Apua! Saan joka päivä 5-12 myyntipuhelua. -- Mikä esto tehoaisi parhaiten?
Nää rinkuttelee pitkin päivää joka arkipäivä ja muutamia kertoja viikonloppuna. En vastaa, tarkistan Kuka soitti -palvelusta numeron ja laitan estoon, mutta homma vain jatkuu.
Näköjään kaikkia maksullisia estoja olisi olemassa, mutta en aio alkaa maksamaan estosta eikä tehostakaan tiedä. Loputon suo vaikuttaisi olevan.
Sitten on estopalveluita pitkin ja poikin, mm. Traficomin, DVV:n ja ASML:n kautta ja mitähän vielä. Olen joissain noissakin jo käynyt täppäämässä jonkin ruksin, mutta ei näytä tehoavan.
Miksi estäminen on tehty näin vaikeaksi?
Miten pitäisi toimia?
Kommentit (66)
Tuo ASML:n palvelu (Robinson-rekisteri) toimii loistavasti, mutta sinne pitää soittaa. Puhelu maksaa selvästi alle euron ja kielto on voimassa kolme vuotta.
Minä saan ehkä yhden myyntipuhelin kuukaudessa. En tosin jaa puhelinnumeroani minnekään, siihen on syy miksi eivät minulle soittele. Osaan huolehtia yksityisyydestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne estot toimi vaikka maksais. Osa noista firmoista ei välitä
Minulla on tuollainen kielto (AMSL). Saan alle viisi markkinointipuhelua vuodessa.
Musta on vaan hauska vittuilla niille myyjille, kyllä ne puhelut siitä aika nopeaa loppuu kun tarpeeks pahasti sanoo jokaiselle
No miks ihmeessä, minulle ei tule kuin hesarista , ja sekin vain silloin,kun olen tilannut 2 vk ilmaislukemisen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on salainen numero, ei myyntimiehet soittele.
Toimivin systeemi. Oma vika jos joku soittaa, silloin olet itse antanut numerosi vääriin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Musta on vaan hauska vittuilla niille myyjille, kyllä ne puhelut siitä aika nopeaa loppuu kun tarpeeks pahasti sanoo jokaiselle
Itse en sano pahasti mutta luuria tulee korvaan kun alkaa tivaamaan mistä ovat nemroni saaneet.
Telemarkkinointikielto (Suomen telemarkkinointiliitto Ry) ja lähetät sen ESTO tekstarin (6e/v). Nostaneet vähän hintaa näköjään. Ei ole tullut yhtään myyntisoittoa sen jälkeen. Tosin omalta operaattorilta on tullut muutosilmoituksia, jonka päälle yrittänyt sitten myydä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kun eivät anna puheenvuoroa. Pitää väkisin puhua päälle ja sanoa kiitos näkemiin kiusaantuneesti, mikä tuntuu ikävältä.
Te joille tulee näitä mainostelijoita, jaatteko numeroanne monessakin paikassa? Esim, osallistutte jonnekin nettikisoihin? Itsellä ei tule juuri mitään mainostajia, ja sama numero ollut tyyliin ikuisesti. Toki jossain vaiheessa blokkasin useamman numeron, mutta nekään eivät ole enää blokissa, koska vaihdoin luuria. Vuonna kivi ja keppi ilmoitin kyllä numeron jonnekin estopalveluun, mutta luulisi sen nyt vanhentuneen jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ASML:n palvelu (Robinson-rekisteri) toimii loistavasti, mutta sinne pitää soittaa. Puhelu maksaa selvästi alle euron ja kielto on voimassa kolme vuotta.
Tämä toimii hyvin minullakin.Harvoin tulee noita puheluita.Silloin teen GDPR pyynnön tiedoistani heti alkuun niin on hiljaista.
Mulla sama ongelma. Ja soittaa vielä mun molempiin puhelimiin, ensin toiseen ja kun en vastaa niin soittavat toiseen. En vastaa mutta soittelu ei lopu. Joudun pitämään puhelimia äänettömällä että ei koko toimisto kaikuisi kaiket päivät näiden puheluiden takia. Ja sitten en huomaa niitä puheluita ja viestejä jotka pitäisi huomata. Hulluksi on mennyt, suorastaan puhelinterrorismiksi! Miten tämän saa loppumaan??
Teillä on nykyään GDPR:n oikeudet, olleet jo monta vuotta. Teillä on oikeus tulla unohdetuksi, jos tämä evätään voitte tehdä valituksen tietosuojavaltuutetun toimistoon yrityksen toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on yks vaihtoehto, mutta voi olla noloa kun ne tallentaa ne puhelut...sitten siellä kaikki esihenkilöt kuuntelee ne sun v*ttuilut sille myyjälle.
Jos et vastaa koskaan ne lopettaa. Voi tosin olla, että olet jollain hyvien asiakkaiden listalla tyyliin lääkärit, juristit tms. Itse olen työtön, eikä nykyään puheluita tule ollenkaan.
Jos siirryt prepaid-liittymään, ongelmaa ei ole.