Apua! Saan joka päivä 5-12 myyntipuhelua. -- Mikä esto tehoaisi parhaiten?
Nää rinkuttelee pitkin päivää joka arkipäivä ja muutamia kertoja viikonloppuna. En vastaa, tarkistan Kuka soitti -palvelusta numeron ja laitan estoon, mutta homma vain jatkuu.
Näköjään kaikkia maksullisia estoja olisi olemassa, mutta en aio alkaa maksamaan estosta eikä tehostakaan tiedä. Loputon suo vaikuttaisi olevan.
Sitten on estopalveluita pitkin ja poikin, mm. Traficomin, DVV:n ja ASML:n kautta ja mitähän vielä. Olen joissain noissakin jo käynyt täppäämässä jonkin ruksin, mutta ei näytä tehoavan.
Miksi estäminen on tehty näin vaikeaksi?
Miten pitäisi toimia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne estot toimi vaikka maksais. Osa noista firmoista ei välitä
Minulla on tuollainen kielto (AMSL). Saan alle viisi markkinointipuhelua vuodessa.
Piti olla ASML.
Jos sulle tulee noin paljon soittoja, jossain on vikaa. Vaihda numeroa.
Noi estopalveluja tarjoavat ovat oikeesti humpuukia. Ne ei estä soittelua, koska puhelinmyyntifirmat eivät tiedä tai välitä niiden listoista ja lain mukaan markkinointikiellon voi tehdä vain henkilö, ei yritys, ja se esto on voimassa vuoden kerrallaan, eli pitää uusia itse aina.
T: puhelinmyyjä
Itselläni on ASLM:n kautta esto (soitto maksaa 0,39 snt/min + pvm ja on voimassa 3 vuotta kerrallaan) ja numeroni on salainen, tai siis puolisalainen niin, että näkyy soittajalle, mutta ei numeropalveluissa. Lisäksi on suoramarkkinointikielto myös postitse tulevaan markkinointiin väestötietojärjestelmässä ja postilaatikossa mainokset kieltävä lappu. Ei ole tullut soittoja (eikä mainospostia) moneen vuoteen.
Siitä olen samaa mieltä, että kieltäminen pitäisi olla asiakkaalle täysin ilmaista. Tai että lähtökohtaisesti olisi markkinointikielto kaikilla, ja markkinoinnin voisi erikseen sallia, jos sellaista haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et vastaa koskaan ne lopettaa. Voi tosin olla, että olet jollain hyvien asiakkaiden listalla tyyliin lääkärit, juristit tms. Itse olen työtön, eikä nykyään puheluita tule ollenkaan.
ei lopeta. Taukoa saattavat pitää, mutta eivät lopeta. Salainen numero ja silti tullut eilen ja tänään.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tulee noin paljon soittoja, jossain on vikaa. Vaihda numeroa.
Noi estopalveluja tarjoavat ovat oikeesti humpuukia. Ne ei estä soittelua, koska puhelinmyyntifirmat eivät tiedä tai välitä niiden listoista ja lain mukaan markkinointikiellon voi tehdä vain henkilö, ei yritys, ja se esto on voimassa vuoden kerrallaan, eli pitää uusia itse aina.
T: puhelinmyyjä
Ymmärrän puhelinmyyjän toivovan, että ihmiset eivät tekisi noita kieltoja. Mutta kyllä ainakin ASML-kielto toimii oikeasti. Sen huomaa nopeasti, jos unohtaa uusia kiellon kolmen vuoden päästä. Yhtäkkiä markkinointipuheluita tulee monta päivässä, kun niitä on siihen asti tullut korkeintaan muutama vuodessa, vaikka numeroni on suoraan saatavissa numerotiedustelusta.
Mulle ei tule, on salainen numero ollut vuosia! Eikä tule mitään muitakaan häiriöpuheluita.
Kiitos. Vaikuttaisi se ASML olevan sitten potentiaalinen osoite kiellon virittelemiseksi, mutta mietityttää, kun tuolla itse puhelinmyyjä sanoo, etteivät puhelinmyyjät tiedä mistään kielloista. Toki eipä tuo ASML ihmeempiä maksakaan.
En todellakaan tiedä, mistä ne puhelinnumeron onkivat. Varmaan jostain iän ikuisista lehti-, sukka- tai vitamiinitilauksista.
Harvoin soittaa mainostajia kun en anna numeroani paljon mihinkään. Ja lyön myyjälle luurin korvaan kun lätinä alkaa. Puhelimeni myös osaa ilmoittaa mikä on häirikkönumero. Tosi fiksu omainisuus.
ASML mullakin,muttei auttanut. Tai no ok, suomalaiset väheni, huijarit ei.
Numeroa en oo jakanu ku pakollisiin (eli vuotanu jostain)
Vierailija kirjoitti:
Jos siirryt prepaid-liittymään, ongelmaa ei ole.
Mulla on prepaid ja noita tulee :DD
Vierailija kirjoitti:
Telemarkkinointikielto (Suomen telemarkkinointiliitto Ry) ja lähetät sen ESTO tekstarin (6e/v). Nostaneet vähän hintaa näköjään. Ei ole tullut yhtään myyntisoittoa sen jälkeen. Tosin omalta operaattorilta on tullut muutosilmoituksia, jonka päälle yrittänyt sitten myydä jotain.
Noin korkea ja toistuva maksu on itsessään huijausta.
Soita se 0600 13404, ja toimi vastaajan mukaan, odota vielä lopuksi rekisteröintikuittaus. Huomenna voit soittaa heti aamusta 8:n jälkeen. Toimii 3 vuotta, maksaa vain sen lyhyen puhelun. Ainoa mikä on oikeasti Suoramarkkinointikielto Suomessa!
Ainoa mikä toimii, eli blokkaa ne myyntifirmoilta tulevat puhelut pois, sinulla ei näy eikä kuulu mitenkään. Puhelinmyyjä tuolla höpisi omiaan. Se maksullinen, 6€/v ei toimi, ei ole koskaan toiminut.Äläkä sitten jaa numeroasi joka nettikyselyssä ja kilpailussa. Tai jos jaat, ja alkaa taas soittelut, uusit sen kiellon. Tuohon hintaan et pääse edes köyhtymään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on salainen numero, ei myyntimiehet soittele.
Minullakin on, mutta se on jonkun firman entinen numero, joten minulle soittavat kaikki mahdolliset yrityksiltä rahaa kerjäävät.
Ei muuta kun pirautat sinne ASML:n numeroon. Pieni hinta se muutama kymmenen senttiä että saa olla 3 vuotta rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kun eivät anna puheenvuoroa. Pitää väkisin puhua päälle ja sanoa kiitos näkemiin kiusaantuneesti, mikä tuntuu ikävältä.
Puhelinmyyjät ovat oikein hyviä harjoitusvastustajia, kun opettelee pitämään puolensa ja sanomaan tarvittaessa pahastikin vastaan. Ja tosiaan puhelun voi lyödä hyvällä omallatunolla poikki kesken myyntipuheen, ihan ilman mitään selittelyjä. Vielä en ole mennyt siihen, että jättäisin vain myyjän itseksensä mossottamaan.
Mulle soittelee kans vaikka en ole jakanut numeroa ja kaikkiin olen rastittanut suoramarkkinointi kiellon.
Soitin tuohon 0600 numeroon ja vain vähän väheni soittojen määrä.
Estolistalla on jo 25 numeroa, kun en jaksa vastata. Loppujen lopuksi soittojen määrän oon saanut väheneen, kun olen vastannut puhelimeen ja sanonut, että mulle ei saa enää soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittelee kans vaikka en ole jakanut numeroa ja kaikkiin olen rastittanut suoramarkkinointi kiellon.
Soitin tuohon 0600 numeroon ja vain vähän väheni soittojen määrä.
Estolistalla on jo 25 numeroa, kun en jaksa vastata. Loppujen lopuksi soittojen määrän oon saanut väheneen, kun olen vastannut puhelimeen ja sanonut, että mulle ei saa enää soittaa.
Milloin soitit? Pakkohan niiden soittojen on vähentyä koska lähes kaikki suomalaiset suoramarkkinointiyritykset noudattaa estoa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on vaan hauska vittuilla niille myyjille, kyllä ne puhelut siitä aika nopeaa loppuu kun tarpeeks pahasti sanoo jokaiselle
Itse yritän saada niitä puhelinseksiin
Teet sen alle euron maksavan eston. En ymmärrä, miksi elämästä pitää tehdä noin hankalaa, kun helppo ratkaisu on olemassa.