Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro yksi muisto peruskouluajoilta, jota et koskaan unohda

Vierailija
30.07.2024 |

Minä en ikinä unohda sitä riemua kun abit heitteli karkkeja rekasta! Oli kivaa poimia niitä ja syödä... :P

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun koulun rehtori vei yhden häiriköivän oppilaan seinän viereen ja käski oppilasta lyömään otsaa seinään. Oppilas painoi otsan seinään. Rehtori alkoi takomaan oppilaan päätä seinään ja karjui, "KOVEMPAA, KOVEMPAA NIIN ETTÄ VERI ROISKUU!"

Oltiin neljännellä luokalla, vuosi 1993

Terveisiä Raunolle, rehtorillemme jolla ei hermo pitänyt.

Vierailija
22/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun koulun rehtori vei yhden häiriköivän oppilaan seinän viereen ja käski oppilasta lyömään otsaa seinään. Oppilas painoi otsan seinään. Rehtori alkoi takomaan oppilaan päätä seinään ja karjui, "KOVEMPAA, KOVEMPAA NIIN ETTÄ VERI ROISKUU!"

Oltiin neljännellä luokalla, vuosi 1993

Terveisiä Raunolle, rehtorillemme jolla ei hermo pitänyt.

Ai tuollaistakin tapahtui vielä vuonna 1993...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muistoja oikeastaan.

Ehkä se kun porukat juoksi kadun yli välkkärillä Maitokeskukseen ostamaan ihania leivoksia ja paljon. Minä en yleensä - ei ollut rahaakaan. Mutta sen muistan kun pojat alkoivat hoilata mulle 'Pretty Woman walking down the street'.

Toinen oli se kun oltiin viimeisellä keskikoulun luokalla ja oli se hassuttelupäivä. En enää muista miksi tuota päivää kutsuttiin. Me pukeuduttiin paplareihin, oli nukenvaunut ja sateenvarjo. Silloin pojat sanoivat että pitäisitte useammin noita paplareita - kampaus on tosi hyvä ja sopii teille. 

Vierailija
24/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun, keskikoulun ja lukion. Kurjana asiana on jäänyt mieleen se, että keskikoulun viimeiseksi vuodeksi (nykyinen 9. luokka) minut ja muutama muu erotettiin entisistä luokkakavereista ja pakkosiirrettiin rinnakkaisluokkalaisten joukkoon. 

Vierailija
25/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtokilpailuissa laskin päin puuta

Vierailija
26/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ala-asteella saanut hypättyä sen pukin yli. Siitä tehtiin iso numero ja koko muu ryhmä nauroi rivissä, kun kainaloista koitettiin nostaa. Hyvin olen kuitenkin pärjännyt osaamatta tuota taitoa.

Vierailija
27/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 luokal naisope otti suihin multa siivouskomeros!

T. Kovakundi

Vierailija
28/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ysärillä. Semmoinen vähän villimpi poika jotenkin kiukustui, heitti pulpettinsa seinään ja pelottava, uskonnollinen tiukkis opettajamme karjui sille pojalle pää ihan punaisena. Oli vaan niin hämmentävää että jäi mieleen

Vierailija
29/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin hiihto- ja kirjoituskilpailuissa. Kirjoitan vieläkin. 

Vierailija
30/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella 90- luvulla välitunnilla raahattiin käytävältä penkki inva-vessaan tyttöjen kanssa ettei olisi tarvinnut lattialla istua. Jäätiin kiinni, en tosin muista saatiinko tuosta hyvästä myös tunti jälki-istuntoakin.

Vierailija
31/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 luokal naisope otti suihin multa siivouskomeros!

T. Kovakundi

Oot kyllä alfa! :D

Vierailija
32/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun 8 luokan aikana koko koulu päätti liittoutua mua vastaan. Eräs meidän luokan ilkeä tyttö oli kääntänyt mun parhaan ystävän mua vastaan, tää ystävä ei kuunnellut mua ja uskoi ilkeän tytön valheita. Sitten se leviskin niin että koko koulu oli mua vastaan. Oli raskas 2 viimeistä vuotta. Masennuin pahasti ja musta tuli sosiaalisesti eristäytynyt. Ihmiset ovat todellakin hlvetin julmia ja pahoja. Oikeastaan iloitsen että monilla menee huonosti saapahan ne munkin kiusaajat kokea samaa kurjuutta. 

