Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro yksi muisto peruskouluajoilta, jota et koskaan unohda

Vierailija
30.07.2024 |

Minä en ikinä unohda sitä riemua kun abit heitteli karkkeja rekasta! Oli kivaa poimia niitä ja syödä... :P

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä luokasta en muista paljoa. Opettaja soitti urkuharmonia ja sen mukaan oli todella vaikea laulaa, kun poljento oli niin veeenyyyväääää. Kevätjuhlissa esitettiin leskenlehtiä.

Ysin kevätjuhlissa jäätiin kaveriporukalla koulun ruokalaan istumaan ja itkettiin silmät päästämme, kun lähdettiin eri kouluihin. Ihmettelin kun kukaan ei ajanut meitä pois. Se oli katkeransuloinen tunne lopettaa peruskoulu.

Vierailija
42/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jouduin seisomaan koko tunnin käytävässä koska en tiennyt mihin luokkaan muut oppilaat ja opettaja oli mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tätä taas eilen päässäni läpi ja sen takia mielessä.

Naapurissa asui eräs järjettömän söpö poika. Oli se koulussakin rinnakkaisella. En koskaan sille mitään puhunut, eikä varsinaista ihastusta ollut, koska mä pelkäsin häntä. Hän oli todella villi ja ns. idiootti. Tarkkailuluokka tyyppi pahimmasta päästä.

Yläasteen aikana meillä oli viisi kohtaamista, josta kummatkin saivat jotkut kiksinsä. Oltiin hiljaa siellä missä muut piti meteliä ja oli häslinkiä. Sitten meidän katseet kohtasi todella hetkeksi vaan ja tilanne ohi. Se katse jäi joka kerta todella lohduttavana ja lämpimänä mieleen. Se oli pieni säpsähdys ja asian pystyi aistimaan voimakkaasti, että se oli kummallekin tärkeä.

Lisäksi joka kerran jälkeen hän oli kysellyt isosiskolta tai veljeltä mun kuulumisia. Mun? Paniikkihan siitä tuli, ei mulla ole mitään kuulumisia siihen suuntaan. Sitähän siskokin ihmetteli ja oikeasti laitto mut koville tuossa asiassa. Et kai sä vaan ole sekoamassa siihen?!

Ei, en ollut. Olin vaan hämilläni. Nyt vielä aikuisenakin toisinaan mietin, että mitähän tuolle kuuluu. Turhaan oikeastaan edes mietin. Vankilassahan se on, ellei ole kuollut. Se elämä vei hänet kokonaan.

Vierailija
44/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kässän ope sai hepulin kun oppilaat käyttivät kallista epoxia puuliiman sijaan. Ei ollut opettanut liimojen eroja, joten ihan oma vika...

Ruokalassa yritin syödä kanankoivet luineen päivineen, koska sanottiin että ota mitä syöt. Itku tuli ja pari minuuttia ennen ruokailun loppumista opettaja tuli sanomaan että loput voi heittää biojätteisiin

Vierailija
45/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä luokasta en muista paljoa. Opettaja soitti urkuharmonia ja sen mukaan oli todella vaikea laulaa, kun poljento oli niin veeenyyyväääää. Kevätjuhlissa esitettiin leskenlehtiä.

Ysin kevätjuhlissa jäätiin kaveriporukalla koulun ruokalaan istumaan ja itkettiin silmät päästämme, kun lähdettiin eri kouluihin. Ihmettelin kun kukaan ei ajanut meitä pois. Se oli katkeransuloinen tunne lopettaa peruskoulu.

ai, kauheeta. Nyt mäkin itken. Meillä oli tosi kiva luokka yläasteella. Oltiin just käyty leirikoulussa ja vielä ryhmäännytty lisää ja sitten se kaikki loppui. :) Pitääpä kysellä, että tahtoisko jengi taas tavata. Ennen covidia kerettiin tapaamaan useat kerrat lapsuusmaisemissa. Voisi taas olla muisteloiden aika. :)

Vierailija
46/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokalla ostettiin luokkasormukset, joissa on vuosiluku 2007 eli silloin piti olla luokkakokous. En tiedä pitivätkö, ainakaan minua ei kutsuttu :D

Vierailija
47/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella oli mopokastepäivä ja kauhuissaan katsottiin ikkunasta kun urheiluhallille vietiin kaikenlaisia ruoskia ja piiskoja

Meillä oli sellainen perinteisempi eli jouduttiin konttaamaan pihalla, työntämään naama johonkin vesivatiin, meitä heiteltiin jollain omenoilla tms. ja lopulta työnnettiin vaatteet päällä suihkuun. Jostain syystä en muista olleeni mukana myöhemmin tekemässä tätä muille.

