Apua! Saan joka päivä 5-12 myyntipuhelua. -- Mikä esto tehoaisi parhaiten?
Nää rinkuttelee pitkin päivää joka arkipäivä ja muutamia kertoja viikonloppuna. En vastaa, tarkistan Kuka soitti -palvelusta numeron ja laitan estoon, mutta homma vain jatkuu.
Näköjään kaikkia maksullisia estoja olisi olemassa, mutta en aio alkaa maksamaan estosta eikä tehostakaan tiedä. Loputon suo vaikuttaisi olevan.
Sitten on estopalveluita pitkin ja poikin, mm. Traficomin, DVV:n ja ASML:n kautta ja mitähän vielä. Olen joissain noissakin jo käynyt täppäämässä jonkin ruksin, mutta ei näytä tehoavan.
Miksi estäminen on tehty näin vaikeaksi?
Miten pitäisi toimia?
Kommentit (66)
Mulla on salainen numero ja kaikki mahd myyjien numerot olen laittanut estoon. Enkä anna numeroani mihinkään. Ehkä 5 soittoa vuodessa tulee.
Monesti soitetaan jostain ja sanotaan että "Tässä pelle perse vitamiini kaupasta hei onko Maija Meikäläinen puhelimessa" sanon aina, että ei ole teillä on nyt väärä numero.
Sillä konstilla oon päässy eroon monesta etteivät enää soita.
Ainoa johon tuo ei toiminut oli Elisa... Sieltä soitetaan kokoajan.. vaikka oon sanonut että sellaista päivää ei tule että Elisan asiakkaaksi päätyisin.
Mulla meni myös hermot kun jatkuvasti soiteltiin, ja eräälle puhelinmyyjälle ärähdin tästä. Hän sitten itse neuvoi minulle tuon Robinson/asml-palvelun ja se todentotta toimii. Ei ole tullut yhtään myyntipuhelua enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tulee noin paljon soittoja, jossain on vikaa. Vaihda numeroa.
Noi estopalveluja tarjoavat ovat oikeesti humpuukia. Ne ei estä soittelua, koska puhelinmyyntifirmat eivät tiedä tai välitä niiden listoista ja lain mukaan markkinointikiellon voi tehdä vain henkilö, ei yritys, ja se esto on voimassa vuoden kerrallaan, eli pitää uusia itse aina.
T: puhelinmyyjä
Kyllä itselläni ja perheelläni toimii tuo ASML- kielto hyvin aina kolme vuotta kerrallaan. Ei tule myyntipuheluita. Joitakin huijauspuheluita tulee satunnaisesti ulkomaan liittymistä. Yritysnumeroiden estoista en kyllä tiedä.
Ei myöskään tule kaupustelusoittoja kun eston laitoin, paitsi joskus niitä bottien soittoja missä pyydetään valitsemaan numeroilla mutta taitavatkin tulla ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ASML:n palvelu (Robinson-rekisteri) toimii loistavasti, mutta sinne pitää soittaa. Puhelu maksaa selvästi alle euron ja kielto on voimassa kolme vuotta.
Tämä toimii hyvin minullakin.Harvoin tulee noita puheluita.Silloin teen GDPR pyynnön tiedoistani heti alkuun niin on hiljaista.
Sekään ei toimi ihan täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siirryt prepaid-liittymään, ongelmaa ei ole.
Mulla on prepaid ja noita tulee :DD
Voi tulla esim. silloin, jos asut kerrostalossa ja olet antanut puhelinnumerosi operaattorille taloyhtiön nettiä varten.
Vain erityisestä syystä puhelinmyyjät soittavat prepaid-liittymiin, koska prepaid-numeroita ei ole numerotiedustelupalveluissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ASML:n palvelu (Robinson-rekisteri) toimii loistavasti, mutta sinne pitää soittaa. Puhelu maksaa selvästi alle euron ja kielto on voimassa kolme vuotta.
Ei toimi ainakaan minulla 040 921 -alkuisiin numeroihin. En edes tiedä mitä nuo ovat kun en ikinä vastaa, mutta pommittavat jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne estot toimi vaikka maksais. Osa noista firmoista ei välitä
Minulla on tuollainen kielto (AMSL). Saan alle viisi markkinointipuhelua vuodessa.
Jos on jonkun firman kuten Elisan asiakas, niin niillä on oikeus lähettää markkinointiviestejä, mutta voi itse valita tavan. Minulle tulee tekstiviestinä, niin on helppo poistaa (kokonaankin voi kieltää ottamalla yhteys firmaan). On siis tuo Robinsonin esto. Kyllä huomaa, kun se kolme tuotta tulee täyteen, samana päivänä alkaa puhelin soida lehti- ym myyjistä.
Eli tuo on hyvä palvelu. Hinta on kai jotain 50 senttiä kolmesta vuodesta. Se kannattaa tehdä vanhuksillekin, jotka sortuvat ostamaan ja tilaamaan kaikenlaista tarpeentonta puhelinmyyjiltä.
Puhelinmyyntikielto miten otan sen käyttöön? 👊 Soita ASML:n Puhelin-Robinsoniin: 0600 13404. Pääset markkinointikieltorekisteriin kolmeksi vuodeksi yhdellä puhelulla 39c/min + paikallisverkkomaksun hinnalla.8.11.2023
Auki arkisin. Siellä on automaatti, johon sanotaan lopuksi kyllä tms.
Alat vaan jututtamaan myyjää, luulisin että niillä on joku viidakkorumpu. Kait jotakin harrastat, käännä puhe niihin. Itse alan juttelemaan kala juttuja ja asuntovaunu hommia. Eivät pitkään jaarittele.
Puhelimen estoihin lukusarjat
+3584092*
+3584577*
+3584678*
Voit kiittää myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi ainakaan minulla 040 921 -alkuisiin numeroihin. En edes tiedä mitä nuo ovat kun en ikinä vastaa, mutta pommittavat jatkuvasti.
Hesari
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen estoihin lukusarjat
+3584092*
+3584577*
+3584678*
Voit kiittää myöhemmin
Juuri noista numeroista minulle soitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesari
Outoa, jos Hesarikaan ei kunnioita ASML-kieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa, joka on saanut soittoja ko. numrosta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesari
Outoa, jos Hesarikaan ei kunnioita ASML-kieltoa.
Epätoivoisia ovat, soittelu jatkuu vaikka olen sanonut etten huoli roskia postilaatikkon edes ilmaiseksi.
Tottakai jos on tilannut jotain lehteä niin sieltä soitetaan jatkotarjousta. Silloin on asiakas. Muuten puhelinmyyntifirmoilla ei ole mitään "listoja." Ei kukaan soita jonkun paperilistan mukaan. Siellä on automaattinen soittojärjestelmä. Siksi tuo 0600 13404 toimii, koska se automaattisesti blokkaa pois soitosta ne, joihin on laitettu tuo suoramarkkinointiesto. Ei näy asiakkaalla mitenkään ei hälytä, ei näy soitetuissa puheluissa. Ei ole vaikea ymmärtää sen toimintaa näin digitaalisen aikana.
Sanon että voitteko poistaa yhteystietoni, niin loppuu. Kuinka avuttomia te olette, ootteko edes aikuisia?