Vierailija
33/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaisten koulujen välinen piirustus kilpailu siitä tuli joku palkinto stipendi ja rahaa tai kunniakirja.Niin surkeat sukset oli, ne meni taaksepäin enemmän kuin eteenpäin hiihtokilpailussa, sai silti lusikan muistoksi.

Vierailija
34/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yleisimmät kivilajit ovat graniitti ja gneissi. Tämä opittiin viimeistään 2. luokalla. 

Vierailija
35/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin 1-2 luokan välitunnit, muistan sen musertavan olotilan joka oli aina läsnä. Koulun pihassa ei ollut silloin asfalttia, vaan se oli täynnä isoa kivimurskaa. Joku potki niitä ja sellainen iso kivi lensi kaaressa ja osui päähän. Kävi kuitenkin kyselemässä ystävällisesti, että sattuiko ja vielä uudelleen kun varmasti näytin siltä, että alan itkeä. Sattuihan se, mutta muistan sen tilanteen, että se ikään kuin voimisti sitä musertavaa yksinäisyyden tunnetta, eikä niinkään se fyysinen kipu haitannut siinä.

Vierailija
36/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa aina sairaana milloin tuhkarokko milloin sikotauti milloin mikäkin räkätauti ja yskänlääkettä litra tolkulla ja kalanmaksa öljyä.

Vierailija
37/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun urkuharmonilla soitettiin kissanpolkkaa kun oltiin välitunti valvojana.Piti tuulettaa luokka ja pyyhkiä taulu ja muuta.

Vierailija
38/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun, keskikoulun ja lukion. Kurjana asiana on jäänyt mieleen se, että keskikoulun viimeiseksi vuodeksi (nykyinen 9. luokka) minut ja muutama muu erotettiin entisistä luokkakavereista ja pakkosiirrettiin rinnakkaisluokkalaisten joukkoon. 

Minäkin kävin samat systeemit. Mitenhän perusteltiin se, että keskikoulusysteemissä lapset joutuivat käymään koulua yhden vuoden pidempään kuin ne, jotka etenivät oppikoulureittiä. Vuosi on pitkä aika nuoren elämässä. 

Vierailija
39/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella oli mopokastepäivä ja kauhuissaan katsottiin ikkunasta kun urheiluhallille vietiin kaikenlaisia ruoskia ja piiskoja

Vierailija
40/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli välituntivalvojat eli yksi oppilas tai kaksi oppilasta jäivät tunnin jälkeen siivoamaan ja järjestelemään luokkaa välitunnin ajaksi, tehtävät oli tarkoin määrätty. Kasaria elettiin, alkuvuosia kun olin ala- asteella.

No olin hirveän rakastunut erääseen Sariin, Sari P***lä oli hänen nimensä, oli kaunis lapsi ja ihana. Eräänä päivänä oli lanttua välipalaksi, valtava lanttukori oli luokassamme ja lanttuja sai kukin lapsi yhden, useimmat lantut jaettiin luokan köyhien lasten kesken kotiinvietäviksi. Kokonaisen tunnin katselin kun Sari järsi valtavaa lantunpalasta, ihan ensimmäisiä esiteinin eroottisia kokemuksia oli katsella Sarin huulien etenevän lantun liukkaalla pinnalla. Välillä Sarin hampaat seksikkäästi pilkistivät punaisten huulten lomasta hänen näykkiessään lanttua. Olisin halunnut olla tuo lanttu. Olisin halunnut Sarin näykkivän ja nuolevan minua kaikkialta, sormista, varpaista, nenästä, huulista ja kikkelistä!

Eroottisin vauvalta lukemani tarina. Kirjoittaja varmaan olisi helppo vietellä lantturaasteella ja suikkarilla🥔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi