Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, selittäkää yksi asia taivaaseen pääsystä

Vierailija
31.07.2024 |

Jos taivaaseen pääsevät vain Jumalaan uskovat, niin tulisin todennäköisesti olemaan siellä ilman ketään läheisiä ihmisiäni. Miksi toivoisin sinne pääsyä, jos en saisi tavata siellä rakkaitani? Olen aina kokenut ajatuksen jälleennäkemisestä lohdullisena, mutta eihän mitään jälleennäkemistä ole tulossa, koska läheiseni eivät ole uskossa ja todennäköisesti elävät muutenkin sellaista elämää jota ei katsota kristilliseksi. Olisin siis joutumassa eroon kaikista rakkaimmista ihmisistäni.

Voisiko joku uskova avata tätä asiaa? Kysymys on aitoa pohdintaa ilman pilkallisuutta, olen etsikkovaiheessa ja yritän ymmärtää.

Kommentit (842)

Vierailija
801/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä ei haittaa kärsimys lainkaan, koska se ei teidän mieliinne tule. Reilua Jumalalta, kiduttaa teidän rakkaitanne katseilta piilossa. Voisi sanoa jopa yleväksi.

Sellainen seikka minua kiinnostaa, että kun Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, miksi hän ei anna minun nukkua? Sehän on relevantti kysymys, koska Jumala kyllä näkee, kuinka paljon unettomuudestani kärsin. Hän kaikkivaltiaana voisi sen sekunnin murto-osassa muuttaa, mutta jostakin syystä hänellä ei kiinnosta lainkaan kärsimiseni. Onko niin, että hän ei halua minulla olevan virtaa ja toimeliaisuutta vai eikö hänellä vaan tippaakaan kiinnosta? Minähän en ole itse päättänyt tänne syntyä, vaan uskontojen mukaan Jumalan tahdosta. En minä olisi tullut tällaiseen. Mitä kiksejä Julle tästä saa? Mikä sinut saa ajattelemaan, ettei hän ole sadisti, koska voisi silmänräpäyksessä poistaa tuskan ja kärsimyksen, mutta ei tee mi

Eli olivatko sairaudet ennen Jumalaa? Ovatko sairaudet siis tavallaan jumalan kaltainen entiteetti? Mistä ne tulivat, jollei Jumala niitä luonut?  

Vierailija
802/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se Jumalan tahto on?

Että kohtelee orjaansa hyvin ja pitää vain muutaman jalkavaimon? Kertokaa

Jumalan tahto on että uskot. M*rhaa kenet haluat. R*!skaa kenet haluat. Varasta mitä haluat. Petä, manipuloi ja valehtele. Sillä ei ole väliä. Kunhan uskot. Sitten pääset hyvässä seurassa taivaaseen.

Tällaisia vitsailijoita ja pilkkaajia oli jo Paavalin aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen vakuuttunut luomiskertomuksen todenperäisyydestä. Kaikilla uskonnoilla ja kansoilla ylipäätään on vastaavat tarinansa maailman synnystä ym. Eihän nämä mitään ainutlaatuisia ja ihmeellisiä juttuja ole.

Raamatun tarkoitus onkin, että ihminen löytäisi yhteyden Jumalaan ja pelastuisi, eikä niinkään se, että hän ensisijaisesti uskoisi esim. luomiskertomukseen.

Ai sekö se tarkoitus nykyään on? Luulen että 1000 vuotta sitten standardit oli erit. No mutta Jumalan tahto on muuntuva käsite.

Jumalan liitot ovat vaihtuneet ja niiden sisällöt. Jumalan tahto on aina se, minkä hän ilmoittaa ihmisille. Aina on kuitenkin ollut vaatimus parannuksentekoon ja uskoon, vaikka muut asia

Mutta eikö ennen "tilipäivää" tehdyt synnit kuitannut Jeesus kristillä? Vai miksi se kuoli?

Vierailija
804/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kaikkitietävä jumala salli tämän tapahtua?".

Omenoita ja puhuvia käärmeitä. Tarina on kovin lapsellinen. Ainahan ihmiset ovat keksineet erilaisia myyttejä ja tarinoita selvittääkseen miksi elämä on sellaista kuin se on ja miksi asiat meni niin kuin meni.

Luomiskertomus ei olekaan mikään ihmisten keksimä myytti, vaan kuvaus tapahtuneesta. Varmasti varsin kuvaennolinen sovitus, mutta pääpointtihan on, että Luoja loi. Tiedemiehet kiistelköön sitten yksityiskohdista. 

Tiedemiehet eivät kiistele mielikuvitusolennon tekemisistä.

