Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritimme hakea turhaan lapselle apua. Meidän häädettiin ulos terveysasemalta

Vierailija
08.05.2024 |

Tyttärellämme on päihdeongelma ja pahenee koko ajan. Sai juuri häädön asunnostaan ja kuulemma on nyt taas uuden poikaystävän luona. Tyttö täysi ikäinen ja muutti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja hakemaan uutta alkua. On yritetty auttaa, mutta koulu ei suju ja ei mielestään ole ongelmaa. Kieltää kaiken ja ei ota neuvoja vastaan. On yritetty viedä terveyskeskukseen, mutta ei suostu tulemaan. 

Päätimme miehen kanssa, että nyt tytön asiat kuntoon ja menimme terveysasemalle ja ilmoittauduin hoitajalle tytön henkilötunnuksella, että näkee mistä kysymys. Sanoimme, että Tytölle pitää saada apua ja viedä nyt heti katkaisuhoitoon ja emme lähde mihinkään, ennenkuin  Tyttö on siellä turvallisesti. Hoitaja sanoi tylysti, ettei voi tehdä mitään, kun tyttö on kirjoilla toisessa kunnassa ja eri hyvinvojntialuella ja hänen tulee asioida omalla terveysasemalla ja meille ei voi antaa tietoja, kun ei ole asioimislupaa. Ja kuulemma pitää itse olla halukas hoitoon ja valmis sinne menemään. Muuten ei voi tehdä mitään. Suutuimme ja uhkasimme sitoa itsemme tuoleihin kiinni. Siihen tuli muitakin hoitajia ja lääkäri ja Vartija.kieltäydyimme lähtemästä ja lupasin tehdä valituksen. Vartija soitti poliisille jotka lupasi tulla, jos emme välittömästi poistu. Lähdimme ja lupasimme valittaa, joka kuulemma on turhaa. Ei Suomessa kannata apua hakea ku sitä ei saa

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee esim. Minnesota-hoitoon? Ota yhteyttä A-klinikkaan.

Vierailija
2/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä trolli? Sitoa tuoleihin kiinni, wtf?

Ihan totta puhuivat siellä, päihdeongelmaista ei saa hoitoon ellei hän sitä itse halua. Olen pahoillani, mutta toista ei voi vastoin tahtoaan hoitaa. Voimia teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tuskasi, mutta oikeinhan se meni. Täysi-ikäinen hoitaa itse asioitaan, ei nämä jutut mene niin kuin haluaisit valitettavasti. Voimia toivon sulle.

Vierailija
4/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, lapsenne on TÄYSI-IKÄINEN ja hänellä on vapaus juoda itsensä vaikka hautaan jos haluaa. Ja näin sen tulee ollakin! Kamalaa se olisi, jos jotkut hössöttävät vanhemmat voisi passittaa nuoria aikuisia pakkohoitoon "päihdeongelmien" ja päihdeongelmien takia. 

Mutta niin, tyttäresi varmaan jossain vaiheessa joko onnistuu ryhdistäytymään, tai sitten kohtaa oman pohjansa, jossa kokee itse että haluaa apua. Siinä vaiheessa on sen avun tarjoamisen ja hakemisen aika. Ei ennen sitä. Ketään ei voi pakolla raitistaa, ennen kuin siihen on sisäinen halu ja tarve. 

Vierailija
5/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee esim. Minnesota-hoitoon? Ota yhteyttä A-klinikkaan.

Tässä on huomattava, että kyseessä on täysi-ikäinen ihminen, joka EI HALUA itse hoitoon eikä koe hoidon tarvetta. Ei sellaista tietenkään saa mihinkään hoitoihin. Ja mitä se edes hyödyttäisi, jos nyt voisi jotenkin kahlita käsirautoihin ja väkisin kärrätä jonnekin Minnesotaan, ja pitää siellä vankina aikansa. Joo, juominen varmaan hetkeksi katkeaisi, mutta jos itsellä ei ole halua raitistua, siellä se hautoisi vaan että kunhan tästä pakkovankilasta pääsee pois, alan kyllä juomaan. 

Vierailija
6/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän täysi-ikäisen tyttären täytyy itse haluta katkaisuun ja hoitoon.

Olen yrittänyt lapselleni tuota samaa ja vastaus on tuo..on itse haluttava vapaaksi päihteistä ja hoitoon.

Vierailija
7/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on fakta, ellei päihdeongelmainen itse halua apua, siitä ole mitään hyötyä. 

Vierailija
8/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä saimme hyvän esimerkin siitä, miten läheisten ei pidä toimia. 

Vierailija
9/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLI!

Vierailija
10/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Teille hän on annettu selkeä tilannekuvaus. Teidän alueen terveyskeskus ei voi puuttua toisella alueella asuvan asioihin. Ja ennen kaikkea tuo: päihdeongelmaista ei voi oikein auttaa, jos hän ei halua ottaa apua vastaan.

Menkää tyttären kanssa sinne hänen asuinpaikan terveyskeskukseen. Muuta ette oikein voi tehdä.

Vierailija
11/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...lupasin tehdä VALITUKSEN!"

Nih!

Ettäs saivat!

😂😂😂😂

Vierailija
12/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa lukee seinällä "älä tule päihtyneenä", psykiatrian klinikka tai A-klinikka on niitä paikkoja missä ottavat vastaan. Se että on pitkään ollut päihdekäyttäjä ei tee vaivasta akuuttia, jotka siis hoidetaan terveyskeskuksessa virka-aikana 

Vierailija
13/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lapselle(!) olivat apua hakemassa...

Vierailija
14/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huono asia, että psyykkisesti sairaat määrätään nihkeästi pakkohoitoon ja päihdeongelmaisia ei pakotetaan raitistumaan. 

Melkein sama asia nuo. Varmasti järkyttävää vanhemmille, kun oma jälkeläinen tuhoaa itsensä. Lisäksi häiriöksi yhteiskunnalle. 

Vierailija
15/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mamma tuumais, jos ko. tytär ilmoittautuisi äitinsä henkilötiedoilla ja vaatisi äitiään pakkohoitoon johonkin? 

Vierailija
16/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos on vaaraksi itselleen tai muille voi saada pakkohoitolähetteen lääkäriltä. Tätä ei tehdä kevyin perustein eikä "etänä". Alla pitää olla joko itsemurhan yritys, psykoosi tai muu selvästi näkyvä tila esim. paha maaninen jakso, jonka yhteydessä väkivaltainen, toisen henkeä välittömästi uhkaava käytös.

Vierailija
17/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä huoli-ilmoitus. Tehdäänhän sellaisia vanhuksistakin. 

Vierailija
18/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle?

Vierailija
19/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huono asia, että psyykkisesti sairaat määrätään nihkeästi pakkohoitoon ja päihdeongelmaisia ei pakotetaan raitistumaan. 

Melkein sama asia nuo. Varmasti järkyttävää vanhemmille, kun oma jälkeläinen tuhoaa itsensä. Lisäksi häiriöksi yhteiskunnalle. 

Minusta on huono asia, että syöpäsairaita ei pakoteta paranemaan! Syöpä on järkyttävää läheisille ja kallista yhteiskunnalle! 

Vierailija
20/36 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoset helikopteri-stalkkaajavanhemmat siellä.

Trololololollololollololollooo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi