Koiramme seuraa minua kaikkialle, miksi juuri minua?
Jos olen alakerrassa, se on alakerrassa, kunnes menen portaita ylös, se nousee heti ja seuraa. Menen portaat alas, se seuraa alas. Pihalla ollessamme jos minä käyn sisällä muiden jäädessä ulos, se haluaa tulla mukaani. Mistä tällainen johtuu ja onko koira jotenkin ahdistunut? Koko perhe huomioi sitä, vie lenkille jne.
Kommentit (66)
Mitä rotua koira on? Tuon perusteella se pitää laumansa kasassa. Voisit etsiä sille paimennus treenejä että saa toteuttaa sitä mihin se on jalostettu.. Koira voi olla myös levoton. Saako se älyllistä treeniä? Kaikki koirat tarvitsevat, rakastavat esim piilotus leikkejä, eri koulutus tapoja, yms, niitä löytyy mm kirjoista.. Turid Rugaasin, Tuire Kaimion kirjoihin kannattaa tutustua kaikkien koiran omistajien. Pelkkä lenkitys ei riitä millekään koiralle, aika tulee pitkäksi ja alkaa tekemään pahojaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus väsyn olemaan sen kanssa koko ajan ja menen makkariin ja laitan oven kiinni. Se vinkuu ovan takana. Ap
Hanki jo se keppi ja kouluta koira tavoille
Se on vain yksinkertaisesti hyvin kiintynyt sinuun ja pitää sinua hyvin luotettavana. Mulla on ollut eläimiä 40 vuotta, ja jostain syystä minä olen se, jonka perässä ne aina kulkevat. Oli kyse koirista tai kissoista. Kun olen työmatkalla, koira kuulemma istuu ja tuijottaa ovea, pienikin rasahdus, niin se menee ovelle katsomaan, saapuiko mamma kotiin. Kissa istuu vieressä.
Kun vien koiraa ulos, kissa tietää mitä reittiä mennään, ja istuu keittiön pöydällä katsomassa kun kävelemme kadulla. Jos vien molemmat ulos, kissa kipittää perässä. Ilman talutinta. (Mennään tosin iltamyöhällä, että liikkuu vähemmän autoja)
Mies pääsee vessaan ilman seurakuntaa, minä menen vessaan niin kissa myös. Koira odottaa oven ulkopuolella.
Se on vaan rakkautta.
Onneksi olkoon, olet lauman johtaja.
Jotkut rodut on jalostettu että ne ovat ns yhden ihmisen koiria.. Se auttaa että muutkin antavat ruokaa ja huomioivat enemmän.. Ja sinä vähennät huomioimista. Joskus taas se ei auta, pitää vaan yrittää sinnikkäästi.. Sekin on hyvä huomioida jo rotua mietittäessä mutta eipä kahtaa samanlaista koiraa ole ja pentueessa on isot erot pennuilla. Pitäisi heti pennun tullessa kaikkien osallistua kaikkeen. Lasten leikkiä, antaa ruokaa, opettaa helppoja juttuja, temppuja ym. Joku koira taas omii tietyn ihmisen, jota rakastaa yli kaiken, on lojaali, ja olet koiran mielestä rauhallinen, luotettava ihminen. Tiedän monta koiraa jotka ovat havainnneet emäntänsä raskauden tai sairauden ennen kun emäntä itse tietää. Ja näin koiraihmisenä sanon että minä en luota kun koiraani. Niitä on ollut 50v ja kouluttanut 40 vuotta.