Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä
Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.
Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.
Kommentit (842)
Teitä ei haittaa kärsimys lainkaan, koska se ei teidän mieliinne tule. Reilua Jumalalta, kiduttaa teidän rakkaitanne katseilta piilossa. Voisi sanoa jopa yleväksi.
Sellainen seikka minua kiinnostaa, että kun Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, miksi hän ei anna minun nukkua? Sehän on relevantti kysymys, koska Jumala kyllä näkee, kuinka paljon unettomuudestani kärsin. Hän kaikkivaltiaana voisi sen sekunnin murto-osassa muuttaa, mutta jostakin syystä hänellä ei kiinnosta lainkaan kärsimiseni. Onko niin, että hän ei halua minulla olevan virtaa ja toimeliaisuutta vai eikö hänellä vaan tippaakaan kiinnosta? Minähän en ole itse päättänyt tänne syntyä, vaan uskontojen mukaan Jumalan tahdosta. En minä olisi tullut tällaiseen. Mitä kiksejä Julle tästä saa? Mikä sinut saa ajattelemaan, ettei hän ole sadisti, koska voisi silmänräpäyksessä poistaa tuskan ja kärsimyksen, mutta ei tee mitään?
Mikä oli pointtina kaikki sairaudet luoda? Koska kaikki on Jumalan luomaa, hän on siis tarkoittanut isorokon ihmisiä kiusaamaan ja syövät tappamaan. Miksi noin? Eikö tämä ole aika julmaa?
Vierailija kirjoitti:
Teitä ei haittaa kärsimys lainkaan, koska se ei teidän mieliinne tule. Reilua Jumalalta, kiduttaa teidän rakkaitanne katseilta piilossa. Voisi sanoa jopa yleväksi.
Sellainen seikka minua kiinnostaa, että kun Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, miksi hän ei anna minun nukkua? Sehän on relevantti kysymys, koska Jumala kyllä näkee, kuinka paljon unettomuudestani kärsin. Hän kaikkivaltiaana voisi sen sekunnin murto-osassa muuttaa, mutta jostakin syystä hänellä ei kiinnosta lainkaan kärsimiseni. Onko niin, että hän ei halua minulla olevan virtaa ja toimeliaisuutta vai eikö hänellä vaan tippaakaan kiinnosta? Minähän en ole itse päättänyt tänne syntyä, vaan uskontojen mukaan Jumalan tahdosta. En minä olisi tullut tällaiseen. Mitä kiksejä Julle tästä saa? Mikä sinut saa ajattelemaan, ettei hän ole sadisti, koska voisi silmänräpäyksessä poistaa tuskan ja kärsimyksen, mutta ei tee mitään?
Mikä oli pointtina kaikki sairaud
Kysyhän Paavalikin ja aneli että Jumala ottaisi häntä vaivanneen terveysongelman pois. Lue se vastaus.
Kuule, Jumala haluaa antaa meillee niin paljon enemmän kuin vain tyytyväisyyden maailmassa. Hän haluaa antaa sinulle elämän ja yltäkylläisyyden. Tämä maailma tarjoaa kaikkea mikä kohta tuhoutuu.
Minullakin muuten on terveysongelmia riesana. Mutta kohta hyppelen kuin vasikat kesälaitumelle.
Ei Jumala ketään kiduta. Kadotuksessa olevat ihmiset kituvat omissa synneissään ja sen tiedon takia, että kaikki se kärsimys olisi ollut täysin helposti estettävissä.
Jeesus tuli sovittamaan ja kärsi synnit puolestamme. Jos se ei kelpaa jollekin, hän joutuu sitten elämään sen asian kanssa ja kärsimään itse niistä synneistään.
Ei niin ylpeä pidä olla, että jättää tarttumatta ilmaiseen pelastukseen.
Taivaassa on mukava juoda viiniä siis jeesuksen "verta" ja leijjua... Jos et halua taivaaseen niin tee se jo täällä?
Hieman ehtoollis viiniä ja homma etenee ;)
No mikä se Jumalan tahto on?
Että kohtelee orjaansa hyvin ja pitää vain muutaman jalkavaimon? Kertokaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pointtina kaikki sairaud
Ei sairauksia "luotu". Ne tulivat, kun ihminen teki synnin ja muuttui kuolevaiseksi. Kärsimys ajaa ihmisen usein Jumalan luokse. Mutta ei valitettavasti edes kärsimys aina niin tee jokaisen ihmisen kohdalla, vaikka Jumala itse niin haluaisi.
Hänen tahtonaan on ensisijaisesti pelastaa ihminen kadotukselta, eikä parantaa ihmistä. Joskus hän kuitenkin voi myös parantaa ihmisen. Hän myös saattaa olla parantmatta, jos hän näkee, ettei ihminen senkään jälkeen halua tulla hänen luokseen ja pelastua, vaikka saisi terveydenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole erityisen vakuuttunut luomiskertomuksen todenperäisyydestä. Kaikilla uskonnoilla ja kansoilla ylipäätään on vastaavat tarinansa maailman synnystä ym. Eihän nämä mitään ainutlaatuisia ja ihmeellisiä juttuja ole.
Eikö se että samasta kerrotaan monissa eri kulttuureissa vain vahvista asiaa? Siis että maailma tosiaan on luotu.
Minkähänlainen paikka se taivas mahtaa olla? Ehkä nykyihmistä ei hirveästi houkuttele se mitä ihailtiin 2000 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Se että uskoo evankeliumin, ottaa siis syntien sovituksen vastaan ja tekee parannuksen pahoista teoistaan.
Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä. Jumala sanoi Adamille että tämä kuolisi jos ei tottelisi hänen käskyjään. Missään kohtaa ei ole puhe helvettiin joutumisesta.
En ole erityisen vakuuttunut luomiskertomuksen todenperäisyydestä. Kaikilla uskonnoilla ja kansoilla ylipäätään on vastaavat tarinansa maailman synnystä ym. Eihän nämä mitään ainutlaatuisia ja ihmeellisiä juttuja ole.
Raamatun tarkoitus onkin, että ihminen löytäisi yhteyden Jumalaan ja pelastuisi, eikä niinkään se, että hän ensisijaisesti uskoisi esim. luomiskertomukseen.
Helvetti taitaa olla lopulta yhtä heikolla pohjalla kuin monet muutkin uskovien puheet. Jossain vaiheessa tälläinen oppi on syntynyt ja tullut osaksi kristinuskoa.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan tahto on että uskot. M*rhaa kenet haluat. R*!skaa kenet haluat. Varasta mitä haluat. Petä, manipuloi ja valehtele. Sillä ei ole väliä. Kunhan uskot. Sitten pääset hyvässä seurassa taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun tarkoitus onkin, että ihminen löytäisi yhteyden Jumalaan ja pelastuisi, eikä niinkään se, että hän ensisijaisesti uskoisi esim. luomiskertomukseen.
Ai sekö se tarkoitus nykyään on? Luulen että 1000 vuotta sitten standardit oli erit. No mutta Jumalan tahto on muuntuva käsite.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen paikka se taivas mahtaa olla? Ehkä nykyihmistä ei hirveästi houkuttele se mitä ihailtiin 2000 vuotta sitten.
Taivas ei ole kuin väliaikainen paikka niiden ihmisten hengille, jotka ovat kuolleet tästä ajasta Jeesukseen uskovina. Lopullinen päämäärämme on ylösnousemus eli uusi ruumis ja uusi elämä uudistetun maan päällä. Paratiisiajat siis palautetaan maan päälle, mutta tässä uudessa maassa tulevat asumaan vain ne, jotka ovat luopuneet synnistä ja haluavat elää Jumalan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivas ei ole kuin väliaikainen paikka niiden ihmisten hengille, jotka ovat kuolleet tästä ajasta Jeesukseen uskovina. Lopullinen päämäärämme on ylösnousemus eli uusi ruumis ja uusi elämä uudistetun maan päällä. Paratiisiajat siis palautetaan maan päälle, mutta tässä uudessa maassa tulevat asumaan vain ne, jotka ovat luopuneet synnistä ja haluavat elää Jumalan yhteydessä.
Niin, koskas tämä tapahtuikaan? Kaikki maailmanlopun ennusteet ovat toistaiseksi jääneet toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti taitaa olla lopulta yhtä heikolla pohjalla kuin monet muutkin uskovien puheet. Jossain vaiheessa tälläinen oppi on syntynyt ja tullut osaksi kristinuskoa.
Jeesushan varoitti kadotuksesta useaan otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä. Jumala sanoi Adamille että tämä kuolisi jos ei tottelisi hänen käskyjään. Missään kohtaa ei ole puhe helvettiin joutumisesta.
Kadotus on ns. toinen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sekö se tarkoitus nykyään on? Luulen että 1000 vuotta sitten standardit oli erit. No mutta Jumalan tahto on muuntuva käsite.
Jumalan liitot ovat vaihtuneet ja niiden sisällöt. Jumalan tahto on aina se, minkä hän ilmoittaa ihmisille. Aina on kuitenkin ollut vaatimus parannuksentekoon ja uskoon, vaikka muut asiat ovatkin vaihdelleet.
Kun Jeesus tuli, uusi liitto on edellyttänyt parannuksentekoa kaikilta maailman ihmisiltä, koska Jumala on säätänyt tilipäivän, jolloin hän tuomitsee kaikki synnit. Hän ei siis ole luvannut katsoa ihmiskunnan syntejä enää tuomiopäivää pidemmälle. Hän on päättänyt, ettei sen jälkeen enää armahda syntisiä.
Kipeä asia, helvettiä ei toivoisi kenellekään. Ainoastaan se on pieni lohtu, että jotkut ihmiset haluavat sinne. Mutta sitten ne, jotka vain ajelehtivat..