Suomi on tylsä maa
Kommentit (41)
Tämä maa on yksinkertainen, juntti, kulttuurivihamielinen metsäläiskansan asuttama kurjistania, jossa kaikilla on paha mieli, kaikkea haukutaan, kaikille vattuillaan ja kaikkia vatuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa on yksinkertainen, juntti, kulttuurivihamielinen metsäläiskansan asuttama kurjistania, jossa kaikilla on paha mieli, kaikkea haukutaan, kaikille vattuillaan ja kaikkia vatuttaa.
No siihen se on mennyt. Ennen oli paremmin. Kaikilla on tiukkaa näinä aikoina
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten asian ottaa. Kun täältä on pidemmän aikaa pois, oppii oikeastaan vasta arvostamaan Suomea. Se yksinkertainen syy on niinkin simppeli, kuin että täällä toimii ihan kaikki. Siis käytännössä kaikki. Kun asut hetken Espanjassa, Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan, niin huomaa ettei täällä niitä osaa arvostaa. Niitä pitää vain niin itsestään selvyyksinä. Ihan vaikka se että meillä on sähköt käytännössä koko ajan. Se on poikkeus jos sähköt on poikki. Niin en ole maailmalla. Meillä talot on eristetty. Peruskauraa. Niin ei ole maailmalla, vaan siellä talvisin hytistään jonkun marketista ostetun lämpöpatterin äärellä. Meillä on uskomattoman turvallista. Jokainen yleisökohde on mietitty niin, että on kaidetta ja se on pultattu niin tiukkaan, että voit oikeasti luottaa siihen että se pitää. Niin ei ole maailmalla. Pikku juttuja löytyisi vaikka kuinka paljon. Mutta tiivistettynä sen voi sanoa, että Suomessa toimii kyllä ihan
Ja uskon, että osaat myös nimetä paljon niitä asioita, jotka noissa ovat Suomea paremmin. Eihän mikään paikka ole yksiselitteisen hyvä tai huono , on varmasti myös suuri rikkaus se, että on päässyt kokemaan ja näkemään elämää muualla. Ja varmasti siellä on juuri oltava vähän pidempään, jotta alkaa nähdä asiat ensi huumankin jälkeen.
Ymmärrän myös sen, että jos jollain on ollut suuria vaikeuksia ( vaikka väkivaltaa kotona, tullut petetyksi suhteessa tms) ei halua enää Suomeen päin pieraistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että jos itsellä on asiat hyvin, ei ole tarve haukkua muita ja jopa ehkä pyrkii ymmärtämään sitä mikä näiden vihamielisten syyt ovat.
Suomesta tekee tylsähkön paikan monien suomalaisten epäsosiaalisuus ja tietty impivaaralaisuus. Puolen vuoden pimeys, märkyys ja kylmyys vaikuttavat myös siihen, että on täällä on aika ajoin tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta tekee tylsähkön paikan monien suomalaisten epäsosiaalisuus ja tietty impivaaralaisuus. Puolen vuoden pimeys, märkyys ja kylmyys vaikuttavat myös siihen, että on täällä on aika ajoin tylsää.
8kk on märkää, kylmää, pimeetä, ankeaa. Se on jo syy asua etelämpänä
Ulkomailla ihmiset ottavat helpommin kontaktia toisiin ihmisiin. Esim. jenkkiläiset ovat erittäin sosiaaliasia ja puhelijaita. Heidän kanssaan on helppo tulla juttuun. Keskusteluaiheita on helppo keksiä
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska kehitysmaa
Junttilandia aineksia. Ihmiset ovat kylmiä ja moukkamaisia. Ulkomailla ihmisten kanssa pääsee paremmin juttuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttilandia aineksia. Ihmiset ovat kylmiä ja moukkamaisia. Ulkomailla ihmisten kanssa pääsee paremmin juttuun
Ehkä monet ei uskalla jutella, kun pelkää toisten vain haukkuvan junteiksi jne.
Itse olen huomannut, että ihmiset kyllä juttelee mielellään, kun aloittaa heille puhumisen.
Eikä kukaan ole koskaan lyönyt, kun olen vaikka ihastellut heidän asuaan, kampaustaan tai vaikka suloista pienokaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten asian ottaa. Kun täältä on pidemmän aikaa pois, oppii oikeastaan vasta arvostamaan Suomea. Se yksinkertainen syy on niinkin simppeli, kuin että täällä toimii ihan kaikki. Siis käytännössä kaikki. Kun asut hetken Espanjassa, Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan, niin huomaa ettei täällä niitä osaa arvostaa. Niitä pitää vain niin itsestään selvyyksinä. Ihan vaikka se että meillä on sähköt käytännössä koko ajan. Se on poikkeus jos sähköt on poikki. Niin en ole maailmalla. Meillä talot on eristetty. Peruskauraa. Niin ei ole maailmalla, vaan siellä talvisin hytistään jonkun marketista ostetun lämpöpatterin äärellä. Meillä on uskomattoman turvallista. Jokainen yleisökohde on mietitty niin, että on kaidetta ja se on pultattu niin tiukkaan, että voit oikeasti luottaa siihen että se pitää. Niin ei ole maailmalla. Pikku juttuja löytyisi vaikka kuinka paljon. Mutta tiivistettynä sen voi sanoa, että Suomessa toimii kyllä ihan
Komppaan tätä. Asun Euroopan ulkopuolella ja törmään tähän aika usein. Minusta on aina niin ihana tulla Suomeen kun asiat toimii, ihmiset ovat päteviä ja säntillisiä.
Suomen ilmasto on mitä on, mutta kyllä Suomessa on todella paljon hyvää ja toivon, että näin on myös jatkossa.
Sää on tavanomainen eli arvaamaton. Matalapainetta?
Suomen ilmastoa monet parjaa mutta ihan tosissaanko haluatte +40 helteitä, pitkiä kuivuusjaksoja metsäpaloineen tai ankaria tulvia kuten etelässä nyt monena vuonna nähty?
Tylsyyden sietokyky on monen innovaation taustalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvitusta. Harmaa sää tekee sen? Ja muut tekijät. Ehkä on vielä tutkittavaa ja opeteltavaa, jotain.
Jospa syy on suomalaisten kylmyys ja tietty vakavahenkisyys?
Ulkomailla ihmiset ovat (pääsääntöisesti) lämpiä ja ystävällisiä
Tjaa. Vaikea uskoa, että kylmäkiskoisuus olisi vain suomalainen luonteenpiirre.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä jotenkin. Mä olin tuossa vuoden Irlannissa työssä expattina, ja vaikka olin siellä ihan ulkopuolinen eikä ketään tuttuja, niin jotenkin heti pääsin mukaan sellaiseen elämän imuun jota mulla ei lapsettomana sinkkuna Suomessa ole koskaan ollut. Työpaikalla heti pyydettiin mukaan milloin pubeihin, milloin koti- tai rantajuhliin. Olen Suomessa aina ajatellut, että minussa on jotain vikaa, koska ihmiset ei oikein tunnu tykkäävän minusta, mutta tuolla tällaista ongelmaa ei ollut. Ihmiset halusivat jutella mun kanssa ja kavereitakin löytyi.
Nyt taas takaisin Suomessa. Naapurit eivät moikkaa, eivät edes vastaa vaikka niitä moikkaisi ensin. Töissä ei ole mitään muuta kuin se työ, ei ihmiset lähde kaljoille tai juhlimaan perjantain päätteeksi tai mitään. Niillä on ne omat mökit ja perheet ja sinne ne kaikki menee. On se kummallista, että minä olen täällä Suomessa yksinäinen, vaikka täällä pitäisi olla tuttuja, mutta v
Hyvä viesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihen se on mennyt. Ennen oli paremmin. Kaikilla on tiukkaa näinä aikoina
Höpö höpö. Ennen ei ollut paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Joku Eritrea on paska kehitysmaa.
Missä on Costa del crimen parhaat porttolat?