Vierailija
805/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen vakuuttunut luomiskertomuksen todenperäisyydestä. Kaikilla uskonnoilla ja kansoilla ylipäätään on vastaavat tarinansa maailman synnystä ym. Eihän nämä mitään ainutlaatuisia ja ihmeellisiä juttuja ole.

Raamatun tarkoitus onkin, että ihminen löytäisi yhteyden Jumalaan ja pelastuisi, eikä niinkään se, että hän ensisijaisesti uskoisi esim. luomiskertomukseen.

Ai sekö se tarkoitus nykyään on? Luulen että 1000 vuotta sitten standardit oli erit. No mutta Jumalan tahto on muuntuva käsite.

Se se tarkoitus oli kuule jo 2000 vuotta sitten, eikä Jumalan tahto ole siitä miksikään  muuttunut. 

Vierailija
806/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen paikka se taivas mahtaa olla? Ehkä nykyihmistä ei hirveästi houkuttele se mitä ihailtiin 2000 vuotta sitten.

Taivas ei ole kuin väliaikainen paikka niiden ihmisten hengille, jotka ovat kuolleet tästä ajasta Jeesukseen uskovina. Lopullinen päämäärämme on ylösnousemus eli uusi ruumis ja uusi elämä uudistetun maan päällä. Paratiisiajat siis palautetaan maan päälle, mutta tässä uudessa maassa tulevat asumaan vain ne, jotka ovat luopuneet synnistä ja haluavat elää Jumalan yhteydessä.

Niin, koskas tämä tapahtuikaan? Kaikki maailmanlopun ennusteet ovat toistaiseksi jääneet toteutumatta.

Tarkoitus on herätellä ihmisiä heidän oman elämänsä lopun suhteen!!! Tämä maailmanaika sitten joko ehtii tai ei ehdi loppua sen aikana. Tämä nykyinen maailmanaika ja maailmanmeno päättyy Jeesuksen paluuseen.

Vierailija
807/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahto on että uskot. M*rhaa kenet haluat. R*!skaa kenet haluat. Varasta mitä haluat. Petä, manipuloi ja valehtele. Sillä ei ole väliä. Kunhan uskot. Sitten pääset hyvässä seurassa taivaaseen.

Ai eikö murhamies pääse taivaaseen jos tunnustaa Kristuksen Herraksi? Vankiloissa on paljon jengiä, jotka laskevat tämän varaan.

Vierailija
808/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenoita ja puhuvia käärmeitä. Tarina on kovin lapsellinen. Ainahan ihmiset ovat keksineet erilaisia myyttejä ja tarinoita selvittääkseen miksi elämä on sellaista kuin se on ja miksi asiat meni niin kuin meni.

Luomiskertomus ei olekaan mikään ihmisten keksimä myytti, vaan kuvaus tapahtuneesta. Varmasti varsin kuvaennolinen sovitus, mutta pääpointtihan on, että Luoja loi. Tiedemiehet kiistelköön sitten yksityiskohdista. 

Kyllähän tiedemiehet tutkivat ja joskus kiistelevät juurikin Jumalan luoman luomakunnan mekanismeista ja periaatteista. 

Vierailija
809/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan liitot ovat vaihtuneet ja niiden sisällöt. Jumalan tahto on aina se, minkä hän ilmoittaa ihmisille. Aina on kuitenkin ollut va

Kuittasi. Mutta se pitää uskossa ottaa vastaan, hyväksyä Jeesus omien syntien sovittajaksi. Ei riitä, että vain tietää asiat. Elämän tulee muuttua uudestisyntymän kautta Jumalan tahdon mukaiseksi, jossa Pyhä Henki saa opettaa ihmistä sen jälkeen, kun on synnit pyydetty ja saatu omalla kohdalla anteeksi. Pitää siis kääntyä pois synneistään eli tehdä parannus.

Vierailija
810/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö murhamies pääse taivaaseen jos tunnustaa Kristuksen Herraksi? Vankiloissa on paljon jengiä, jotka laskevat tämän varaan.

Lue Luukkaan evankeliumi ja Paavalin kirje Roomalaisille, niin löydät vastauksen. 

Vierailija
811/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta kuoli äskettäin suht läheinen sukulainen, joka ei tietääkseni ole uskossa kuollut. Itse olen uskova ja se otti koville ajatella häntä jossain vaivan paikassa. Mutta kun päivät ja yöt vatvoin asiaa, Jumala loputa palautti rauhan sydämeeni. Tämä vakuutti minut siitä, että emme tule kadotukseen joutuvia kaipaamaan. Emmehän me muuten pystyisi omasta hyvästä osastamme edes nauttimaan.

Onneksi Jumala on kuitenkin tehnyt minulle tiettäväksi, että omasta ydinperheestäni kaikki tulevat aikanaan kyllä pelastumaan.

Pelastus on kallisarvoisin asia, mitä ihminen voi saada osakseen, koska se osa kestää ikuisesti, kuten kestää kadotuskin. Ei siis pidä kulkea oman pelastumismahdollisuutensa ohi.

Kipeä asia, helvettiä ei toivoisi kenellekään. Ainoastaan se on pieni lohtu, että jotkut ihmiset haluavat sinne. Mutta sitten ne, jotka vain ajelehtivat

Sinua jotenkin lohduttaa, että joku haluaa ikuiseen kärsimykseen? Oletko ihan terve? Uskosi estää jollakin tavalla tuntemasta myötätuntoa eri tavalla uskovia kohtaan.

Vierailija
812/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskovaisten pitäisi selittää yhtään mitään?

Vierailija
813/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta kuoli äskettäin suht läheinen sukulainen, joka ei tietääkseni ole uskossa kuollut. Itse olen uskova ja se otti koville ajatella häntä jossain vaivan paikassa. Mutta kun päivät ja yöt vatvoin asiaa, Jumala loputa palautti rauhan sydämeeni. Tämä vakuutti minut siitä, että emme tule kadotukseen joutuvia kaipaamaan. Emmehän me muuten pystyisi omasta hyvästä osastamme edes nauttimaan.

Onneksi Jumala on kuitenkin tehnyt minulle tiettäväksi, että omasta ydinperheestäni kaikki tulevat aikanaan kyllä pelastumaan.

Pelastus on kallisarvoisin asia, mitä ihminen voi saada osakseen, koska se osa kestää ikuisesti, kuten kestää kadotuskin. Ei siis pidä kulkea oman pelastumismahdollisuutensa ohi.

Kipeä asia, helvettiä ei toivoisi kenellekään. Ainoastaan se on pieni lohtu, että jotkut ihmiset hal

Sinua jotenkin lohduttaa, että joku haluaa ikuiseen kärsimykseen? Oletko ihan terve? Uskosi estää jollakin tavalla tuntemasta myötätuntoa eri tavalla uskovia kohtaan.

Eikös se mene silloin niin kuin henkilö itse on tahtonut, kun kadotukseen haluava joutuu lopuksi kadotukseen?

Eri

Vierailija
814/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä odotellessa me kadotetut saamme hengailla kiirastulessa Tutankhamonin, Sokrateen, Buddhan, viikinkien  ja lähes kaikkien thaimaalaisten kanssa? 

Vierailija
815/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jumala ketään kiduta. Kadotuksessa olevat ihmiset kituvat omissa synneissään ja sen tiedon takia, että kaikki se kärsimys olisi ollut täysin helposti estettävissä.

Jeesus tuli sovittamaan ja kärsi synnit puolestamme. Jos se ei kelpaa jollekin, hän joutuu sitten elämään sen asian kanssa ja kärsimään itse niistä synneistään.

Ei niin ylpeä pidä olla, että jättää tarttumatta ilmaiseen pelastukseen.

Miksi jumala piileskelee, eikä tuo itseään ilmi kaikille? Kaikki uskoisivat häneen, eikä ketään tarvitsisi heittää helvettiin.

Vierailija
816/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue Luukkaan evankeliumi ja Paavalin kirje Roomalaisille, niin löydät vastauksen. 

Ei mulla ole raamattua. Sulla on, joten eikö sun duuni kristittynä ole auttaa mua löytämään Jumala?

Vierailija
817/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä odotellessa me kadotetut saamme hengailla kiirastulessa Tutankhamonin, Sokrateen, Buddhan, viikinkien  ja lähes kaikkien thaimaalaisten kanssa? 

Ei kai kadotukseen joutuvia kiirastuleen laiteta? Jos siis kyseistä katolilaisen kirkon keksintöä nyt edes olisi. 

Vierailija
818/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää parannus tekemättä, ei auta, vaikka kuinka Jeesustelisi. Murhamiehen on siis myös lakattava pahasta elämäntyylistään ja oltava aidosti katuvainen siitä, että on sellaista aiemmin tehnyt.

Vierailija
819/842 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kadotukseen joutuvia kiirastuleen laiteta? Jos siis kyseistä katolilaisen kirkon keksintöä nyt edes olisi. 

Eli missä esim. Sokrates ja lähes kaikki kuolleet japanilaiset on nyt?

Vierailija
820/842 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedemiehet kuitenkin himoitsee sitä etupulpetin tyttöä. Tytöt uskoo sokeasti opettajaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme