Miksi työttömät kokevat huonona asiana sen, että pitää etsiä neljää työtä kuukaudessa?
Olen itsekin nyt hetkellisesti työtön, kun irtisanouduin vanhasta työstä. Haen kuitenkin jopa enemmän kuin neljää työtä, jotta löytäisin uuden työn.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se sinun alasi on? Kaupan kassa?😆🤣
Olen FM hyvin spesifiltä alalta, johon valmistuu Suomessa porukkaa vain joka 4. vuosi.
Onneksi sivuaineiden kanssa opintokokonaisuus on niin laaja, että voin tehdä lähes mitä tahansa työtä mihin liittyy ihmisten toiminta millään tavalla. Mutta naura pois. Sulla ei taida olla sitä kaupan kassankaan koulutusta saati työtä 😘
Humanistityttö luulee itsestään kovinkin suuria.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet väittämäsi repäissyt? Luuletko sä reppana että työttömät on joku yhtenäinen joukko joka tekee ja ajattelee kaikki samalla tavalla? Itsekin olen työtön ja todellakin haen useampaa kuin neljää paikkaa kuukaudessa. Mutta kun mulla on ikää päälle 50v niin en pääse edes haastatteluihin. Tai tulihan tuossa kokeiltua reilut puoli vuotta vuokratyöntekijänä oloa. Surkealla palkalla koiranvirka. Työtö loppui kun kysyntä heikkeni. Tällä hetkellä on niin huono tilanne etteivät ota ees listoille.
no sähän se reppana olet kun työtön olet.
Resurssien tuhlausta hakea paikkoja, joihin ei ole sopiva. Olen itse työssä ja katsellut jo pari vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti uutta työtä, mutta eipä niitä sopivia paikkoja vaan ole. Enemmän ihmettelen, mikä sairaus saa ihmisen piinaamaan työttömiä, eivät ole terveitä kaltaisesi ihmiset. Aika harva on työtön omasta tahdostaan vaan menisi riemusta kiljuen töihin, jos löytyisi normaali työ, jolla elää. Nythän avoimet työpaikat ovat lähinnä sellaisia, joiden tuloilla ei elä ja aiheuttaa vain ongelmia ottaa sellainen vastaan, koska tukien saanti viivästyy ja seuraavaksi mietitäänkin sitten millä vuokra ja muut laskut maksetaan ajoissa. Yhteiskunta tässä mätä on eivätkä työttömät.
Ei se hakeminen ole ongelma vaan se kolmen kuukauden välein tapahtuva tenttaaminen puhelimessa. Oma yhteyshenkilönä on vielä sellainen änkyttävä sönkkääjä että.
Onhan se vähän aikuisen ihmisen holhoamista, kyllä jokainen aikuinen osaa itsenäisestikin ilman holhoamista ja kyttäystä etsiä työpaikkoja sekä hakea niihin. Turhaa verovarojen haaskausta tämmöinen että oikeen viranomaiset pitää huolen että töitä haetaan.
koska saattaa tärpätä ja ja joutuu nousemaan sohvalta ja lähtemään töihin.
Sen te-toimiston lomakkeen täyttäminen kestää minulla 4-5 minuuttia. Yhtään työpaikkaa en oikeasti hae.
-työtön vsta 2017
Minäkään en ymmärrä mikä tässä on ongelma. Kymmenen työhakemusta kuussa heittää tunnissa vasemmalla kädellä. Sitten voi taas kuukauden ottaa lunkisti jos ei oikeasti halua töitä. Ei ole paljoa vaadittu kuukauden tuesta.
Itse tein hyvin ne haut jonne oikeasti halusin ja huonommin ne joihin ei haluttu. Vain kerran jouduin haastatteluun paikkaan jonne en halunnut. Hoidin haastattelun huonosti joten en sitä saanut. Hyvä työpaikka johon halusin löytyi sitten aika nopeasti eli en minä kauaa siellä roikkunut. Ärsytti se työkkärissä ramppaaminen ja halusin olla itsenäinen enkä millään tuella.
Vierailija kirjoitti:
Neljä nöyryytystä kuussa todennäköisemmin...
Ja jos siihen pakotetaan (vaikkei ole mitään edellytyksiä työllistyä), on kyseessä käytännössä rikokseen verrattava toiminta
Ei se pakollista ole. Et vain saa päivärahaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Toki ymmärrän, että työhakemusten tekeminen on raskasta ja jos on voimavarat vähissä, niin ei varmasti jaksaisi vielä täytellä työhakemuksia. Mutta täyttelee hakemuksia omien voimavarojen mukaisesti.
Tsemppiä kaikille työnhakuun!
Voimavarat riittää palstoilla ulisemiseen mutta ei viikottain lomakkeen täyttämiseen. Vitsit miten rankkaa. Tarttis varmaan lisää viinarahaa että jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä olet väittämäsi repäissyt? Luuletko sä reppana että työttömät on joku yhtenäinen joukko joka tekee ja ajattelee kaikki samalla tavalla? Itsekin olen työtön ja todellakin haen useampaa kuin neljää paikkaa kuukaudessa. Mutta kun mulla on ikää päälle 50v niin en pääse edes haastatteluihin. Tai tulihan tuossa kokeiltua reilut puoli vuotta vuokratyöntekijänä oloa. Surkealla palkalla koiranvirka. Työtö loppui kun kysyntä heikkeni. Tällä hetkellä on niin huono tilanne etteivät ota ees listoille.
Yli 60 vasta hankalassa tilanteessa onkin, tuskin edes työnantajat edes lukevat hakemusta. Tämä tuntuu tämän ikäisten kyykyttämiseltä ja aikuisten ihmisten kiusaamiselta. Vaikka sata hakemusta kk laittaa, niin ei edes vaivauduta edes vastaamaan.
Voisi olla järkevämpää päästää jo eläkkeelle, kun jo eläkeikäkin on jo lähellä. Vapautuisi nuoremmille työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Resurssien tuhlausta hakea paikkoja, joihin ei ole sopiva. Olen itse työssä ja katsellut jo pari vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti uutta työtä, mutta eipä niitä sopivia paikkoja vaan ole. Enemmän ihmettelen, mikä sairaus saa ihmisen piinaamaan työttömiä, eivät ole terveitä kaltaisesi ihmiset. Aika harva on työtön omasta tahdostaan vaan menisi riemusta kiljuen töihin, jos löytyisi normaali työ, jolla elää. Nythän avoimet työpaikat ovat lähinnä sellaisia, joiden tuloilla ei elä ja aiheuttaa vain ongelmia ottaa sellainen vastaan, koska tukien saanti viivästyy ja seuraavaksi mietitäänkin sitten millä vuokra ja muut laskut maksetaan ajoissa. Yhteiskunta tässä mätä on eivätkä työttömät.
Niin, olet työtön koska elät mielummin tuilla. Olet täsmälleen se sosialistinen ongelma mitä yritetään kitkeäkin. Mene töihin, minulla on omia menoja tarpeeksi ilman että joudun elättämään sinua.
Vierailija kirjoitti:
Sen te-toimiston lomakkeen täyttäminen kestää minulla 4-5 minuuttia. Yhtään työpaikkaa en oikeasti hae.
-työtön vsta 2017
siksi tukia leikataan tollasten vätysten takia.onko kivaki kitkutella niillä pikku hiluilla?
Vierailija kirjoitti:
Toki ymmärrän, että työhakemusten tekeminen on raskasta ja jos on voimavarat vähissä, niin ei varmasti jaksaisi vielä täytellä työhakemuksia. Mutta täyttelee hakemuksia omien voimavarojen mukaisesti.
Ei se nyt kovin raskasta ole copypastettaa samaa tekstiä eri paikkoihin. Turhaa se kyllä on.
Pakottamalla ei tule kuin pazkaa.
Se, että etsii oikeasti työtä, mihin on koulutettu ja motivaatiota, on hieman eri asia, kuin että JOUTUU hakemaan töitä, joita ei halua tehdä, ei ole koulutusta tai motivaatiota.
itsellä onneksi vain 2 kpl ja haen ne heti kuun alussa ettei tarvii miettiä enää, aina johokin vuokrafirmaan ettei joutus edes haastatteliuun, ilman cvtä tietty tai esittelyä
toivon että tämä pakko loppuu pian eikä soitella enää perään. saa olla rauhassa Aasissa talven työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimavarat riittää palstoilla ulisemiseen mutta ei viikottain lomakkeen täyttämiseen. Vitsit miten rankkaa. Tarttis varmaan lisää viinarahaa että jaksaa.
Kaltaisesi ymmärtää vasta sitten, kun on itse samassa tilanteessa. Toivottavasti näin tapahtuu pian ja saat osaksesi kaikki ilkeilysi korkojen kera. Kun on uupunut, ei jaksa mitään ajatusta vaativaa ja uupua voi muutenkin kuin työelämässä. Tuo viinasta jauhaminen ei myöskään naurata enää ketään, juomisen tarve kun tulee yleensä ihan muusta kuin työttömyydestä, stressaavasta työstä esimerkiksi monelle tulee taipumus nollata joka ilta.
Kyllä se vähän häiritsee etsiä yläkoulun open hommia kesä- ja heinäkuussa neljää paikkaa kuussa, kun on kuitenkin jo elokuuksi tiedossa töitä. Ja on koko lukuvuoden töitä tehnyt ja haluaisi vähän vetää henkeä, varsinkin työttömyysetuuttakaan ei makseta vielä kesäkuulta ollenkaan eikä osin heinäkuultakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan te naiset olette niin tyhmiä että oikeasti haette niitä neljää paikkaa! Olen ollut vuosia työttömänä enkä todellakaan lähetä yhtäkään hakemusta mutta täytän vain sinne järjestelmään neljä oaikkaa, yleensä ulkomailta.
Sinähän se tyhmä olet, kun viitsit olla työttömänä vuosikausia kitumassa. Mikään ei ole niin inhottavaa, kuin se, ettei sulla ole rahaa mihinkään. On niin paljon mukavampaa olla töissä ja tienata rahaa jolla voi tehdä mukavia juttuja elämässä. Surkeinta on elämä työttömänä penniä venyttäen ja kaikesta tinkien. Et voi lähteä lomalle johonkn mukavaan paikkaan, etkä voi ostaa hyvää ruokaa josta voit nauttia hyvän ja kalliin viinin kera, et voi tehdä mitään johon vähänkin tarvitaan rahaa. Kyllä työssäkäynti aina työttömyyden voittaa ja on mahtavaa saada kerran kuussa kunnon (ja vaikka vähän pienenpikin) palkka pankkitilille. Sen siaan, että sinne lävähtää 560e/kk jolla sitten kituuttelet kuukauden. Ei ikinä vapaaehtoisesti tuollaista elämää.
Joten kukahan tässä se tyhmä on.
Kuinka moni työtön asuu kehnossa paikassa työnäkymien suhteen. Oli niitä 80 luvullakin mutta valtion ja kuntien talous oli hyvällä tolalla.