Minulla on teille tädeille nyt kauhea asia kerrottavana: ihmiset eivät käytä enää kukkaroa
Koska puhelimella/kellolla voi maksaa kaiken ja hoitaa kaikki asiat.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Kukkaroa käytetään ja sitä kannetaan mukana perstaskussa yhdessä kamman kanssa.
Mun isällä oli just noin, kun mä olin lapsi! Kampa oli teräskampa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään. Mä oon sit varmaan apina
T. KukkahattutätiJa käteisellä maksaminen loppuu parin vuoden sisään.
Se olisi varmaan Kremlin unelma, niin voisivat jäädyttää varat
Tunnen myötähäpeää kun aikuinen maksaa jollain teinisovelluksella.
Teinit eivät tarvitse kukkaroa tai lompakkoa tietenkään kun eivät ole vielä oikeita aikuisia. Kyllä se lompakko alkaa sitten tuntua kivalta sullekin kun ikää tulee. ;D
En ihaile nykymenoa. Mulla ei silti ole kukkaroa (toistaiseksi ainakaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä on aina oltava. Majsusysteemit voi kaatua muutamiksi päiviksi milloin vaan. Käteinen on ihan yleistä muualla, vaan miksei Suomessa. Halunnevat kontrolloida mitä ostat.
turpakiiqanonpelle
Hybridisodankäyntiin kuuluvat tietoliikenneiskut ovat varmastikin myös salaliittoteorioita?
novitunqanonpelle käytit vittutermiä että halunnevatvittu kontrolloida mitävittu ostat saatana.
TL;DR: turpakiiqanonpelleSTFU
En käyttänyt, olen eri kirjoittaja. Tuota sun "tekstiä" on hirmu raskasta lukea, yritä opetella kirjoittamaan ymmärrettävästi.
turpakiiqanonepelle
Mulla on kukkaro ja kukkarossa ihan oikeeta rahaa. T. kolmen lapsen täti 22v
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myötähäpeää kun aikuinen maksaa jollain teinisovelluksella.
Myötähäpeä on todella teinien tai vähän nuorempienkin ongelma
Puhelimenkin voi hukata tai hajoittaa.
Just joutunut kaivamaan kolikot kiposta. Kun kakara hukkasi bussikorttinsa. Puhelimia ex äijä tuhoaa 4 vuodessa. Ja kakarat yhden. Aina sama pankkiin juokseminen. Kun eivät tunnuksiaan muista ja mobiilipankit jää toiseen luuriin.
Minäpä käytän.Kiäh,kiäh,kiäh!
T.täti
Ei ole kukkaroa koskaan ollutkaan, lompsa on enkä siitä luovu. Kännykkään kaikkien vakoiltavaksi ei mitään tärkeää panna, varsinkaan raha-asioita.
Tiedoksi sinne porvooseen: Jos tilillä ei o rahulia ni siinä ei puhelimet auta, kukkaro on oltava mukana, koska kolikoita on ikävä kantaa muulla tapaa. Käteinen tietääkseni on vielä ihan kelpo maksuväline.
Kerjäläiset eivät pidä siitä että käteistä ei ole mukana ja siksi nostan aina rahaa jotta saan rikottua myös kolikoita koska joku tarvitsee kuitenkin aina joskus jossakin jonkun sentin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi sinne porvooseen: Jos tilillä ei o rahulia ni siinä ei puhelimet auta, kukkaro on oltava mukana, koska kolikoita on ikävä kantaa muulla tapaa. Käteinen tietääkseni on vielä ihan kelpo maksuväline.
Käteinen on aina hyvä ja ihan konkreettinen raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten pitää kotivara kunnossa siltä varalta että sähköiset järjestelmät eivät toimi ja jää ruoat ja vessapaperit ostamatta.
On kivaa kun kytätään joka paikassa omia asioita. Miettikääs oikein muuten tarkkaan kuka pääsee tonkimaan asioitasi ja missä kaikkialla. Mieti koko elämäsi läpi ja kaikki riskit samaten. Saatat saada hyviä ajatuksia turvallisuutesikin parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten pitää kotivara kunnossa siltä varalta että sähköiset järjestelmät eivät toimi ja jää ruoat ja vessapaperit ostamatta.
Jokunen seteli kannattaa mielestäni olla hädän varalle olemassa. Kaikenlaista voi sattua elämänmatkan aikana ihan kenelle tahansa. Myyjiäkin varten olisi hyvä olla käteistä, joskus myyvät oppilaatkin kaikenlaista ovilla.
Oon "vasta" 30v ja rakastan fyysisiä kortteja, rahaa ja lompakoita. Niin kauan kuin vaan pystyn niin välttelen puhelimella maksamista kaupassa. Veetuttaa kun kaikki on nykyään vaan kännykässä, sitten oot heti kusessa jos se hajoaa tai katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon "vasta" 30v ja rakastan fyysisiä kortteja, rahaa ja lompakoita. Niin kauan kuin vaan pystyn niin välttelen puhelimella maksamista kaupassa. Veetuttaa kun kaikki on nykyään vaan kännykässä, sitten oot heti kusessa jos se hajoaa tai katoaa.
Sama juttu ja harmittaa kun jää kauniit isot lompakot käyttämättä nykyisin.
En käyttänyt, olen eri kirjoittaja. Tuota sun "tekstiä" on hirmu raskasta lukea, yritä opetella kirjoittamaan ymmärrettävästi.