt oli) ja äiti tähän suostuu, kielii teko äidin laiskuudesta ja itsekkyydestä?????????????????? Oletteko siis oikeasti tätä mieltä?

Minusta ei ikinä olisi äidiksi kehitysvammaiselle lapselle eikä kyllä tulisi ikinä mieleenkään syyttää tällaisen lapsen äitiä laiskaksi. Edellisessä raskaudessa kävin lapsivesipunktiossa ja niin aion tehdä seuraavassakin, mikäli mitään kromosomihäiriöä löytyy se on abortin paikka. Olen liian laiska tuollaiseen elämään ja mielipiteeni siitä vain vahvistuu kun lukee miten täällä kyseiseen tilanteeseen päätyneitä lynkataan. Ap:lle onnittelut hyvän päivähoitopaikan johdosta! Muista levätä se aika mitä sen kautta itsellesi saat, olet sen varmasti ansainnut.

Vierailija
74/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap sai sen paikan itsensä takia, ei lapsen.

Vierailija
75/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 ei kyllä ole tuota mieltä. Mutta kylläkin suo ap:lle mielellään sen lepohetken minkä hän lapsen päivähoidon myötä saa.

Mutta 113 on siis sitä mieltä ettei kehitysvamma ole pätevä syy lapsen päivähoidolle? Toivottavasti et saa koskaan sairaita lapsia kun kerran olet noin valmis sysäämään heidän tarpeensa syrjään.

Pidätkö todellakin ap:ta laiskana ja itsekkäänä? Mikäli pidät, jatkokysymys kuuluu että pidätkö myös itseäsi? Ja miten itse toimisit hänen tilanteessaan?

112

Vierailija
76/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen päivähoidolle koskaan olemassa perusteltua syytä? Siis sellaista että se ei johtuisi äidin mukavuudenhalusta, itsekkyydestä tai laiskuudesta?

Pitäisikö päivähoito kieltää kokoneen, myös töissäkäyvien vanhempien yli 3v lapsilta?

112

Vierailija
77/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato mitä kello on. et kai oikeasti kuvittele tähän aikaan saavasi täältä mitään järkevää vastausta?

Vierailija
78/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska _hän_ oli mielestäsi paikan ansainnut. Kyllä se on silloin täysin selkeästi sanottu, että sinun mielestäsi paikka tuli ap:n edun vuoksi, ei lapsen.

113

Vierailija
79/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien työssäkäynti, eivät lasten tarpeet. Sitä ei ole todellakaan kehitettykään muuhun kuin säilytykseen/perushoitoon siksi ajaksi, kun vanhemmat ovat töissä.

113

Vierailija
80/126 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilmeisesti palstan kirjoittamaton sääntö on kääntää juttu kuin juttu, varsinkin positiivisesti kirjoitettu, siihen että ap:tä syytetään itsekyydestä ja laiskuudesta. Tämä sitten korostuu varsinkin niissä kirjoituksissa jotka käsittelevät sektioa, imetystä tai päivähoitoa. Mutta siis vähän suhteellisuuden tajua voisi silti olla.

Siis jos ihmisellä on alle 2v kehitysvammainen lapsi ja 7kk vauva ja kehitysvammaiselle lapselle suositellaan päivähoitoa 3 tuntia päivässä koska kehityksensä on huomattavasti normaalia jäljessä (ei kävele, ei konttaa, ei puhu ja mitä niitä nyt oli) ja äiti tähän suostuu, kielii teko äidin laiskuudesta ja itsekkyydestä?????????????????? Oletteko siis oikeasti tätä mieltä?

Minusta ei ikinä olisi äidiksi kehitysvammaiselle lapselle eikä kyllä tulisi ikinä mieleenkään syyttää tällaisen lapsen äitiä laiskaksi. Edellisessä raskaudessa kävin lapsivesipunktiossa ja niin aion tehdä seuraavassakin, mikäli mitään kromosomihäiriöä löytyy se on abortin paikka. Olen liian laiska tuollaiseen elämään ja mielipiteeni siitä vain vahvistuu kun lukee miten täällä kyseiseen tilanteeseen päätyneitä lynkataan. Ap:lle onnittelut hyvän päivähoitopaikan johdosta! Muista levätä se aika mitä sen kautta itsellesi saat, olet sen varmasti ansainnut.

Missä vaiheessa kirjoitin että ap on päivähoitopaikan ansainnut tai että se lähtisi hänen tarpeistaan?

Kirjoitin että lapsi nyt jo ihan maallikonkin korvaan kuulostaa tarvitsevan tuota hoitoa ihan phjaten hänen diagnoosinsa ja kehtyksensä kulkuun ja kun sitä vielä lapsen kuntoutuksessa työskentelevät hänelle suosittelevat. Eli äiti tässä toimii selkeästi lapsensa parhaaksi ja kummastelin miten joku voi tuollaisessa tilanteessa vääntää syyksi äidin mukavuudenhaluan tai laiskuuden.

Viimeisessä lauseessa kirjoitin "

Muista levätä se aika minkä sen kautta itsellesi saat, olet sen varmasti ansainnut" . Sanavalintaa olisi toki voinut hioa, mutta ideana oli se että kun äiti nyt vie lapsensa päivähoitoon hänelle jää muutama tunti päivässä aikaa ilman erityistarpeista lasta. toivon että hän käyttää tämän ajan todellakin lepäämiseen, sillä hänen arkesna on varmasti moninkertaisesti raskaampaa kuin minulla tai sinulla tai 98%:lla muista tämän palstan mammoista.

Syy miksi itse en vammaista lasta voisi synnyttää on juuri siinä että olen nähnyt useita ap:n kaltaisia erityislastenäitejä jotka haluavat tehdä kaiken lapsensa eteen ja lopulta uupuvat taakan alle. On ennen kaikkea lasten etu, tässä tilanteessa molempien lasten, että äiti lepää jä kerää voimia sen hetken mitä lapsen kuntoutuksen myötä hänelle suodaan. Toivoin siis että äiti käyttää tuon ajan lepäämiseen tai vauvan kanssa oleiluun, eikä rehki mitään turhaa. Työt ei kyllä maailmasta katoa, mutta oma terveys ja jaksaminen voi kadota.