Vierailija
48/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun l äski ope meni luokan eteen, pyllisti ja pieraisi.

Vierailija
49/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyttö kertoi muille luokan tytöille että hän oli ihastunut minuun. Muut luokan tytöt alkoi kiusaamaan häntä ja minua sillä tiedolla eräällä tunnilla. Menin teininä ihan paniikkiin ja sanoin todella rumasti sille tytölle joka oli ihastunut minuun. Hän oli luokan hiljaisin tyttö, samalla pisin ja todella kaunis tummatukkainen tyttö. Siitä on yli 25 vuotta ja edelleen se tulee joskus mieleen. Haluaisin edelleen pyyttää häneltä anteeksi mitä sanoin. Eikä kyse ole kaipuusta mitä jos, hänen on varmasti parempi olla ilman minua.

Vierailija
50/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkipäivä kun sai tuoda lemmikin luokkaan ja kertoa siitä, erään oppilaan gerbiili karkasi ja sitä sitten etsittiin tuloksetta.

Vierailija
51/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistoin ammoniakkia kemiantunnilla kiellosta huolimatta ja se tuntui kun oisi nyrkillä isketty nenään. Opettaja vaan sanoi että mitä juuri äsken sanoin :D

Vierailija
52/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikuus meni luokkaretkellä samalla luokalla olevan tytön kanssa ja sekin oli kokematon. Oltiin luokkaretkellä tukholmassa ja hotellissa sitten pantiin kun meillä oli oma huone.

Vierailija
53/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puukäsityön opettaja kävi käsiksi, olin 10v. Sain kyllä traumat ja pelkäsin mennä kouluun tuon jälkeen. Mitään seurauksia ei tuolle miehenkuvatukselle tullut. 

Tampereella? Siellä ainakin 2005-2009 helvetin pelottava puukässän opettaja piti tunteja sekä ala-asteella että tien toisella puolella yläasteen puolella. Puhutaanko samasta? 

Vierailija
54/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikuus meni luokkaretkellä samalla luokalla olevan tytön kanssa ja sekin oli kokematon. Oltiin luokkaretkellä tukholmassa ja hotellissa sitten pantiin kun meillä oli oma huone.

Tunnen sut. Se tyttö antoi pillua aika monelle muullekin niihin aikoihin :)

Vierailija
55/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tapaturmasta ala-asteella 80-luvulla jäi pysyvä jälki joka ei varmaan koskaan häviä ja siten ei pääse myöskään unohtumaan koskaan.

Vierailija
56/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puukäsityön opettaja kävi käsiksi, olin 10v. Sain kyllä traumat ja pelkäsin mennä kouluun tuon jälkeen. Mitään seurauksia ei tuolle miehenkuvatukselle tullut. 

Missä kaupungissa? Sama kokemus ja Mikkelissä.

Vierailija
57/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakaverimme kuoli 5.luokan aikana peehesurman uhrina. 

Vierailija
58/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokalla ostettiin luokkasormukset, joissa on vuosiluku 2007 eli silloin piti olla luokkakokous. En tiedä pitivätkö, ainakaan minua ei kutsuttu :D

Ehkä eivät ole löytäneet yhteystietojasi? Onko sukunimesi muuttunut? Siis jos et asu enää kotipaikkakunnallasi. On varmaan aika mahdoton tehtävä löytää kaikkien yhteystiedot. 

Vierailija
59/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla tapahtui: kasiluokkalaiset keräsivät rahaa nälkäpäiväkeräykseen. Pari kasiluokkalaista poikaa punaisilla kipoillaan astui luokkaamme ja meidän kaikkien ja open edessä sanoivat kasuaalisti "morjes, me tultiin keräämään rahaa n##k#r#ill#". Koko luokka repesi raikuvaan nauruun :D ope oli vähemmän mielissään

Vierailija
60/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyis iso kasa negatiivisia, koskaan unohtuvia, ei vain itseä koskevia, mutta ei sellaisia jaksa muistella, joten kun kaivelin muistoja, niin käytiin yläasteelta pilkillä en tosin mitään saanut, mutta mukava kokemus sinänsä 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä