Uudessa lastensairaassa käymisestä lasku alle 3kk vauvalle?
Olemme käyneet uudessa lastensairaalassa Helsingissä hoitamassa vauvaamme kun hän oli kipeä. Laskua ei ole tullut vielä näin 3-4 viikon jälkeen. Laskutetaanko vauvojen sairaalakäynnistä?
Kommentit (30)
Helsingistä kysyttiin. Ei maksa. Oisko helpompi kysyä jo siellä sairaalassa ensi kerralla.
Nykyään alle 18-v. poliklinikka on maksuton. Oman lapseni käynneistä maksoin koko hänen ikänsä polimaksuja, ja käynnit muuttuivat alaikäisille maksuttomiksi juuri kun hän tuli täysi-ikäiseksi. 😐
Vierailija kirjoitti:
Vain jos otettiin yön ylin osastolle. Poli tai päivystys ei maksa ainakaan Tyksissä lapsille.
Milloin polit on muuttuneet maksuttomiksi? Ainakin me on jouduttu maksamaan polikäynneistä, käsittääkseni mielenterveyspoli on ainoa maksuton.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista ei edes teille vaikka et mistään mitään haluaisi itse maksaa. Itse sen lapsen päätit tehdä niin itse saat siitä aiheutuvat kustannuksetkin maksaa. Se maksaminen ei ole kenenkään muun kuin sinun itsesi vastuulla.
Ethän sinäkään nyt oikeasti voi ajatella niin että muiden on maksettava sinulle ja sinun lapselle parasta mahdollista palvelua mitä rahalla saa?
Hoh hoijaa. Oletpa ilkeä ja lisäksi ehkä lukutaidoton? Ap oli huolissaan, kun laskua ei kuulu. Ja kyllä, lapsille pitää antaa parasta mahdollista hoitoa, vanhempien tulotasosta riippumatta.
Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia? Ja kiitos, älä tule kertomaan, että tienaat 900 000e vuodessa, kiitos vielä kerran, ei valheita taas.
T. Aikuisen, hyvin toimeentulevan miehen äiti. Olen työelämässä tod.näk. eläkeikään saakka, jos ei mitään yllättäviä sairauksia tule.
Riippuu siitä olitteko perusterveydenhuollon (ns yle-päivystyksen) vai erikoissairaanhoidon puolella. Yle-päivystys on käytännössä iso aula lähellä sisäänkäyntiä. Yle-päivystys on maksutonta, esh päivystyskäynnistä laskutetaan.
T. ULS päivystyksen työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Siis olitteko yötä sairaalassa?
Jos ette, laskua ei tule alle 18 vuotiaille.
Mun lapselle tuli. Lapsellani oli aika 8.00 toimeenpiteeseen joka oli tunnissa ohi. kotiutus ennen puolta päivää eikä edes keretty kolmea tuntia osastolla olemaan koska heräämössä meni myös aikansa.
N.150 e maksoi tuo osastolla olo, vaikka sairaalan sivuilla kerrotiin olevan maksutonta alle 18 vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista ei edes teille vaikka et mistään mitään haluaisi itse maksaa. Itse sen lapsen päätit tehdä niin itse saat siitä aiheutuvat kustannuksetkin maksaa. Se maksaminen ei ole kenenkään muun kuin sinun itsesi vastuulla.
Ethän sinäkään nyt oikeasti voi ajatella niin että muiden on maksettava sinulle ja sinun lapselle parasta mahdollista palvelua mitä rahalla saa?
Räpätäti paasaa taas, että sylki roiskuu tänne asti.
Yks pässi repii pelihousunsa aivan asiallisen ja kiihkottoman kysymyksen vuoksi. Varmaan viiskymppinen vanhapiika.
Tietysti laskutetaan ihan kaikkia. Sitten kun käy niin hyvin että, kuolee vaikka tekemällä itsemurhan niin siihen loppuu kaikki verojen ja muiden maksujen maksu. Sitähän tässä odotellaan.