Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro yksi muisto peruskouluajoilta, jota et koskaan unohda

Vierailija
30.07.2024 |

Minä en ikinä unohda sitä riemua kun abit heitteli karkkeja rekasta! Oli kivaa poimia niitä ja syödä... :P

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. luokalla enkuntunnilla menin taululle kirjoittamaan jotakin vastausta, ope huomautti äkkiä että onpa sinulla "Tiina" kaunis pusero. Se oli varmaan joltain saatu vanhana koska olimme tod vähissä varoissa, mutta sopi minulle. Tavallisesti kukaan tietenkään ei kehunut vaatteitani. Olin vaaleatukkainen ja sinisilmäinen. Muistan vieläkin tuon puseron opettajan lausahduksen takia. Se oli sammalenvihreä ja jonkinlaista pyöreää kohoneuletta.

Vierailija
62/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokalla ostettiin luokkasormukset, joissa on vuosiluku 2007 eli silloin piti olla luokkakokous. En tiedä pitivätkö, ainakaan minua ei kutsuttu :D

Ehkä eivät ole löytäneet yhteystietojasi? Onko sukunimesi muuttunut? Siis jos et asu enää kotipaikkakunnallasi. On varmaan aika mahdoton tehtävä löytää kaikkien yhteystiedot. 

Kyllä siellä porukkaa oli noihin aikoihin, joilla oli yhteystiedot. En siis tiedä, onko niitä edes pidetty. Voi olla, ettei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin luistelemassa 4. luokalla koulun pihalla olevalla paanalla ja minulta irtosi toisen luistimen alaosa kenkäosasta, ja kaaduin. Pelkäsin että mitä ope nyt sanoo, se oli semmonen inhottava vanhapiika (niin kuin silloin ennen sanottiin.)

En muista, miten se korjattiin, ehkä isä vain ruuvasi sen kiinni. Uusia en ainakaan saanut, eihä se siinä kasvuiässä olisi ollut käytännöllistäkään.

Vierailija
64/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella enkunopemme oli todella, siis todella, tuhti. Olen aina ollut pienikokoinen ja aika laihakin. Talvella kerran välitunnille mennessämme tämä ope kulki edelläni. Koulun ovien edessä oli sellaiset metalliset ritilät jotka pakkasilla tuppasivat muuttumaan todella liukkaiksi. Tämä talvi oli kylmä ja luntakin oli runsaasti, joten tätä ritilää ei näkynyt lumen alta. Ope astui ovesta ulos ja ulvahti kovaa kun liukastui juuri ritilän kohdalla. Olin tämän open takana ehkä puolen metrin etäisyydellä ja luojan kiitos tämä rouva onnistui olemaan kaatumatta selälleen. Muuten olisin liiskaantunut hänen alleen.

Vierailija
65/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakaveri oksensi ruokapöytään, opettaja pakotti kaikki oppilaat syömään siitä huolimatta lautasensa tyhjäksi, jollain oli jopa roiskeita lautasessaan.

Naisopettaja piti poikia sylissä ja pussasi, jos eivät totelleet.

Yksi opettaja hakkasi oppilaan päätä seinään kun ei meinannut rauhoittua millään.

Opettaja kuljetti meitä traktorin peräkärryillä paikasta toiseen mm. luistelemaan. 

Meilläkin piti olla luokkakokous 2007, mutta taisi jäädä pitämättä. Oli aika heikkoluokkahenki yläasteella. 

Vierailija
66/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin kerran luistelukaukalossa läskiin, joka muistaakseni vaelsi sitä rinkulan reunaa kuitenkin jään puolella kun eihän nuo tietyt koskaan ottaneet suksia ja luistimia mukaan. Opettaja onneksi pakotti ne liikkumaan silti. Olin laiha ja urheilullinen ja lensin monen metrin päähän sen törmäyksen voimasta. Opin, että ylipaino on ylivoimaa. Myöhemmin kuulin, että tämä sama läski oli joutunut auto-onnettomuuteen, jossa lensi ulos autosta. Säilyi ilmeisesti läskiensä vuoksi hengissä.

Vierailija
67/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puukäsityön opettaja kävi käsiksi, olin 10v. Sain kyllä traumat ja pelkäsin mennä kouluun tuon jälkeen. Mitään seurauksia ei tuolle miehenkuvatukselle tullut. 

Missä kaupungissa? Sama kokemus ja Mikkelissä.

Savonlinnassa oli myös hirmu kässän ope. Ei nyt sentään käsiksi käynyt, mutta ei soveltunut alalle ollenkaan. Ihme tiuskija ja huutaja

Vierailija
68/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiltti ja luin läksyt kotona ja viittasin tunnilla. Pänttäsin kesälomat nenä kiinni kirjassa ja - jännikset veivät kaikki naiset.

Vierailija
69/72 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eivät ole löytäneet yhteystietojasi? Onko sukunimesi muuttunut? Siis jos et asu enää kotipaikkakunnallasi. On varmaan aika mahdoton tehtävä löytää kaikkien yhteystiedot. 

Digi- ja väestötietojärjestelmän palvelunumerosta löytyy aika hyvin vanhojenkin tietojen perusteella. Muutamia vuosikymmeniä sitten oli esim. koulun oppilasluetteloissa ja kurssimatrikkeleissa oppilaiden koko nimet ja syntymäajat. Tuolla perusteella yhteystiedot löytyy vaikka olisi paljonkin täysnimikaimoja Suomessa. Palvelu maksaa toki jonkin verran, mutta kannattaa katsella tarvittavat tiedot listalle jo ennen soittoa jolloin ehtii hakea useamman nimen per minuutti. Näin olen saanut parikin eri luokkaa koottua, toki tietysti Google ja Finder kannattaa kokeilla ensin, ja lopuksi DVV:n kautta vaikeimmat.

https://dvv.fi/osoitepalvelu

Vierailija
70/72 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 vuotta kestänyt koulukiusaaminen! 

Se on kuule ihan oma vika jos on outo.

Äitis oli outo, kun sinut teki🤭

Vierailija
71/72 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun 8 luokan aikana koko koulu päätti liittoutua mua vastaan. Eräs meidän luokan ilkeä tyttö oli kääntänyt mun parhaan ystävän mua vastaan, tää ystävä ei kuunnellut mua ja uskoi ilkeän tytön valheita. Sitten se leviskin niin että koko koulu oli mua vastaan. Oli raskas 2 viimeistä vuotta. Masennuin pahasti ja musta tuli sosiaalisesti eristäytynyt. Ihmiset ovat todellakin hlvetin julmia ja pahoja. Oikeastaan iloitsen että monilla menee huonosti saapahan ne munkin kiusaajat kokea samaa kurjuutta. 

Oikein niille!

Vierailija
72/72 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa montakin. Valitettavasti en yhtään hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme