Minulla on teille tädeille nyt kauhea asia kerrottavana: ihmiset eivät käytä enää kukkaroa
Koska puhelimella/kellolla voi maksaa kaiken ja hoitaa kaikki asiat.
Kommentit (137)
En ole kukkaroa koskaan omistanut, ainoastaan muutaman kerran rahaa nostanut moisesta käsketysti.
minä ainakin käytän kukkaroa edelleen, toisinaan lompakko on mukana. meidän pikkukaupasta käyn usein ostamassa jonkun viiden euron tarjouksen, tai kahden euron tarjouksen ja kun siellä on jono ja myyjää tuntee minut, niin usein vain kävelen jonon ohi, näytän myyjälle ostostani ja jätän kolikon hälle kassan päälle ja katson kysyvästi, että käykö tämä? hän nyökkää ja kävelen kaupasta ulos. kukaan ei närkästy edes ja myyjä on iloinen, kun en jäänyt jonoa pidentämään: hän voi lyödä ostokseni kassaan sitten, kun jono on purettu.
lompakkoon sitten mahtuu kännykkäkin, sekä erilaisia kortteja varmuuden vuoksi. esim. viimeisellä junareissulla ei yhden pankin kortti toiminut, ei saatu verkkoyhteyttäkään, jotta olisin kännyllä maksanut, mutta toisen pankin kortti toimi sitten.
yhdellä reissulla minut ryöstettiin ja vaadittiin antamaan lompakko. annoin sen mukisematta. Tosin se oli tyhjä, oli vaan vahingossa jäänyt mukaan ja ryöstäjä ilmeisesti kaupan kassajonossa näki sen lompakon laukussani ja teki ikävän virheoletuksen ;D
Joo ja sitten kun puhelin hajoaa niin ei ole rahaa ostaa uutta, et pääse mihinkään ja täällä peräkylillä kun asuu niin ei pääsisi edes bussilla pois. Et saa edes henkilöllisyyttäsi todistettua, katoat täysin.
Minä käytän kukkaroa, missä säilytän käteistä ja pankki- ja etukortteja. En omista älypuhelinta enkä älykelloa. N36
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän koska mun kukkaro on niin söpö.
Kyllä minäkin käytän mutta isot jäävät käyttämättä koska ei ole oikein niitä kortteja tai käteistä samalla tavalla kuin ennen.
No hohhoi taas. Siellä itkee joku, jonka mielestä ruokakaupatkin on kohta turhia, aina voi woltata. Miten sitten suu pannaan, kun itänaapurin vesselit vähän häiriköivät tietoliikennejärjestelmiä eikä netti toimikaan. Siinä ei paljon mobilepaylla ja pivolla fleksata. Minulla kotivaraan kuuluu myös käteinen. Etenkin euron ja kahden euron kolikoita on reilusti, myös pikkuseteleitä ja muitakin kolikoita.
Eipä ole vielä lompakolle mitään tullut, vaikka on lattialle pudonnutkin.
Puhelimia sen sijaan on mennyt parikin.
No mitäs ne nuoret sitten tekee, jos täti antaa heille 300 euroa rahaa seteleinä tai kolikoina?
Sinne kelloonko ne työnnetään?
Minä luulin, että rannekello on jo historiaa. No nyt se onkin tullut takaisin ja se on älykello.
No niin, siis ne nuorethan ei sitä tädin rahaa ota vastaan, joten me tätöset saimmekin jo viimein käyttää omat rahamme ihan omiin menoihimme. Jippii!
Vierailija kirjoitti:
No mitäs ne nuoret sitten tekee, jos täti antaa heille 300 euroa rahaa seteleinä tai kolikoina?
Sinne kelloonko ne työnnetään?
Minä luulin, että rannekello on jo historiaa. No nyt se onkin tullut takaisin ja se on älykello.
No niin, siis ne nuorethan ei sitä tädin rahaa ota vastaan, joten me tätöset saimmekin jo viimein käyttää omat rahamme ihan omiin menoihimme. Jippii!
taskuun tai laukkuun, tai käynnykkäkoteloon
Kukkaroon ei mahdu kortit, mulla on lompakko, siihen mahtuu kolikot, setelit, kortit ym tarpeelliset. Puhelin on käsilaukussa
kerran poliisit kävivät minulla kotona, kun oli murtauduttu. piti katsoa mitä on viety. lähdin tietysti ensin etsimään käteispaikkaani, otin sen esiin ja katsoin, että kaikki käteiset ainakin tallessa. tuossa vaiheessa poliisi pyysi nähdä sitä, pyrotteli vähän käsissään ja sanoi, että ei olisi ikinä uskonut tai osannut ajatella, että tuolla voi olla käteistä, että hyvä piilo. Olen käyttänyt samaa käteispaikkaani aina myös matkoilla mukana, ei kukaan siitä oikeasti osaa arvatakaan, että sisältää käteistä.
Itsellä kolme teiniä. Kaikilla on lompakot.
Yleensä teineillä on mukana vaan puhelin ja kortti sekä joku seteli puhelimen kotelossa mukana. Mutta kotona on ne mummojen, tätien ym antamat, plus pikkutöistä saadut rahat lompakossa(4h yrittäjiä ja monet vanhemmat asiakkaat haluavat maksaa käteisellä yrityksen palvelut). Sieltä ottavat aina välillä mukaan kun tietävät tarvivansa käteistä esim ostavat auton osia ym käytettyä tavaraa niin usein myyjät ottavat mielellään käteistä. Myös kokonaisia autoja (harrasteautoja) ovat ostaneet käteisellä. Ja ikää tosiaan 16-20v.
Ehkä ap oppii että hän ei tiedä eikä voi määräillä kaikkien nuorten tekemisiä.
Naurattaa kun monta kymmentä seniiliä mummoa tuli heti paikalle tuohtuneena.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun monta kymmentä seniiliä mummoa tuli heti paikalle tuohtuneena.
Mä en oikein usko, että sua naurattaa. Ennemmin kieriskelet lattialla ja kiukuttelet.
Vierailija kirjoitti:
Oon "vasta" 30v ja rakastan fyysisiä kortteja, rahaa ja lompakoita. Niin kauan kuin vaan pystyn niin välttelen puhelimella maksamista kaupassa. Veetuttaa kun kaikki on nykyään vaan kännykässä, sitten oot heti kusessa jos se hajoaa tai katoaa.
Minäkin rakastan vinyylilevyjä, erityisesti moniäänitteitä, Toscanini ym😍
Pidän aina käteistä mutta siolti jos on sähkökatkos niin ei silläkään voi maksaa koska kasat ei toimi, koska tähän tehfään korjaus.
Ennen maksettiin vaikka ei ollut sähköjä.
Vierailija kirjoitti:
No hohhoi taas. Siellä itkee joku, jonka mielestä ruokakaupatkin on kohta turhia, aina voi woltata. Miten sitten suu pannaan, kun itänaapurin vesselit vähän häiriköivät tietoliikennejärjestelmiä eikä netti toimikaan. Siinä ei paljon mobilepaylla ja pivolla fleksata. Minulla kotivaraan kuuluu myös käteinen. Etenkin euron ja kahden euron kolikoita on reilusti, myös pikkuseteleitä ja muitakin kolikoita.
Näetkö hintalaput niissä tavaroissa siellä Prismassa? Et kuule saa mitään ostettua kun yhteydet on poikki. Kassakone edes ei avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Mä oon sit varmaan apina
T. KukkahattutätiJa käteisellä maksaminen loppuu parin vuoden sisään.
Minä maksan aina kaupassa ja missä mahdollista käteisellä, en halua että pankissa näkyy kaikki ostokseni.
Minä ainakin käytän koska mun kukkaro on niin söpö.