Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro yksi muisto peruskouluajoilta, jota et koskaan unohda

Vierailija
30.07.2024 |

Minä en ikinä unohda sitä riemua kun abit heitteli karkkeja rekasta! Oli kivaa poimia niitä ja syödä... :P

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtokilpailut oli tuskaa!

Vierailija
2/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo otti ihmeellisen pompun ja meni räpylän ohi ja napsahti aralle alueelle. Varmaan kovin kipu mitä olen kokenut.

M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puukäsityön opettaja kävi käsiksi, olin 10v. Sain kyllä traumat ja pelkäsin mennä kouluun tuon jälkeen. Mitään seurauksia ei tuolle miehenkuvatukselle tullut. 

Vierailija
4/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusaus

Vierailija
5/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja jätti jälki-istuntoon ehkä 10 vuotiaana, kun sanoin että en usko Jeesuksen olevan jumalan poika. Siis opettaja itse kysyi tätä uskonnon tunnilla.

Toista tuntia istuin, ja aina välillä opettaja tenttasi samaa. En edelleenkään uskonut. Tilanne päättyi, kun rehtori tuli kyselemään mikä homma, kun jompi kumpi vanhemmista oli soittanut koululle, koska en ollut kotona eikä reppuakaan näkynyt. 

Melko punaiseksi ja sanattomaksi meni opettaja. Rehtori oli kanssa sen näköinen, että opettajan kanssa hieman keskusteltiin asiasta, kun olin poistunut paikalta.

Vierailija
6/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Luokan keväällä viimeisestä (matem.) kokeesta sain kympin. 

M43.

7/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ala-asteella menimme koulun kanssa joulukirkkoon aamulla. Kävelimme luokittain pitkissä jonoissa kirkkoon aamuhämärässä, oli pakkasta ja lumiset puut ja kadut sekä kaupungin jouluvaloja siellä täällä. Kun tulimme kirkon aulaan ja riisuimme takkeja, aiemmin harjoittelemaan saapunut musiikkiluokkien kuoro alkoi laulaa Hoosiannaa. Kirkossa oli tunnelmallinen kynttilävalaistus. 

Tämä oli joskus 1980-luvun loppupuolella.

Vierailija
8/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta kestänyt koulukiusaaminen! 

Vierailija
9/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut tehdä jotain telinevoimisteluliikettä, ehkä kärrynpyörää, vitosluokalla. Liikunnan ope vaikutti kiukkuiselta ja laittoi mut salin nurkkaan yksin harjoittelemaan ilman ohjausta. Muistan aina sen häpeän ja turhautumisen.

Hyvä muisto liittyy koulujen alkuun, pieneen jännitykseen, uusiin koulutarvikkeisiin ja koulun porraskäytävän äänimaailmaan, kun kaikki juoksivat portaita ylös.

Vierailija
10/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 vuotta kestänyt koulukiusaaminen! 

Se on kuule ihan oma vika jos on outo.

Vierailija
11/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puukäsityön opettaja kävi käsiksi, olin 10v. Sain kyllä traumat ja pelkäsin mennä kouluun tuon jälkeen. Mitään seurauksia ei tuolle miehenkuvatukselle tullut. 

Puukäsityön ope rikkoi minun työni ja antoi sitten työstäni kutosen tai seiskan.

Vierailija
12/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat inhosi minua.

Vierailija
13/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun yläasteella tytöt käytti perseshortseja. Näin ysärillä.

Vierailija
14/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli sentään pojille ja tytöille omat ulkohuussit.  Omat eväät koulussa , kun koulu antoi vaan keiton. Piti syksyisin kerätä puolukoita kouluun.

Vierailija
15/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän esimmäinen koulupäivä. Myös erilaiset oikeat ihastumiset murrosiässä. Se oli hyvällä tavalla jännää aikaa.

Vierailija
16/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muistoja peruskoulusta. Olen viimeistä ikäryhmää, joka kävi kansakoulun ja keski- eli oppikoulun, mutta ei luokkaakaan peruskoulua.

Keskikoulun puukässän tunnilta muistan, että olin vähällä saada jälki-istuntoa kun heitin puukon lattiaan pystyyn.  Oli kotona tullut opeteltua kuinka se käy... nuhtelulla kuitenkin selvisin.

Vierailija
17/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin luokkaan (kasilla) ja joku pojista sanoi "onkos sun tissit alkanut kasvatan vai onko siellä pumpulia" 

Enkä ole traumatisoitunut tästä 😆 naurattaa vieläkin 

Vierailija
18/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin jalkapalloa. Kaverilla oli ns. hollannikkaat jalassa, hän potkaisi palloa js se räjähti ilmassa. Me naurettiin ihan sairaasti sille. Tää nyt on vaan yksi muisto, hauska sellanen.

Vierailija
19/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä oli vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
20/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen koulupäivä eli olin mahataudissa ja kahta päivää myöhemmin vasta sitten kouluun.Eli vain suoraan ohjaus pulpettiin ja oppitunti alkoi jota hiukan ensin totutteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme