Voiko jotenkin testata onko mies väkivaltainen? tai mitkä merkit paljastaa taipumuksen
Pelkään tosi paljon että päädyn parisuhteeseen väkivaltaisen miehen kanssa. Olen luonteeltani arka ja helposti alistettavissa, joten riski päätyä alistavaan suhteeseen on otollinen. Tällaisen läpikäyneenä (aikaisempi mies oli henkisesti väkivaltainen) en haluaisi uudestaan löytää itseäni vastaavasta tilanteesta ja vaikka olenkin työstänyt asioita terapiassa pelkään silti olevani kykenemätön huomaamaan vaaranmerkkejä miehessä.
Tapailen nyt tosi mukavan ja rauhallisen oloista mistä, mutta tietyissä tilanteissa käytökseni on traumoista johtuen provosoivaa ja joskus on tuntunut että mies alkaa menettää malttiaan ja se ahdistaa. Vaikka ollaankin keskusteltu tapahtumien jälkeen asioista pelkään että olen liian hyväuskoinen.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puhuu existään? Jos kaikki exät ovat olleet sekopäitä ja itsessä ei mitään vikaa niin silloin ei ole kaikki ok. Voithan myös kysyä sopivassa tilanteessa, että onko hän ollut väkivaltainen. Kerrot tuosta traumataustastasi ja siitä, että pelottaisi joutua uudestan samanlaiseen suhteeseen. Vastauksesta pystyy päättelemään jo aika paljon esim. Jos mies sanoo että on itsepuolustukseksi käyttänyt väkivaltaa exää kohtaan niin en uskoisi. Yrittäisi selittää tuolla tavalla na. Parhain päin.
En usko, että kukaan väkivaltaa käyttänyt myöntää asiaa. Toki ehkä joku voi jotain myöntää, jos väkivallan käyttö on kysyjällä jo tiedossa esim kavereilta kuultuna tai on tietoinen rikosilmoituksesta, tms.
Tietysti kysyä voi. Mutta se, että mies sanoo, ettei ole koskaan käyttänyt väkivaltaa, ei tarkoita yhtään mitään. Ja sille miehelle, joka oikeasti ei ole kos
Tämä kannattaa tiedostaa. Melkeinpä vaisto on ainoa millä pystyy aistimaan onko jokin pielessä
Vierailija kirjoitti:
Aika monesti väkivaltaisten miesten exät ovat kaikki "hulluja" akkoja. Vahva signaali, joka kertoo aika paljon miehestä itsestään.
Toisaalta aidosti hullu akka jättää jälkeensä paljon exiä. Vain jotenkin ylitossut läheisriippuvaiset mieslapset jäävät totaalisekopään kanssa yhteen, kun eivät osaa olla yksin tai pelkäävät ettei uutta löydy.
Esimerkiksi aiemmin ehdotettu testi lyödä miestä naamaan täysin yllättäen ja provosoimatta on merkki sen tason epävakaudesta ja holtittomuudesta, että hullun akan leima on täysin ansaittu ja hyvä syy lopettaa suhde. Väkivaltainen saattaa äityä lyömään takaisin ja pahempaakin, mutta tervepäinen mies yksinkertaisesti pakkaa hammasharjansa ja ei paljoa takaisin haikaile moiseen suhteeseen.
Moni mies on väkivaltainen vasta sitten, kun saa jonkinlaisen otteen sinusta, esimerkiksi taloudellisen vallan, tai kun on lapsia, jolloin vaikeammin lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Ok, mitä mieltä olette siitä onko merkki väkivaltaisuudesta jos esim. on joskus riitatilanteessa ottanut kiinni tai tönäisee hieman jne. eli aika hyvin suhteutettua kuitenkin omaan voimaansa nähden mutta kuitenkin fyysisstä dominointia.
Ei siis yleisesti kuitenkaan mitään henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan viittaavaa.
Eli onko toi kuvailemani ei normaalia missään olosuhteessa, vaiko suhteellisen tavanomaista ilman että tarvitsee sen enempää heti huolestua.
Tuo on väkivaltaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tärkein suhde on itseensä. Moni voisi sekavien suhteiden sijaan olla ensin sinkkuna ja hoitaa itsensä kuntoon. Se joka on loukannut sinua, ei voi parantaa sinua. Siksi alistujan on autettava itseään kaikin tavoin ja haettava apua. Se on kivinen tie.
Nuoret arat naiset voisi harjoitella peilisolujen avulla: katso vaikka 50-vuotiaita naisia, miten topakasti menevät, sopivan tympeä ilme naamalla. Se minkä on liiasta kiltteydestä, jos on vielä elossa, erehtyneenä oppinut. Tähtää yhtä itsenäiseksi. Kävele reippaasti ja ryhdikkäästi, pidä taukoa miehen katseesta. Älä unohda hetkeksikään että sinulla on oma tahto.
Olen kylläkin itse sitä mieltä, että ei pitäisi antaa asioiden ajautua siihen pisteeseen, että kulkee tuolla ihmisten ilmoilla tympeä ilme naamallaan ja on lähtökohtaisesti aina ikävä muille. Näitä tämmöisiä vanhoja naisia kohdanneena ja sellaiseksi melkein itsekin muuttuneena. Osa on kertonut ihan avoimesti, että toistuva ylitsekäveleminen ja katkeruus omasta elämästä tehnyt heistä sellaisia.
Toivon, että omalla kohdallani ymmärsin asian ennen kuin muutuin sellaiseksi. Ryhdillä ja ylpeydellä tuleekin ihmisen kantaa itsensä, mutta ei tympeänä, vaan elämäniloisena ja kipinäänsä kadottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, mitä mieltä olette siitä onko merkki väkivaltaisuudesta jos esim. on joskus riitatilanteessa ottanut kiinni tai tönäisee hieman jne. eli aika hyvin suhteutettua kuitenkin omaan voimaansa nähden mutta kuitenkin fyysisstä dominointia.
Ei siis yleisesti kuitenkaan mitään henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan viittaavaa.
Eli onko toi kuvailemani ei normaalia missään olosuhteessa, vaiko suhteellisen tavanomaista ilman että tarvitsee sen enempää heti huolestua.
Tuo on väkivaltaa jo.
Ei välttämättä, mutta kertoo jonkin asteisesta impulssikontrollin puutteesta. Saattaa johtua myös kokemattomuudesta. Tai turhautumisesta. Ehkä jopa opittua käyttäytymistä. Eikä tätä kannata ottaa minkäänlaisena puolusteluna. Mielestäni minkäänlainen fyysinen tai henkinen kaltoinkohtelu ei ole hyväksyttävää.
Seuraa suhteita muihin ihmisiin kuin sinuun. Onko pitkiä ystävyyksiä? Kohteleeko lämpimästi läheisiään? Klassinen tarjoilijatestikin on hyvä, ihminen joka on tyly alempinaan pitämille ei ole kenenkään arvoista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Et tule löytämään sellaista miestä joka ei mielestäsi ole väkivaltainen. Se on sinun miestyyppi ja kilttikset ei kelpaa. Nähty tuhansia kertoja.
"Kiltiksi" itsensä nimittäminen ja samaan aikaan noin muista puhuminen ei oikein korreloi. Olet manipuloiva liero, joka vaan sattuu näkemään itsensä uhrina. Sisäistä se, niin voit ehkä tulla paremmaksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti se väkivaltainen mies/nainen provosoi sanoin tai teoin ennen kuin iskee sanoin tai teoin ja tuo ap:n provoilu ja tarve testailla on ihan sitä samaa provoilua ja testailua kuin mitä väkivaltaiset ihmiset käyttävät.
Kannattaisi hoidattaa se omapääkoppa ja itsetunto kuntoon ennen kuin ryhtyy mihinkään parisuhteisiin, koska muuten ei ole mahdollista muodostaa tervettä parisuhdetta, vaikkei toinen väkivaltainen olisikaan.
Testailulla ja provoilulla saatat sairastuttaa sen toisenkin jollei tämä osaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan riittävästi ja pistää stoppia terapiasuhteelle jonka tarkoitus oli olla parisuhde.
En provosoi tahallani tai testaile. Saatan vain ylireagoida joihinkin tiettyihin asioihin tai olla epäluuloinen ilman todellista syytä jos jokin tilanne muistuttaa mua jostain traumaattisesta tapahtumasta.
-ap
Suosittelen sinulle, että katselet parisuhdeasioita vasta sitten, kun hoitosi on edennyt niin pitkälle, ettet enää ylireagoi tai ole epäluuloinen ilman syytä. Nuo ovat valtavia rasitteita parisuhteille ja satutat noilla vain kumppaniasi.
Vaisto paljastaa raivohullut. Tietyt käyttäytymiskuviot paljastavat narsistit.
Olen itse mies, harrastuspiireissä törmäsin toiseen mieheen josta kasvotusten tajusin heti että jotain on pielessä, vaikka kaveri käyttäytyi normaalisti ja ystävällisesti. Olin lupautunut eräälle reissulle samassa pikkuporukassa jonka hän oli koonnut. Ajattelin että en voi tai edes uskalla tuon kanssa jonnekin erämaahan.
Tein pienen testin somessa kaverille mutta en edes suoraan maininnut häntä yleisessä kommentissani (kyseessä oli kuitenkin pieni täky) no tämä räjähti totaalisesti tullen lankoja pitkin moneen kertaan hirveän huutamisen, uhkailun ja vittuilun kanssa, kunnes laitoin estoon. Kasvotusten en tiedä miten olisi käynyt. Eipä tarvinnut sitten lähteä sille reissulle, mikä helpotus!
Vierailija kirjoitti:
99,999999999999999999999% naisista haluaa väkivaltaisen miehen. kilttimiehen tunnistaa siitä, ettei se ole kelvannut kenellekään naiselle.
Tämä on niin ehdottoman väärää tietoa kuin voi olla! Nimenomaan neuvoisin, että pysy kaukana näistä kilttimiehistä tai vähintäänkin ole tarkkana. Itse valitsin aikoinaan tällaisen miehen ja se oli elämäni suurin virhe. Sanoisinko näin, että siihen oli ihan syynsä, miksi hän ei ollut kelvannut kenellekään. Hän olisi kaiken ansainnut, mutta muita kohteli kuin paskaa. Minun syömisiäni vahti, nukkumisaikojani vahti ja ulkonäköni halusi muokata mieleisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpsäiset miestä naamalle. Jos on väkivaltainen niin lyö takas. Oikea mies ei lyö naista missään tilanteessa
Tässä vaiheessa, kun kommentoin, niin 49 nykyajan surkeaa tissiposkea peukutti alaspäin. 49 surkeaa rääpälettä jotka ovat valmiita lyömään naista.
Se on tasa-arvon aikaa nyt. Jos nainen saa lyödä, saa mieskin. Ei tässä voi poimia rusinoita pullasta. Oikein säälittää nämä jotka antavat naisensa muksia itseään. Miehen irvikuvia. Jos naiselle ei aseta rajoja niin kumpikaan ei ole onnellinen.
Ei ole mitään kristallipalloa näkemään kuka mies on väkivaltainen.
Ainoa asia minkä voit muuttaa on oma itsesi. Jos olet arka, niin on aika kohottaa omaa itsetuntoa ja opetella rohkeaksi.
Se on nimittäin sinusta täysin kiinni päädytkö väkivaltaiseen suhteeseen. Koska yleisemmin sitä lähdetään suhteesta, jos mies näyttää edes pienenkään merkin väkivaltaisuudesta tai huonosta käytöksesta. Siihen riittää yksi haukkumasana.
Vierailija kirjoitti:
Läpsäiset miestä naamalle. Jos on väkivaltainen niin lyö takas. Oikea mies ei lyö naista missään tilanteessa
Jos on väkivaltainen, lyö takaisin. Jos ei ole, poistuu jonnekin horisontin taa, eikä enää tule takaisin.
Olin naimisissa henkisesti väkivaltaisen kanssa. Siksi minulle the juttu oli tarkistaa, miten mies suhtautuu, kun olen eri mieltä jostain tärkeäatä asiasta. Jos hän suuttuu, niin kannattaa juosta. Väkivallaton mies kykenee kohauttamaan olkapäitäön ja totemaan, että ole sinä vain tuota mieltä, mutta minä ole eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Maltin menettäminen on aina huono juttu. Aikuinen ihminen ei menetä malttiaan.
Voi pojat, et oo sitten paljon aikuisia nähny
Vierailija kirjoitti:
Ole tietoisesti jostain miehelle tärkeästä asiasta eri mieltä kuin mies. Vahvasti eri mieltä. Katso, miten mies reagoi. Normaali ihminen pystyy kohauttamaan olkapäitäön ja ajattelemaan, että jaa, sinä olet tuota mieltä ja olemme siis eri mieltä. Henkisesti väkivaltainen yrittää voittaa sinut. Hän lähtee kilpailuhenkisesti puolustautumaan. Jos hän yhtää yrittää syyllistää tai osoittaa halveksuntaa mielipiteestäsi - niin sitten juokse ja kovaa.
Tämä on kyllä typerin ehdotus ikinä.
Kyllä se "gut feeling" kertoo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
ap on ns "pilalle hakattu". ei sellaisesta enää saa kunnon ihmistä. ei parisuhdeainesta
Totta. Jos se seuraava mies on kiltti ja väkivallaton, se jätetään kun ei ole sillai jännä. Ikävä totuus.
Klassinen "my way or highway". Joka tapauksessa jos kutsut yhtäkään naista sutturaksi, et ansaitse suhdetta